Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! SOm mange veit er det jul i helgen Iår. Hva skjer med tilegg? 

Så hvis jeg f.eks jobber kveld/ natt på en rød dag, blir det da 2x150 kr (timelønn), eller vil man få noe for helgetillegg og kvelds/nattillegg også?

Blir jo lite gevinst egentlig når helligdagene kommer sånn: på natt i helgen tjener jeg vanligvis 2100 per vakt, men havner på 2500 denne jula hvis det kun er 100% tillegg uten de andre tilleggene. Litt usikker på om jeg syns 400kr er vits å ødelegge julaften på😇

Anonymkode: 3633f...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange tillegg er regulert i tariffavtaler osv. så ville sjekket med fagforeningen :) 

Ja, det kan være kjipt å jobbe julaften. På den annen side er det jo noe man må dele på, slik at ikke de samme jobber julaften hvert år. Ta din tørn i år hvis det er din tur. 

Anonymkode: 1858b...d0b

Skrevet

Du får ikke dobbelt tillegg, men du får det høyeste tillegget. Hvis du f.eks jobber en helligdag har du som regel krav på 100% ekstra betalt. Hvis denne dagen faller på en søndag, så får du ikke 100 % + søndagstillegg, kun 100 %. Sånn er det i alle fall i min jobb (hotell og restaurant)

Anonymkode: e87b8...ac7

• Liker 1
Skrevet

Altså jeg er student som har fått tilbud om å jobbe den helgen eller en helg senere i januar :) kun ekstra, slik at de faste kanskje slipper, og da er det oki om jeg tjener Mye mer, men om jeg er regnet riktig er det ikke helt aktuelt..

jobber i kommune 

Anonymkode: 3633f...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...