AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 jeg er en 18 år gammel mann som forsøker å finne meningen med livet, akkurat nå bruker jeg dagene mine til å levle woodcutting i old school runescape, og spiser sørlandschips, bestiller pizza og drikker pils, ser det ferskeste av de hotteste tv seriene, hvorfor gjør ikke du det samme? hvorfor står du opp grytidlig og bruker 8 timer av dagen din til hardt arbeid? Hva er det jeg ikke ser, når jeg forsøker å finne hva jeg vil med livet? hva er den "store gevinsten" av å være i fulltidsjobb? Jeg ser ikke for meg at livet mitt tar en vending med det første, classic world of warcraft kommer ut etterhvert og nivået av underholdning er bare så høyt i hverdagen... Anonymkode: 105a8...5e4 1
Gjest making.a.mess Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Fordi vi elsker penger.... og fordi at selv om spill er morsomt så er det svært lite produktivt og lite sunt for kropp og sjel å gjøre 24/7. Du kommer også til å bli feit. Om du jobber og sosialiserer deg der 8t så er det fortsatt mer enn nok ledig tid til å spille OG du har penger...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Jeg gjør det samme som deg, men jeg jobber i tillegg. Jeg gamer, jeg kan bestille pizza, drikke hva jeg vil, ser ferske tvserier og bruker pengene jeg tjener selv på det jeg vil. (pluss regninger, men det er en annen sak). Om du ikke jobber, så tjener du heller ikke penger. Jeg jobber fordi jeg vil ha penger, jeg vil mitt eget hus (Et hus jeg kjøpte som 19åring fordi jeg har jobbet siden jeg var 13.), møbler, ting og tang, klær, leker til ungene, reiser, bil osv. Jeg vil ha penger til å kjøpe spill, mat, drikke osv. I tillegg er det en stor bonus at man faktisk kommer seg ut av huset, man får brukt kropp og hodet på en helt annen måte enn å gå hjemme. Det er moro å tenke faglig, det er moro å være med kolleger, diskutere jobb, og alt annet mellom himmel og jord. Det er veldig deilig å ha en fridag eller to, og man får en helt annen følese av fri og helg når man jobber! Anonymkode: 1baed...311 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det samme som deg, men jeg jobber i tillegg. Jeg gamer, jeg kan bestille pizza, drikke hva jeg vil, ser ferske tvserier og bruker pengene jeg tjener selv på det jeg vil. (pluss regninger, men det er en annen sak). Om du ikke jobber, så tjener du heller ikke penger. Jeg jobber fordi jeg vil ha penger, jeg vil mitt eget hus (Et hus jeg kjøpte som 19åring fordi jeg har jobbet siden jeg var 13.), møbler, ting og tang, klær, leker til ungene, reiser, bil osv. Jeg vil ha penger til å kjøpe spill, mat, drikke osv. I tillegg er det en stor bonus at man faktisk kommer seg ut av huset, man får brukt kropp og hodet på en helt annen måte enn å gå hjemme. Det er moro å tenke faglig, det er moro å være med kolleger, diskutere jobb, og alt annet mellom himmel og jord. Det er veldig deilig å ha en fridag eller to, og man får en helt annen følese av fri og helg når man jobber! Anonymkode: 1baed...311 godt svar ! hva jobber du med? Anonymkode: 105a8...5e4
Morpheus Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Fordi jeg er en voksen selvstendig person som greier meg selv. Jeg snylter ikke på andre. Slike som oss må faktisk bruke så mye av livet sitt for å stå opp tidlig og jobbe hardt for å holde liv i slike som deg. Tanken på dette gjør at jeg tar i et tak for fellesskapet, og meg selv. Har du aldri lyst å bli selvstendig og greie deg selv? Denne låte her betyr mye for meg: 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: godt svar ! hva jobber du med? Anonymkode: 105a8...5e4 Jeg er sykepleier. De trenger flere menn i yrket. Anonymkode: 1baed...311
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Fordi det er godt å være nyttig. Fordi jeg får utvikle meg personlig og faglig ved å gå på jobb og tilbringe tid med mennesker som liker å drive med det samme som meg. Var en gang arbeidsledig i et par måneder, vil si det var to av de mest krevende månedene i mitt liv. Bare det å vite at det ikke hadde noe å si for noen om jeg sto opp om morgenen eller ikke, pluss at jeg ikke fikk drive med faget mitt, tok livsgnisten fra meg på kort tid. Anonymkode: 01ac1...19f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Det er en viktig ting å kjenne mestringsfølelse, å bidra med noe, yte noe fysisk eller intellektuelt, gjøre noe bra for andre og for samfunnet. Anonymkode: 45a7d...fab 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 Fordi: -Du blir overvektig og utrent av å kun sitte inne og spille dataspill (du er ingen unge lenger! Voks opp og få voksne interesser!) -Hvor i huleste skal du møte er kvinnfolk du kan ha sex med og etter hvert få familie med når du bare sitter inne og nerder for deg selv? -Jobb = penger. Penger = egen bolig, fet bil, råd til å skaffe seg en familie og reiser og opplevelser. Du sitter bare inne foran en PC, hva i huleste opplever du egentlig?? Bor du fortsatt hjemme hos foreldrene dine ? Anonymkode: c037e...887 2
