Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan nav kontakte arbeidsgivere der du har søkt jobb? 

Anonymkode: 310db...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvordan kan de vite hvor alle som er arbeidsledige søker jobber. Det skrives ingen steder hvor "alle" kan sjekke det.

Skrevet
6 minutter siden, Belima skrev:

Nei, hvordan kan de vite hvor alle som er arbeidsledige søker jobber. Det skrives ingen steder hvor "alle" kan sjekke det.

Vi skriver hvor vi har søkt i jobbloggen. Kanskje de ringer eller har noen systemer? 

Skrevet

Det er vel bare kontaktpersonen du har på NAV som kan lese det. Hvorfor spør du om det? Er det noe du er bekymret for ikke skal komme ut?

Skrevet
25 minutter siden, Belima skrev:

Det er vel bare kontaktpersonen du har på NAV som kan lese det. Hvorfor spør du om det? Er det noe du er bekymret for ikke skal komme ut?

Nei, men vil ikke kommende arbeidsgivere skal tenke at jeg ikke klarer å få meg jobb selv. Vil ikke at jeg søker på en jobb , skriver i jobbloggen også ringer nav/sjekker så det synes at jeg har søkt på jobben. 

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at det har skjedd, nei. 

Skrevet

Nav ringer ikke til arbeidsgiver, nei 

Skrevet

Ok.. ikke jobbene i kommunen heller? 

Så er ikke noe sted de kan se om jeg har søkt eller ikke? Vurderer å ikke skrive det, men må jo søke x antall jobber i uka. 

De vil også jeg skal søke på noen jobber som er utenfor mitt felt, ser de om jeg ikke søker på disse? Hun var veldig på at jeg skulle søke (eks) på jobben på en blomsterbutikk , jeg er utdannet innenfor økonomi og kan ikke noe om blomster. Kan jeg skrive i jobbloggen jeg har søkt? Hun er ganske bestemt og krass denne damen jeg har i nav. Derfor jeg er redd hun ringer arbeidsgivere også:opplyser: har ikke gått på dagpenger lenge og har en deltidsjobb, men hun snakker som jeg ligger på sofan hele dagen. Jeg er en dame på nærmere 30 år! 

Kjenner jeg blir litt paranoid og redd for å gjøre noe galt.

Skrevet

Du kan søke på andre jobber enn reine økonomijobber. I en større blomsterbutikk er det kanskje en god del økonomi og administrasjon. De ansatte kan dette med blomstene... Og i alle jobber må man lære nye ting. 

Det viktigste er at du søker på en del jobber som det er realistisk sjanse for å få. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Virrevirrevapp skrev:

Du kan søke på andre jobber enn reine økonomijobber. I en større blomsterbutikk er det kanskje en god del økonomi og administrasjon. De ansatte kan dette med blomstene... Og i alle jobber må man lære nye ting. 

Det viktigste er at du søker på en del jobber som det er realistisk sjanse for å få. 

Dette var som blomsterdekoratør i en liten blomsterbutikk( vi bor på bygda). 

Jeg søker på mye annet , cafe , butikkmedarbeider osv.

men litt kunnskap og interesse bør man vel ha? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.. ikke jobbene i kommunen heller? 

Så er ikke noe sted de kan se om jeg har søkt eller ikke? Vurderer å ikke skrive det, men må jo søke x antall jobber i uka. 

De vil også jeg skal søke på noen jobber som er utenfor mitt felt, ser de om jeg ikke søker på disse? Hun var veldig på at jeg skulle søke (eks) på jobben på en blomsterbutikk , jeg er utdannet innenfor økonomi og kan ikke noe om blomster. Kan jeg skrive i jobbloggen jeg har søkt? Hun er ganske bestemt og krass denne damen jeg har i nav. Derfor jeg er redd hun ringer arbeidsgivere også:opplyser: har ikke gått på dagpenger lenge og har en deltidsjobb, men hun snakker som jeg ligger på sofan hele dagen. Jeg er en dame på nærmere 30 år! 

Kjenner jeg blir litt paranoid og redd for å gjøre noe galt.

Er bare å søke. Du får deg ikke jobb der uansett, så lenge du ikke har erfaring fra liknende butikk. Slike tider er forlengst forbi..

Anonymkode: 20e16...06f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...