AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Del Skrevet 10. november 2017 Startet med smerter i magen for en mnd siden, og så var det litt vondt å tisse innimellom. Hadde i følge legen urinveisinfeksjon eller lignende, kjentes ikke likt ut men fikk en antibiotika kur. Nå svir det fortsatt å tisse, ikke ekstremt, men litt brennende. Kjenner det opp til blæra. Har også vondt i høyre side ca akkurat i den svaien i ryggen. Men bare berøring. Kjenner beina mine kan bli "kald" når jeg sitter, og smerter stråler litt nedover beinet fra ryggen. Har også begynt å få veldig hovne øyne, spesielt på morgenen. Leste symptomer på nyrebetennelse, og dette stemmer ganske bra. Men jeg føler meg ikke syk? Tenkte å ta en tur til kiropraktor for ryggen siden jeg egentlig tenker det er muskulært, men tenkte å vente til lønning. Hva tror dere? Er det verdt et legebesøk eller skal jeg bare vente å se? Skriver her fordi jeg ikke vil bruke penger på legetime om det ikke er noe. Stramt budsjett. Anonymkode: 37d18...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #2 Del Skrevet 10. november 2017 Lite bedring etter antibiotikakur bør føre til legebesøk, og det kan høres ut som nyrebekkenbetennelse ja. Anonymkode: 487f7...f2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Del Skrevet 10. november 2017 Hva med et kompromiss? Ring legesenteret og si at du ønsker levere inn en urinprøve for å sjekke at antibiotika tok knekken på uvi. Er den ok så behøves ingen legetime, er den ikke ok så behøves legetime. Å ha vage plager fra urinrør er helt normalt etter uvi, og kan pågå i månedsvis, så selv om du må sjekke ut betennelse kan dette også bare være «senskader» eller plager du må leve med en stund. Anonymkode: 61b63...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. november 2017 #4 Del Skrevet 10. november 2017 Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse uten at det gav utslag på uvi eller via feber osv så jeg tror jeg ville rådet deg til å bestilt ny time og levert urinprøve for test men bedt om en blodprøve for å se etter betennelse i kroppen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Del Skrevet 10. november 2017 Takk for alle svar! Da får jeg ringe de på mandag og avtale time/testing. Mener bare jeg skulle hatt mer smerter om det hadde vært en infeksjon, nå har jeg bare småvondt. Men det er vel kanskje individuelt hvordan det er. Anonymkode: 37d18...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 10. november 2017 #6 Del Skrevet 10. november 2017 Du bør ringe til legekontoret med en gang og få en vurdering. Dersom det er snakk om nyrebekkenbetennelse så er det ikke lurt å vente til mandag. Det er ganske lenge å gå med en slik infeksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. november 2017 #7 Del Skrevet 10. november 2017 2 minutter siden, missmcbeal skrev: Du bør ringe til legekontoret med en gang og få en vurdering. Dersom det er snakk om nyrebekkenbetennelse så er det ikke lurt å vente til mandag. Det er ganske lenge å gå med en slik infeksjon. Enig! Det å vente kan føre til komplikasjoner osv da ubehandlet kan infeksjonen skade nyrene, eller bakteriene kan spre seg over til blodstrømmen og forårsake en livstruende blodforgiftning i verste fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #8 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Startet med smerter i magen for en mnd siden, og så var det litt vondt å tisse innimellom. Hadde i følge legen urinveisinfeksjon eller lignende, kjentes ikke likt ut men fikk en antibiotika kur. Nå svir det fortsatt å tisse, ikke ekstremt, men litt brennende. Kjenner det opp til blæra. Har også vondt i høyre side ca akkurat i den svaien i ryggen. Men bare berøring. Kjenner beina mine kan bli "kald" når jeg sitter, og smerter stråler litt nedover beinet fra ryggen. Har også begynt å få veldig hovne øyne, spesielt på morgenen. Leste symptomer på nyrebetennelse, og dette stemmer ganske bra. Men jeg føler meg ikke syk? Tenkte å ta en tur til kiropraktor for ryggen siden jeg egentlig tenker det er muskulært, men tenkte å vente til lønning. Hva tror dere? Er det verdt et legebesøk eller skal jeg bare vente å se? Skriver her fordi jeg ikke vil bruke penger på legetime om det ikke er noe. Stramt budsjett. Anonymkode: 37d18...074 Er du sjuk, så er legen rette adressen. Har du uvi som har gått oppover i urinveiene så blir du grundig sjuk i form av ekstremt vondt med feber. Det du beskriver kan like gjerne komme fra tarm eller rygg - ergo du må undersøkes av lege og ikke brukes som spekulasjonskasus på nettforum. Anonymkode: 62a91...9cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. november 2017 #9 Del Skrevet 10. november 2017 26 minutter siden, Carrot skrev: Enig! Det å vente kan føre til komplikasjoner osv da ubehandlet kan infeksjonen skade nyrene, eller bakteriene kan spre seg over til blodstrømmen og forårsake en livstruende blodforgiftning i verste fall. Jeg gikk sannsynligvis med nyrebekkenbetennelse i en liten uke. Fikk da beskjed om at det var mulig at jeg hadde fått skader av det. Og Ja! Har vært plaget av nyresteiner etterpå- har ikke hatt det før. Så ikke vent 😐 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjerter50 Skrevet 12. november 2017 #10 Del Skrevet 12. november 2017 På 10.11.2017 den 9.46, AnonymBruker skrev: Startet med smerter i magen for en mnd siden, og så var det litt vondt å tisse innimellom. Hadde i følge legen urinveisinfeksjon eller lignende, kjentes ikke likt ut men fikk en antibiotika kur. Nå svir det fortsatt å tisse, ikke ekstremt, men litt brennende. Kjenner det opp til blæra. Har også vondt i høyre side ca akkurat i den svaien i ryggen. Men bare berøring. Kjenner beina mine kan bli "kald" når jeg sitter, og smerter stråler litt nedover beinet fra ryggen. Har også begynt å få veldig hovne øyne, spesielt på morgenen. Leste symptomer på nyrebetennelse, og dette stemmer ganske bra. Men jeg føler meg ikke syk? Tenkte å ta en tur til kiropraktor for ryggen siden jeg egentlig tenker det er muskulært, men tenkte å vente til lønning. Hva tror dere? Er det verdt et legebesøk eller skal jeg bare vente å se? Skriver her fordi jeg ikke vil bruke penger på legetime om det ikke er noe. Stramt budsjett. Anonymkode: 37d18...074 En legetime høres ut til å være lurt å spandere på seg. Kiropraktor er uansett dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #11 Del Skrevet 12. november 2017 På 10.11.2017 den 11.38, solmåneogstjerner skrev: Jeg gikk sannsynligvis med nyrebekkenbetennelse i en liten uke. Fikk da beskjed om at det var mulig at jeg hadde fått skader av det. Og Ja! Har vært plaget av nyresteiner etterpå- har ikke hatt det før. Så ikke vent 😐 Nyrestein kommer ikke av skadet nyre. Men av stoffer i urinen som blir liggende i nyrebekkene. De aller fleste med nyrestein har aldri hatt nyrebekkenbetennelse. Så hos deg så er det sikkert en tilfeldighet. Nyrestein er j&%¤# vondt! Anonymkode: 2760a...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #12 Del Skrevet 12. november 2017 Nyrebekkenbetennelse er det verste jeg har opplevd, vondere enn abort og briste ribbein tilsammen. Feber ++. Ta urinstix på legekontoret og sjekk at du ikke har positiv prøve. Hvis du har nyrebekkenbetennelse så merker du det GODT om et døgn. Anonymkode: 97061...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå