TulleJenny Skrevet 9. november 2017 #21 Skrevet 9. november 2017 Fordi det er sosialt, godt å bevege kroppen og føle mestring på jobb. Mye deiligere å slenge seg på sofaen etter en dag på jobb enn etter en dag med slasking Så er det jo selvfølgelig greit å være selvstendig og tjene til livets opphold.
tussi84 Skrevet 9. november 2017 #22 Skrevet 9. november 2017 Man jobber fordi man trenger penger å leve for. Det koster å bo, samt betale andre regninger og mat. I tillegg kommer fritid og uforutsette regninger. Noen liker jobben sin andre ikke. Noen har god nytte av feks kontakt med kollegaer sosialt det. Mange som jobber kunne kanskje tenkt seg å jobbe mindre men det er få som ønsker et liv liggende på sofaen feks dag ut og dag inn. Det blir fryktelig kjedelig ettervært. 1
Gjest Walkingdead Skrevet 9. november 2017 #23 Skrevet 9. november 2017 Fordi jeg vil ha penger til å kjøpe gaver og alkohol til de jeg er glad i og fordi jeg vil reise. Jobber deltid.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #24 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber så jeg har penger å leve for. Hater jobben min, spesielt det sosiale, og ville sagt opp på dagen om jeg hadde hatt midler til det. Å sitte og se på maling tørke i åtte timer er mer givende enn min arbeidsdag. Anonymkode: 39bce...475 2
Ronaldo85 Skrevet 9. november 2017 #25 Skrevet 9. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber så jeg har penger å leve for. Hater jobben min, spesielt det sosiale, og ville sagt opp på dagen om jeg hadde hatt midler til det. Å sitte og se på maling tørke i åtte timer er mer givende enn min arbeidsdag. Anonymkode: 39bce...475 Da får du bli maler! 1
Djungelvrål Skrevet 9. november 2017 #26 Skrevet 9. november 2017 Holdningen til dagens unge forundrer meg virkelig.....et sted har foreldre, samfunn eller skole feilet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #27 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Fordi vi elsker penger.... og fordi at selv om spill er morsomt så er det svært lite produktivt og lite sunt for kropp og sjel å gjøre 24/7. Du kommer også til å bli feit. Om du jobber og sosialiserer deg der 8t så er det fortsatt mer enn nok ledig tid til å spille OG du har penger... Feit? Jeg er ufør og kommer meg omtrent ikke ut av sengen, men jeg er da undervektig Anonymkode: 13184...899
_LanciA_ Skrevet 9. november 2017 #28 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber fordi jeg hater å sitte hjemme. Fy flate så kjedelig. Er heller ikke frisk. Men kommer til å kjøre på å jobbe så lenge jeg kan. Kjekt med med penger til ting jeg har lyst til også. Kjeke kollegaer og mye morro. Jeg hadde følt meg som en megataper hadde jeg bare skullet sitte hjemme og motta penger som andre jobber og strever for. Seff noe annet hvis man er alvorlig syk.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #29 Skrevet 10. november 2017 3 hours ago, stf said: Da får du bli maler! Er det sånn å forstå at du tror det er dette maleryrket består av? Anonymkode: 39bce...475
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #30 Skrevet 10. november 2017 Jeg jobber fordi jeg dessverre ikke kan bli ufør. Jeg har aldri hatt en jobb jeg har likt. Anonymkode: 45b97...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #31 Skrevet 10. november 2017 Jeg jobbet i flere yrker og ble deprimert av hvor jævlig det var. Skulle vise seg at jeg skulle utvikle en kronisk sykdom som gjorde meg ute av stand til å arbeid, og nå er jeg syk på fulltid. Og vet du, det er faktisk ikke så mye verre å være syk enn å være wagecuck. Selv om jeg føler meg dårlig og sliten mesteparten av døgnet, så er jeg mindre deprimert fordi jeg sliååe å jobbe med kollegaer og sjefer som ikke egentlig bryr seg noe særlig om deg, men som gjerne synes det er greit å kjefte på deg om du gjør små feil- selv om du ellers gjør en bra jobb. I tillegg til dette får du gjerne drittlønn 3 hours ago, Mystix said: Holdningen til dagens unge forundrer meg virkelig.....et sted har foreldre, samfunn eller skole feilet. Eller kanskje dagens ungdom ikke tar alle sannheter de blir fortalt for gitt og sluker det andre sier uten å stille spørsmål. Anonymkode: d0cb6...fe4 2
