Gå til innhold

Hva gjør bluetooth på pc? Kan noen spionere på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget tilfeldig at det var en Bluetooth funksjon som stod på på pcen min. Hva betyr det? 
Merket også at skjerm innstillinger stod på "Duplikat" under "Speil skjerm", så var det bilde av en pc skjerm og en annen skjerm, det er ikke noe jeg har koblet til! :O Trykket AV Bluetooth og tok skjerm innstillingene til "Bare PC skjerm". 

Er det da noen som kan ha koblet seg til med Bluetooth og mirrorviewet pc aktiviteten min på annen skjerm og spionert på meg eller tatt filene mine? 

Anonymkode: 78ce5...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bluetooth er for å kunne koble til f.eks. trådløse hodetelefoner eller mange andre ting. Det er ofte skrudd på som standard, men hvis ikke du bruker det kan du bare skru det av. Duplikat betyr bare at hvis du kobler til en annen skjerm eller projektor så vil den vise det samme som du ser på PC-skjermen. Hvis du kobler til en annen skjerm med innstillingene du har satt nå så vil den ikke vise noe.

Anonymkode: ebc49...f84

Skrevet
På ‎10‎.‎11‎.‎2017 den 11.22, AnonymBruker skrev:

Duplikat betyr bare at hvis du kobler til en annen skjerm eller projektor så vil den vise det samme som du ser på PC-skjermen. Hvis du kobler til en annen skjerm med innstillingene du har satt nå så vil den ikke vise noe.

Betyr det at noen andre har koblet min skjerm til en annen skjerm (trådløst eller via Bluetooth) siden skjerm innstillingen stod på duplikat? Eller går det kun an ved fysisk kabel å vise bildet på annen skjerm ? 

Skrevet
28 minutes ago, AnonymBruker said:

Betyr det at noen andre har koblet min skjerm til en annen skjerm (trådløst eller via Bluetooth) siden skjerm innstillingen stod på duplikat? Eller går det kun an ved fysisk kabel å vise bildet på annen skjerm ? 

Duplikat er bare standardinnstillingen, siden det er sånn folk flest vil at det skal virke når de kobler til en annen skjerm. Jeg tror ikke man kan koble til skjerm med Bluetooth, men det er uansett ingenting av det du har sagt som tyder på at noen har prøvd å spionere. Det er bare de vanlige standardinnstillingene de fleste PCer har med for at de skal være enklest mulig å komme i gang med.

Skrevet

Har du Windows, og deler nett med noen. Kan andre finne deg på kun windowskontoen din. Og hvis du har bilder, som ligger deg åpnet kan folk se de. Hvis du ikke har sperra for at andre kan se de. Jeg fant ut det da jeg bodde i blokk med åpent nett. Tror ikje mange vet det. 

Anonymkode: 408fa...7a6

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Duplikat er bare standardinnstillingen, siden det er sånn folk flest vil at det skal virke når de kobler til en annen skjerm. Jeg tror ikke man kan koble til skjerm med Bluetooth, men det er uansett ingenting av det du har sagt som tyder på at noen har prøvd å spionere. Det er bare de vanlige standardinnstillingene de fleste PCer har med for at de skal være enklest mulig å komme i gang med.

Men er det mulig, å dele skjerm uten kabel? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du Windows, og deler nett med noen. Kan andre finne deg på kun windowskontoen din. Og hvis du har bilder, som ligger deg åpnet kan folk se de. Hvis du ikke har sperra for at andre kan se de. Jeg fant ut det da jeg bodde i blokk med åpent nett. Tror ikje mange vet det. 

Anonymkode: 408fa...7a6

Jeg har Windows men tror ikke jeg har noe Windows konto ?  
Nettet mitt er sperret med passord, hvordan kan jeg finne ut om andre er på nettet mitt? 
Om jeg har en windowskonto og noen andre har tilgang til den, vil de kunne se all min pc aktivitet eller bare få tilgang til filer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...