Gå til innhold

Hvor ofte er du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos foreldrene dine? Hva syntes du er normalt/unormalt ifht å renne ned døren der? 

Anonymkode: 48c6b...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre bor 50 mil unna, så vi er der en gang pr år. Nå er de hos oss også kun ca en gang pr år, men tidligere kom de oftere.

Hos svigers som bodde nærmere var vi vel ca 2-4 ganger i måneden når de bodde hjemme.

Skrevet

Er vel innom ca en gang i uka, noen ganger to. De bor ca 15 km unna. Tidligere bodde de vegg i vegg med oss, og da var jeg vel innom nesten daglig, men ofte bare en snarvissit eller for å låne/levere noe el.l. :P Før det igjen bodde de en hel dagsreise unna, da besøkte vi dem 2-3 ganger i året et par uker om gangen.

Anonymkode: d4a04...154

Skrevet

Det er ca. tretti mils avstand mellom min mamma og meg, men likevel er jeg der ganske mye. Hun er 87 år og trenger hjelp fra meg i perioder. Siden jeg er ufør, singel og barnløs har jeg mye ledig tid til å hjelpe. 

Jeg pendler mellom Sørlandet hvor mamma bor og Akershus hvor jeg bor. I praksis er jeg hos henne ca. en tredjedel av tida. 

Skrevet

Det er 150 mil mellom meg og Mamma så vi renner definitivt ikke ned dørene hos hverandre, dessverrei. Vi besøker henne en gang i året, mens hun er hos oss mye oftere. Svigerfamilien min bor "bare" 50 mil fra oss. Der drar vi kanskje to ganger i året og de er hos oss maks én (noen av dem langt sjeldnere. Skal nevnes at svigermor er død og svigerfar av helsemessige årsaker ikke er i stand til å besøke oss så dette gjelder min manns brødre m/familie.).  Broren min bor i nærheten og han og samboeren ser vi vanligvis en gang i uka. Det er veldig hyggelig og hadde Mamma bodd nærmere hadde vi nok også besøkt hverandre minst like ofte. Det hadde vært lettere å stikke innom bare for en prat, spise middag sammen eller hva som helst. Hva som er normalt/unormalt kommer jo an på både avstand og forhold til dem det gjelder. Bor man nært og har et godt forhold er det jo naturlig at man sees oftere enn om man bor lenger unna og/eller har et mindre godt forhold. 

Skrevet

Vi ser svigermor ukentlig, enten vi er der eller hun her. Svigerfar så vi enda oftere da han levde. Min mor treffer vi annen hver uke ca, og faren min kanskje en gang i mnd. Svigermor og mor bor i samme kommune som oss, mens faren min bor litt lengre unna, men ikke mange mil.

Skrevet

Vi er en tur hos min foreldre hver uke. Svigers bor 60 mil unna og får ett besøk i året. Fordi flybillettene er svindyre

Skrevet

Minst mulig selv om det er ca 5 km, da de alltid skal komme med kritikk mot oss ang hvordan vi håndterer  våre barn,  vår økonomi osv

Anonymkode: 21e97...f85

Skrevet
På 10.11.2017 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Hos foreldrene dine? Hva syntes du er normalt/unormalt ifht å renne ned døren der? 

Anonymkode: 48c6b...eac

Jeg bor 6 km unna min mor, er innom en gang eller to i uka. 

Anonymkode: ae568...a20

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Ser kanskje min mor 1-2 ganger i måneden. Men hun ringer 1 gang i uka så jeg snakker med henne 1 gang i uka.

Min far ser jeg aldri og snakker aldri med han. 

Skrevet

Alt fra flere ganger om dagen til aldri er normalt.

Anonymkode: 2cb2a...016

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Min mor ser jeg 2-3 ganger i måneden. Snakker på telefonen et par ganger i uka. Min far har jeg ingen kontakt med.

Skrevet

Besøker mamma 1-2 ganger i måneden, hun bor 15 min unna med kollektiv transport og jeg anser det som normalt. 
Pappa har jeg ikke besøkt på over ett år, han bor en time med fly unna og jeg anser det som unormalt (skulle gjerne sett ham oftere)... 

Skrevet

Jeg er hos foreldrene mine 3-4 ganger i året, ca. 3 timers reisevei. Pappa er jevnlig her i byen for jobb, og er da ofte innom og spiser middag eller drikker kaffe. Mamma reiser hit sånn innimellom. Jeg er student da, så jeg bor gjerne hos mine foreldre en uke eller to av gangen når jeg er hjemme. Tenker hvor ofte man besøker hverandre er veldig avhengig av avstand og relasjon. Hadde vi bodd i samme område hadde vi nok fort sett hverandre ukentlig eller annenhver uke :) 

Anonymkode: 71b80...d9d

Skrevet

Jeg flyttet tilbake til hjembyen min i fjor og er hos foreldrene mine 1-2 ganger i uka, som regel fordi de har invitert meg på middag. (De er veldig sjeldent på besøk hos meg.) Antar at det kommer til å bli litt sjeldnere etter hvert, og at det også hadde vært sjeldnere dersom jeg hadde hatt kjæreste/samboer :)

Anonymkode: a80e9...b1e

Skrevet

Omtrent en gang i uken :)

Anonymkode: 63c5b...f56

Skrevet

Det beror väl både på vilken relation ni har och vilket avstånd det är.

Min mor bor nära men vi är väligt sällan där, och de är sällan hos oss. "Onormalt" lite.

min far bor 7 timmar bort, vi är där en gång om året. Ganska sällan egentligen. De är sällan här, mest beroende på husdjur.

mannens familj bor ca 15 timmar bort. Vi ses en gång om året. Helt normalt.

jag har vänner som ser sina föräldrar allt från några gånger i veckan till varje da. Normalt för dem.

Skrevet

Foreldrene mine bor 60mil unna. Er på besøk ca 2 ganger i året. Men når vi først er der er vi der gjerne en stund :)

Skrevet

Varierer egentlig, men er vel sånn i gjennomsnitt på besøk der 1 gang i uka. Mamma kommer sjeldent på besøk hos oss, men det er fordi vi bor en 30 minutters kjøretur unna, samboeren hennes har for tiden vikariat et stykke unna så han er ikke hjemme i ukedagene, og hun har da ikke bil. Så da er det lettest sånn :) 

Anonymkode: 07839...761

Skrevet (endret)

Endret av annebanane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...