Arabella Skrevet 10. november 2017 #32 Skrevet 10. november 2017 For å svare på overskriften hvorfor jeg jobber: Det er for å tjene til livets opphold slik at jeg ikke omkommer av sult, ha et sted å bo. Hva med deg selv, TS, hvordan får du penger til livets opphold? 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #33 Skrevet 10. november 2017 Jeg hater jobben min. Derfor jobber jeg kun for å ha råd til husleie, mat og ferier. Anonymkode: 92aed...254 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #34 Skrevet 10. november 2017 12 minutes ago, Arabella said: Det er for å tjene til livets opphold slik at jeg ikke omkommer av sult, ha et sted å bo. Man dør ikke av sult i Norge. Ei heller må man bo på gata. Anonymkode: 45b97...f5e
Arabella Skrevet 10. november 2017 #35 Skrevet 10. november 2017 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man dør ikke av sult i Norge. Ei heller må man bo på gata. Anonymkode: 45b97...f5e Det er bedre å "nave" da, mener du, snylte på fellesskapet? Endret 10. november 2017 av Arabella 2
Gjest making.a.mess Skrevet 10. november 2017 #36 Skrevet 10. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Feit? Jeg er ufør og kommer meg omtrent ikke ut av sengen, men jeg er da undervektig Anonymkode: 13184...899 Du har fremstilt det som om du ikke gidder jobbe fordi det hørtes mer givende ut å spille dataspill, så du kan takke deg selv for alle negative svar i denne tråden
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #37 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå kun for å tjene penger. Anonymkode: 58eec...0f3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #38 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå er jeg sykemeldt og FY som jeg savner å gå på jobb. Bare det at dagen får innhold, snakke med andre, bruke hodet, måtte tenke faglig, være med de herlige barna (jobber i barnehage), få være kreativ. Alt dette gir meg så mye i hverdagen. Om jeg bare kan få bittelitt hver dag ville hverdagene blitt mye enklere 😊 Anonymkode: 43512...8b5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #39 Skrevet 10. november 2017 For jeg blir rastøs av å sitte hjemme. Jeg trenger penger til å gjøre det jeg liker. Liker å føle meg nyttig. Og siden jeg har en hardt fysisk jobb får jeg trening på jobb . Har vært sykemeldt over en lang periode og holdt på å bli gal av kjedsomhet. Anonymkode: e0ba3...653
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #40 Skrevet 10. november 2017 Hovedsakelig for å tjene penger, naturlig nok. Som for de aller fleste andre. Så er det bedre å delta på noe, selv om det kanskje ikke er den mest interessante jobben. Tro meg, du blir nok ikke et lykkelig menneske av å bare sitte inn for deg selv. Det fungerer kanskje når man er 18 og per definisjon ennå ungdom selv om man er myndig, men hva når man kommer litt ut i tyveårene? Da er det for de fleste ikke så gøy å sitte i foreldrenes kjeller å spille lenger. Man kan gjerne ha spilling som hobby, men når det går for langt og går utover det meste annet, så er det ikke bra på sikt. Jeg har enkelte venner som havna i "spillefella" og ikke egentlig kom seg helt ut igjen, i en alder av over 30. Ta deg gjerne et friår eller to, men søk jobber, og gjør noe som også er nyttig med tanke på voksenlivet. Deretter søker du f. eks. på utdanning. Man kan ikke leve av spilling, med mindre du er en ener innen e-sport, og det er de færreste. Anonymkode: f0610...f07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå