DustyJenny Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Heisann, kompis av meg har brukt lang tid på å bli tømrer (annen historie), og nå orker han ikke mer. Han vet ikke helt hva han vil bli lengre. Men har sagt lenge at han vil bli sløydlærer blant annet. Noen som vet hvordan en blir det? Må han gå 5-årig + praksis for å bli fagskolelærer ved grunnskolen? Eller finnes det en enklere måte? Jeg spør bare fordi vi er så usikre, og finner ikke stort på nett utenom at nettet sender oss videre til nettopp tittelen fagskolelærer.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Har han gått bygg og anleggsteknikk? Da kan han vurdere å ta «Yrkesfaglærerutdanning bygg og anleggsteknikk - bachelor» for å bli yrkesfaglærer, men om han blir sløydlærer vet jeg ikke. Det står jo masse på de ulike høgskolene og universitetene sidene da Jeg tror ikke at det er mulig å bare utdanne seg til sløydlærer, er godt mulig at disse lærerne har andre fag de underviser i også, eller en annen jobb i tillegg som håndverker elns. Det kreves uansett at han har fagbrev, minium to års yrkespraksis + generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse. PS; Fagskolelærer som begrep brukes ikke lenger, så er ikke rart at dere ikke har fått opp noe søk. Enten så er det barnehagelærer, yrkesfaglærer eller adjunkt. https://sok.samordnaopptak.no/#/studies Anonymkode: 2d4e3...112
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Det er nok svært vanskelig å få 100% stilling som sløydlærer. De fleste underviser i flere fag. Anonymkode: 0ecc6...dc4
DustyJenny Skrevet 11. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2017 På 9.11.2017 den 21.43, AnonymBruker skrev: Har han gått bygg og anleggsteknikk? Da kan han vurdere å ta «Yrkesfaglærerutdanning bygg og anleggsteknikk - bachelor» for å bli yrkesfaglærer, men om han blir sløydlærer vet jeg ikke. Det står jo masse på de ulike høgskolene og universitetene sidene da Jeg tror ikke at det er mulig å bare utdanne seg til sløydlærer, er godt mulig at disse lærerne har andre fag de underviser i også, eller en annen jobb i tillegg som håndverker elns. Det kreves uansett at han har fagbrev, minium to års yrkespraksis + generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse. PS; Fagskolelærer som begrep brukes ikke lenger, så er ikke rart at dere ikke har fått opp noe søk. Enten så er det barnehagelærer, yrkesfaglærer eller adjunkt. https://sok.samordnaopptak.no/#/studies Anonymkode: 2d4e3...112 Merkelig at vi finner mye om fagskolelærer da Ville bare spørre om noen visste hvordan veien er til sløydlærer. Det går an å være kun sløydlærer uten å ha andre fag også som han må lære i. Han gikk bygg og anlegg vg1 og vg2. Takk for svar uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå