AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Jeg skal farge håret for første gang hjemme (alene uten hjelp) i dag! På butikken rådet de meg til å kjøpe 2 esker pga lengden min. Skal jeg fordele hver eske ved å dele håret i to, enten på hver "side" av håret, eller den ene esken oppe og den andre nederst, eller bare klæsjer jeg innholdet i begge eskene på hele håret? Og gnir og gnukker man det inn, eller masserer som ved sjamponering? Skal man bruke kam eller noe for å få med alle hårstråene eller blir fargen jevn uansett som regel? Bør håret være vasket først eller har det ikke noe å si? Håper noen kan hjelpe Tenkte å sette i hårfargen nå snart ! Anonymkode: cbe0c...3cd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Kan nevne jeg har veldig tynt og tørt hår helt nederst, bør jeg ta mindre eller mer farge der? (innbiller meg mindre siden håret kanskje suger til seg mer farge der siden det er så tynt?) Anonymkode: cbe0c...3cd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Har du lest bruksanvisningen? Der pleier det å stå at man bør ta en prøve av væsken på huden og se om en er allergisk, før en bruker det. Jeg fukter håret med vann og håndkletørker det først, påfører med en plastspiss til å sette på flasken som jeg bruker, fordeler jevnt over hele håret, bruker alt opp på en gang. Har på hansker og fordeler det til sist nøye med forsiktig lett massasje. Grer forsiktig igjennom med bredtannet kam før jeg venter i de angitte minuttene. Anonymkode: b0a31...aff
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Jeg pleier å blande sammen innholdet fra begge eskene i f.eks. en bolle, og bruker en hårfarge kost til å fordele hårfargen. Jeg fukter aldri håret før jeg farger håret, ellers ser/kjenner jeg ikke hvor jeg har påført hårfargen. Anonymkode: f3707...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Oi det står at en allergi test skal utføres 48 timer før anvendelse, men det rekker jeg ikke for jeg skal reise med fly på søndag og er til den anledningen jeg ville farge håret..... Men har lest inngrediensene og tror ikke jeg reagerer på noe der, reagerer på methyliso et eller annet i enkelte sjampoer. Har farget håret to ganger i fjor hos frisør og det gikk bra. Kan jeg regne med at det går bra med hjemmefarging også da eller MÅ jeg ta allergitesten? Tusen takk for svar forresten! Har ingen andre å spørre Anonymkode: cbe0c...3cd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 Eller "bør utføres" står det på advarselen i bruksanvisningen. Anonymkode: cbe0c...3cd
Sphynx Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi det står at en allergi test skal utføres 48 timer før anvendelse, men det rekker jeg ikke for jeg skal reise med fly på søndag og er til den anledningen jeg ville farge håret..... Men har lest inngrediensene og tror ikke jeg reagerer på noe der, reagerer på methyliso et eller annet i enkelte sjampoer. Har farget håret to ganger i fjor hos frisør og det gikk bra. Kan jeg regne med at det går bra med hjemmefarging også da eller MÅ jeg ta allergitesten? Tusen takk for svar forresten! Har ingen andre å spørre Anonymkode: cbe0c...3cd Om du har brukt hårfarge før, så bør det nok gå bra
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 Jeg ville tatt allergitest på huden nå, og ventet til i morgen med eventuell hårfarging. Anonymkode: 3e3ca...625
Sphynx Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 Et annet spørsmål, men: Har aldri forstått hvordan man skal ta allergitest? Blande hårfargen, teste på armen også farge håret etter 48 timer? Da blir hårfargen ødelagt i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 2 minutter siden, Sphynx skrev: Et annet spørsmål, men: Har aldri forstått hvordan man skal ta allergitest? Blande hårfargen, teste på armen også farge håret etter 48 timer? Da blir hårfargen ødelagt i mellomtiden. Det står at man skal ta en "coin-sized" størrelse med farge på huden bak øret og la tørke, så gjenta, så tørke og se an i 48 timer. men satser på det går bra altså siden jeg ikke har reagert på farge før ! Anonymkode: cbe0c...3cd
Sphynx Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står at man skal ta en "coin-sized" størrelse med farge på huden bak øret og la tørke, så gjenta, så tørke og se an i 48 timer. men satser på det går bra altså siden jeg ikke har reagert på farge før ! Anonymkode: cbe0c...3cd Ja ikkesant, men uansett så tilsier jo det at du må balnde fargen ferdig først også teste. Hårfargen blir ødelagt etter noen timer ass.....
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 4 minutes ago, Sphynx said: Ja ikkesant, men uansett så tilsier jo det at du må balnde fargen ferdig først også teste. Hårfargen blir ødelagt etter noen timer ass..... Det er nok noe de har tatt med for å hindre at de blir ansvarlige for eventuelle allergiske reaksjoner. Anonymkode: f5ff3...9c8
Sphynx Skrevet 10. november 2017 #13 Skrevet 10. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok noe de har tatt med for å hindre at de blir ansvarlige for eventuelle allergiske reaksjoner. Anonymkode: f5ff3...9c8 Ja tipper det. Drar du til en salong for å farge håret pleier de ikke ta allergitester før de farger deg for første gang
Blod Skrevet 10. november 2017 #14 Skrevet 10. november 2017 Du burde bruke den ene hårfargen først og fordele i røttene og utover om det er nok farge til det, og deretter blande neste farge og fordele i lengdene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå