Gå til innhold

Tidligere innlagt, jobbe på psykiatrisk avdeling? Mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så sent som ifjor sommer innlagt for alvorlig depresjon og selvmordsforsøk. Har jo forstått at det kan skje alle. Idag er i et bedre sted og har mye å se fram til :) 

Etter at jeg kom ut har jeg vært meget interessert i å prøve å jobbe i psykiatrien, på en akuttavdeling. Har ingen utdanning innom helse men da jeg var innlagt var det faktisk mange assistenter på jobb hele tiden. Jeg er på AAP og hater det virkelig, vil helst klare meg selv.

I 1. omgang tenkte jeg å spørre Nav om det er ok at jeg prøver å finne en praksisplass bare for å prøve det ut, koster jo ikke arbeidsplassen noe. Jeg er en stor mann på 26år og har trent kampsport siden jeg var 12år. Tror dere en slik avdeling har bruk for en som meg? Jeg er ingen voldelig person altså, trener kun kampsport for å holde meg i form. Har også flyttet til en annen by 2 timer med bil unna byen jeg var innlagt i. 

Vil arbeidsgivern vite at jeg var innlagt? bør jeg fortelle i en interjuv eller søknanden om praksisplass? 

Jeg vil neppe være interessert i en utdanning innom helse men kunne fint tenkt meg å jobbe nattvakter i flere psykiatriske avdelinger. 

Anonymkode: bc4bc...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nei

Anonymkode: 06bcb...ff4

• Liker 6
Skrevet

Selfølelig vi de vite at du har vært innlagt, for å spare deg, du kommer ikke til  å få jobb.

sånn er det bare.

• Liker 1
Skrevet

Sånn på siden, er det mulig å få jobb på psykiatrisk uten noe kunnskap eller erfaring med mental helse og psykiatriske diagnoser?

Anonymkode: f608b...695

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Sånn på siden, er det mulig å få jobb på psykiatrisk uten noe kunnskap eller erfaring med mental helse og psykiatriske diagnoser?

Anonymkode: f608b...695

Ja, desverre. Mye bruk av ufaglærte til katastrofe for pasientene.

Anonymkode: af73a...c00

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil neppe være interessert i en utdanning innom helse men kunne fint tenkt meg å jobbe nattvakter i flere psykiatriske avdelinger. 

Jeg synes det er bekymringsverdig at du ønsker å ha denne jobben, men ikke ønsker å utdanne deg til den. Å jobbe innenfor psykiatrien er tungt og krever kompetanse. For at du skal kunne hjelpe mennesker er det en forutsetning at du vet hva du driver med. Når du allerede har utelukket å faktisk få kunnskap om det du vil jobbe med, så tenker jeg at du ikke er spesielt egnet til å jobbe på dette feltet. 

Hvorfor vil du ha denne jobben når du ikke er interessert i å lære om det jobben går ut på? 

Anonymkode: 4f2d2...95a

• Liker 14
Skrevet

Det er mange arbeidsoppgaver man ikke trenger  å være faglært for. Det kan jo være smart at ts prøver esg litt i praksis først, så kan han senere ta utdanning om han finner ut at det passer for han. 

At han har vært innlagt kan jo være en kjempefordel! Han kjenner jo systemet fra innsiden :)

Jeg syns du skal foreslå dette for NAV. Det at du har vært innlagt trenger du ikke å fortelle, men jeg vil likevel anbefale at du gjør det. 

• Liker 5
Skrevet
1 minute ago, Gliffy said:

Det er mange arbeidsoppgaver man ikke trenger  å være faglært for. Det kan jo være smart at ts prøver esg litt i praksis først, så kan han senere ta utdanning om han finner ut at det passer for han. 

At han har vært innlagt kan jo være en kjempefordel! Han kjenner jo systemet fra innsiden :)

Jeg syns du skal foreslå dette for NAV. Det at du har vært innlagt trenger du ikke å fortelle, men jeg vil likevel anbefale at du gjør det. 

Han kommer ikke til å jobb, verken NAV eller avdelingen(e).

Det er alllfor mye som står på spill for nav og arbeidsgiver.

Man må gi vandel attest, og de kommer til å være veldig klar over ts problemer.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han kommer ikke til å jobb, verken NAV eller avdelingen(e).

Det er alllfor mye som står på spill for nav og arbeidsgiver.

Man må gi vandel attest, og de kommer til å være veldig klar over ts problemer.

" av

Skrevet

Selvfølgelig kan du jobbe der, de vil ikke få vite om forhistorien din. Ikke noe problem! Så bra du har lyst til å komme deg videre fra NAV! 

Anonymkode: e05db...ddd

• Liker 5
Gjest Citronella
Skrevet

NAV vet hvilke diagnoser TS har.

Når det er sagt. Arnhild Lauveng har vært innlagt flere ganger i psykiatrien, og er nå utdannet psykolog. At man har vært innlagt i sykehus kommer ikke på noen vandelsattest. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var så sent som ifjor sommer innlagt for alvorlig depresjon og selvmordsforsøk. Har jo forstått at det kan skje alle. Idag er i et bedre sted og har mye å se fram til :) 

Etter at jeg kom ut har jeg vært meget interessert i å prøve å jobbe i psykiatrien, på en akuttavdeling. Har ingen utdanning innom helse men da jeg var innlagt var det faktisk mange assistenter på jobb hele tiden. Jeg er på AAP og hater det virkelig, vil helst klare meg selv.