EvaLena Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber fordi jeg trenger penger til å leve. Enkelt og greit. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 Jeg liker å få lønn og jeg liker å tjene egne penger. Jeg liker mestringsfølelse og å avansere profesjonelt. Jeg kan ikke tenke meg noe verre for egen del å havne i situasjonen hvor jeg må leve på velferd. Anonymkode: 4eb89...2b0
Djungelvrål Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er en 18 år gammel mann som forsøker å finne meningen med livet, akkurat nå bruker jeg dagene mine til å levle woodcutting i old school runescape, og spiser sørlandschips, bestiller pizza og drikker pils, ser det ferskeste av de hotteste tv seriene, hvorfor gjør ikke du det samme? hvorfor står du opp grytidlig og bruker 8 timer av dagen din til hardt arbeid? Hva er det jeg ikke ser, når jeg forsøker å finne hva jeg vil med livet? hva er den "store gevinsten" av å være i fulltidsjobb? Jeg ser ikke for meg at livet mitt tar en vending med det første, classic world of warcraft kommer ut etterhvert og nivået av underholdning er bare så høyt i hverdagen... Anonymkode: 105a8...5e4 Du er ingen mann, la oss først fastslå det! Hva har du tenkt å leve av hvis du ikke har lønn er vel det første spørsmålet som popper opp i hodet mitt... 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er godt å være nyttig. Fordi jeg får utvikle meg personlig og faglig ved å gå på jobb og tilbringe tid med mennesker som liker å drive med det samme som meg. Var en gang arbeidsledig i et par måneder, vil si det var to av de mest krevende månedene i mitt liv. Bare det å vite at det ikke hadde noe å si for noen om jeg sto opp om morgenen eller ikke, pluss at jeg ikke fikk drive med faget mitt, tok livsgnisten fra meg på kort tid. Anonymkode: 01ac1...19f hva jobber du med? Anonymkode: 105a8...5e4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Den sosiale biten Anonymkode: a717c...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi: -Du blir overvektig og utrent av å kun sitte inne og spille dataspill (du er ingen unge lenger! Voks opp og få voksne interesser!) -Hvor i huleste skal du møte er kvinnfolk du kan ha sex med og etter hvert få familie med når du bare sitter inne og nerder for deg selv? -Jobb = penger. Penger = egen bolig, fet bil, råd til å skaffe seg en familie og reiser og opplevelser. Du sitter bare inne foran en PC, hva i huleste opplever du egentlig?? Bor du fortsatt hjemme hos foreldrene dine ? Anonymkode: c037e...887 men mange jobber er f.eks kontor, det kan jo sammenlignes med dataspill fordi man bare sitter stille hele dagen, så syns ikke det var et godt eksempel. Jeg bor fortsatt hos foreldre ja, men dette var noen bra punkter, takk! Men hva definerer du som "vosken interesser"? og jeg opplever masse rett og slett, gaming er det som vekker spenning og glede hos meg. Anonymkode: 105a8...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber fordi jeg må betale regningene mine, og så prøver jeg å kose meg i fritiden. Selv med fulltidsjobb har man ganske mye fritid! Anonymkode: 8c938...8aa
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den sosiale biten Anonymkode: a717c...1b0 Hva slags jobb har du? Anonymkode: 105a8...5e4
BerntHulken Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 For tiden vil jeg svare; jeg aner virkelig ikke!
Gjest making.a.mess Skrevet 9. november 2017 #19 Skrevet 9. november 2017 Kanskje en jobb på lefdals/power/telebutikken/gameshop kunne fristet?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi: -Du blir overvektig og utrent av å kun sitte inne og spille dataspill (du er ingen unge lenger! Voks opp og få voksne interesser!) -Hvor i huleste skal du møte er kvinnfolk du kan ha sex med og etter hvert få familie med når du bare sitter inne og nerder for deg selv? -Jobb = penger. Penger = egen bolig, fet bil, råd til å skaffe seg en familie og reiser og opplevelser. Du sitter bare inne foran en PC, hva i huleste opplever du egentlig?? Bor du fortsatt hjemme hos foreldrene dine ? Anonymkode: c037e...887 hva er voksne interesser? se fotball, lese og strikke? Anonymkode: 8fe4c...09b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå