Gå til innhold

Nyrebetennelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet med smerter i magen for en mnd siden, og så var det litt vondt å tisse innimellom.

Hadde i følge legen urinveisinfeksjon eller lignende, kjentes ikke likt ut men fikk en antibiotika kur. 

Nå svir det fortsatt å tisse, ikke ekstremt, men litt brennende. Kjenner det opp til blæra. 

Har også vondt i høyre side ca akkurat i den svaien i ryggen. Men bare berøring. Kjenner beina mine kan bli "kald" når jeg sitter, og smerter stråler litt nedover beinet fra ryggen. Har også begynt å få veldig hovne øyne, spesielt på morgenen. 

Leste symptomer på nyrebetennelse, og dette stemmer ganske bra. Men jeg føler meg ikke syk? Tenkte å ta en tur til kiropraktor for ryggen siden jeg egentlig tenker det er muskulært, men tenkte å vente til lønning. 

Hva tror dere? Er det verdt et legebesøk eller skal jeg bare vente å se? Skriver her fordi jeg ikke vil bruke penger på legetime om det ikke er noe. Stramt budsjett. 

Anonymkode: 37d18...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite bedring etter antibiotikakur bør føre til legebesøk, og det kan høres ut som nyrebekkenbetennelse ja.

Anonymkode: 487f7...f2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et kompromiss? Ring legesenteret og si at du ønsker levere inn en urinprøve for å sjekke at antibiotika tok knekken på uvi. Er den ok så behøves ingen legetime, er den ikke ok så behøves legetime.

Å ha vage plager fra urinrør er helt normalt etter uvi, og kan pågå i månedsvis, så selv om du sjekke ut betennelse kan dette også bare være «senskader» eller plager du må leve med en stund.

Anonymkode: 61b63...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse uten at det gav utslag på uvi eller via feber osv så jeg tror jeg ville rådet deg til å bestilt ny time og levert urinprøve for test men bedt om en blodprøve for å se etter betennelse i kroppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Da får jeg ringe de på mandag og avtale time/testing. 

Mener bare jeg skulle hatt mer smerter om det hadde vært en infeksjon, nå har jeg bare småvondt. Men det er vel kanskje individuelt hvordan det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe til legekontoret med en gang og få en vurdering. Dersom det er snakk om nyrebekkenbetennelse så er det ikke lurt å vente til mandag. Det er ganske lenge å gå med en slik infeksjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, missmcbeal skrev:

Du bør ringe til legekontoret med en gang og få en vurdering. Dersom det er snakk om nyrebekkenbetennelse så er det ikke lurt å vente til mandag. Det er ganske lenge å gå med en slik infeksjon. 

Enig! Det å vente kan føre til komplikasjoner osv da ubehandlet kan infeksjonen skade nyrene, eller bakteriene kan spre seg over til blodstrømmen og forårsake en livstruende blodforgiftning i verste fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Startet med smerter i magen for en mnd siden, og så var det litt vondt å tisse innimellom.

Hadde i følge legen urinveisinfeksjon eller lignende, kjentes ikke likt ut men fikk en antibiotika kur. 

Nå svir det fortsatt å tisse, ikke ekstremt, men litt brennende. Kjenner det opp til blæra. 

Har også vondt i høyre side ca akkurat i den svaien i ryggen. Men bare berøring. Kjenner beina mine kan bli "kald" når jeg sitter, og smerter stråler litt nedover beinet fra ryggen. Har også begynt å få veldig hovne øyne, spesielt på morgenen. 

Leste symptomer på nyrebetennelse, og dette stemmer ganske bra. Men jeg føler meg ikke syk? Tenkte å ta en tur til kiropraktor for ryggen siden jeg egentlig tenker det er muskulært, men tenkte å vente til lønning. 

Hva tror dere? Er det verdt et legebesøk eller skal jeg bare vente å se? Skriver her fordi jeg ikke vil bruke penger på legetime om det ikke er noe. Stramt budsjett. 

Er du sjuk, så er legen rette adressen. Har du uvi som har gått oppover i urinveiene så blir du grundig sjuk i form av ekstremt vondt med feber.

Det du beskriver kan like gjerne komme fra tarm eller rygg - ergo du må undersøkes av lege og ikke brukes som spekulasjonskasus på nettforum.

Anonymkode: 62a91...9cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Carrot skrev:

Enig! Det å vente kan føre til komplikasjoner osv da ubehandlet kan infeksjonen skade nyrene, eller bakteriene kan spre seg over til blodstrømmen og forårsake en livstruende blodforgiftning i verste fall.

Jeg gikk sannsynligvis med nyrebekkenbetennelse i en liten uke. Fikk da beskjed om at det var mulig at jeg hadde fått skader av det. Og Ja! Har vært plaget av nyresteiner etterpå- har ikke hatt det før. Så ikke vent 😐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjerter50
På 10.11.2017 den 9.46, AnonymBruker skrev:

En legetime høres ut til å være lurt å spandere på seg. Kiropraktor er uansett dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2017 den 11.38, solmåneogstjerner skrev:

Jeg gikk sannsynligvis med nyrebekkenbetennelse i en liten uke. Fikk da beskjed om at det var mulig at jeg hadde fått skader av det. Og Ja! Har vært plaget av nyresteiner etterpå- har ikke hatt det før. Så ikke vent 😐

Nyrestein kommer ikke av skadet nyre. Men av stoffer i urinen som blir liggende i nyrebekkene. De aller fleste med nyrestein har aldri hatt nyrebekkenbetennelse. Så hos deg så er det sikkert en tilfeldighet. Nyrestein er j&%¤# vondt! 

Anonymkode: 2760a...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrebekkenbetennelse er det verste jeg har opplevd, vondere enn abort og briste ribbein tilsammen. Feber ++. Ta urinstix på legekontoret og sjekk at du ikke har positiv prøve. Hvis du har nyrebekkenbetennelse så merker du det GODT om et døgn.

Anonymkode: 97061...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...