I 1. omgang tenkte jeg å spørre Nav om det er ok at jeg prøver å finne en praksisplass bare for å prøve det ut, koster jo ikke arbeidsplassen noe. Jeg er en stor mann på 26år og har trent kampsport siden jeg var 12år. Tror dere en slik avdeling har bruk for en som meg? Jeg er ingen voldelig person altså, trener kun kampsport for å holde meg i form. Har også flyttet til en annen by 2 timer med bil unna byen jeg var innlagt i. 

Vil arbeidsgivern vite at jeg var innlagt? bør jeg fortelle i en interjuv eller søknanden om praksisplass? 

Jeg tror at det at du er mann og i god fysisk form kan gjøre at du er aktuell for en jobb på akuttpsykiatrisk. De har alltid en del menn fordi de gjerne får inn utagerende folk som gjerne er ruset, har abstinenser, alkohol i tillegg til psykiske probleme der en gjerne trenger flere voksne menn for å håndtere situasjonen. Jeg tror ikke det at du har vært innlagt selv har noe å si. Ville luftet tanken for nav eller søkt og se hvordan det går. Det er mange ufaglærte i psykiatrien (på godt og vondt)

Anonymkode: 67d0d...b8c

• Liker 5
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan du jobbe der, de vil ikke få vite om forhistorien din. Ikke noe problem! Så bra du har lyst til å komme deg videre fra NAV! 

Anonymkode: e05db...ddd

Nope. 

Ts jeg forelsår du tar en snakk med nav og en avdeling,  så for du se hva som skjer,

kanskje du er heldig.. (ikke at jeg tror det da)

Skrevet
1 minute ago, Citronella said:

Når det er sagt. Arnhild Lauveng har vært innlagt flere ganger i psykiatrien, og er nå utdannet psykolog. At man har vært innlagt i sykehus kommer ikke på noen vandelsattest. 

Hun har utdannelse, det er noe helt annet, og hadde ts det, hadde svaret mitt vært annerledes.

Ts vil ikke utdanne seg.

• Liker 3
Gjest Citronella
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope. 

Ts jeg forelsår du tar en snakk med nav og en avdeling,  så for du se hva som skjer,

kanskje du er heldig.. (ikke at jeg tror det da)

Hva baserer du svarene dine på? Snakker om vandelsattest osv? 

Skrevet
1 minute ago, Citronella said:

Hva baserer du svarene dine på? Snakker om vandelsattest osv? 

Det er vanlig praksis,nå vil ikke det gjelde ts. 

MEN la oss si at NAV og en avdeling er åpen til dette, og TS kommer ut i praksis plass gjennom NAV, tror du virkelig at arbeidsgiver ikke kommer til å være klar over at TS har vært innlagt og hvilken diagnoser osv?

NAV kan ikke fortelle det, men er ikke TS åpen om at de skal få vite det. er det nei med en gang.

• Liker 1
Skrevet
25 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er bekymringsverdig at du ønsker å ha denne jobben, men ikke ønsker å utdanne deg til den. Å jobbe innenfor psykiatrien er tungt og krever kompetanse. For at du skal kunne hjelpe mennesker er det en forutsetning at du vet hva du driver med. Når du allerede har utelukket å faktisk få kunnskap om det du vil jobbe med, så tenker jeg at du ikke er spesielt egnet til å jobbe på dette feltet. 

Hvorfor vil du ha denne jobben når du ikke er interessert i å lære om det jobben går ut på? 

Anonymkode: 4f2d2...95a

Du vil bli overrasket over hvor mange ufaglærte det er på slike avdelinger til enhver tid. De assistene som er på jobb kan forsatt gjøre en god jobb med faglærte på vakt..

Jeg er jo interessert i å lære gjennom jobben men ikke villig til en 4 års utdanning til sykepleie. Ikke alt trenger en utdanning

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig praksis,nå vil ikke det gjelde ts. 

MEN la oss si at NAV og en avdeling er åpen til dette, og TS kommer ut i praksis plass gjennom NAV, tror du virkelig at arbeidsgiver ikke kommer til å være klar over at TS har vært innlagt og hvilken diagnoser osv?

NAV kan ikke fortelle det, men er ikke TS åpen om at de skal få vite det. er det nei med en gang.

Hvorfor skulle de si nei til ts mer enn til noen andre? Depresjon regnes ikke som en tung psykiatrisk lidelse engang, så kan aldri tenke meg at det er noe han har opplysningsplikt om engang. 

Anonymkode: 67d0d...b8c

• Liker 7
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selfølelig vi de vite at du har vært innlagt, for å spare deg, du kommer ikke til  å få jobb.

sånn er det bare.

Hvordan skal en arbeidsgiver få vite at du har vært innlagt? 

Mulig NAV må opplyse om sånt hvis det er praksis men du kan jo søke vanlig ts. Et annet alternativ er å søke jobb i bolig f.eks for utviklingshemmede et sted med utagerende brukere. Tror du vil ha god sjanse å få jobb siden det er en fordel å være fysisk sterk og kunne noe kamsporttriks og sånt - for din egen og brukernes sikkerhet egentlig :) og at de ofte mangler folk på disse plassene. Erfaringen kan være god for så å søke videre på psykiatrisk. 

Anonymkode: 48281...05f

• Liker 5
Skrevet
14 minutes ago, Citronella said:

Er ingen diagnose på meg, vært gjennom mange psykologer og leger. Ingen av de kunne stille en diagnose på meg. Hatt et bra liv hele tiden, møtte bare på veggen for litt over et år siden :) Alle kan vel ha det litt tøft en gang i livet vel?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...