AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Hei! SOm mange veit er det jul i helgen Iår. Hva skjer med tilegg? Så hvis jeg f.eks jobber kveld/ natt på en rød dag, blir det da 2x150 kr (timelønn), eller vil man få noe for helgetillegg og kvelds/nattillegg også? Blir jo lite gevinst egentlig når helligdagene kommer sånn: på natt i helgen tjener jeg vanligvis 2100 per vakt, men havner på 2500 denne jula hvis det kun er 100% tillegg uten de andre tilleggene. Litt usikker på om jeg syns 400kr er vits å ødelegge julaften på😇 Anonymkode: 3633f...f26
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Mange tillegg er regulert i tariffavtaler osv. så ville sjekket med fagforeningen Ja, det kan være kjipt å jobbe julaften. På den annen side er det jo noe man må dele på, slik at ikke de samme jobber julaften hvert år. Ta din tørn i år hvis det er din tur. Anonymkode: 1858b...d0b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Du får ikke dobbelt tillegg, men du får det høyeste tillegget. Hvis du f.eks jobber en helligdag har du som regel krav på 100% ekstra betalt. Hvis denne dagen faller på en søndag, så får du ikke 100 % + søndagstillegg, kun 100 %. Sånn er det i alle fall i min jobb (hotell og restaurant) Anonymkode: e87b8...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Altså jeg er student som har fått tilbud om å jobbe den helgen eller en helg senere i januar kun ekstra, slik at de faste kanskje slipper, og da er det oki om jeg tjener Mye mer, men om jeg er regnet riktig er det ikke helt aktuelt.. jobber i kommune Anonymkode: 3633f...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå