Gå til innhold

Kvitte meg med bøker. hvordan? finn funker ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en haug med bøker som skal "kastes". Men er litt synd å bare kaste dem i søpla også. 
Hva skal jeg gjøre med dem? 

Har prøvd finn.no, et par ble gitt vekk. Men resterende har ingen interesse for. Selv om at de er relativt nye bøker. Kjøpt 2014-2016 og ble også gitt ut disse årene. Så ikke gamle bøker og aldri lest. Men allikevel har ingen interesse for dem. 

Anonymkode: 42e69...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt ut på lokale FB-grupper og det har fungert helt fint! Da har jeg lagt bøkene i hauger med ryggen/tittelen ut og tatt bilder som jeg har postet i annonsen. Og så har jeg ikke tatt noe for dem. 

• Liker 1
Skrevet

Gi dem til Fretex! De tar gladelig imot! De selges igjen til en billig penge i en Fretex-butikk, ellers tar de innmaten ut og lager notatbøker. Kjempebra.

Anonymkode: d646d...d2c

• Liker 3
Skrevet

Skole biblioteker?

Skrevet

Facebookgrupper og ibok.no :) Alternativt kan du gi til bruktbutikker eller kanskje bibliotek. Hva slags bøker er det snakk om? Er det sånt som er for spesielt interesserte, eller typisk populærlitteratur?

Anonymkode: 00fed...1e5

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor du? Vet at flere steder i Oslo har bokbyttehyller, sett fra deg en bok (og ta med deg noe av det som står der fra før hvis du vil). Finnes f.eks. på Tøyen Torg, og på flere cafeer. Hvis det er god kvalitet på dem så kan det hende noen bibliotek vil ta dem i mot. Ellers er det jo alltid brukthandler og antikvariat, der kan du jo til og med få en liten slant for dem.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Facebookgrupper og ibok.no :) Alternativt kan du gi til bruktbutikker eller kanskje bibliotek. Hva slags bøker er det snakk om? Er det sånt som er for spesielt interesserte, eller typisk populærlitteratur?

Anonymkode: 00fed...1e5

Det er typisk twilight, harry potter, maze runner ish bøker. Ungdomsbøker på engelsk. 

Skrevet

Nå kommer jo vinteren, så du har jo ved.

Anonymkode: 9068e...457

Skrevet

Kanskje du kan gi de til bibliotek eller sykehus/sykehjem/institusjoner? Evt. fattighuset/blåkors eller tilsvarende?

Anonymkode: 0b1fd...324

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Du kan gi dem til en brukt butikk

Skrevet

Bare å gi dem bort, helt umulig å få solgt virker det som. Fretex, loppemarked osv

Anonymkode: 088a4...94f

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er typisk twilight, harry potter, maze runner ish bøker. Ungdomsbøker på engelsk. 

Spør ungdomsskolen, mulig de vil ha. 

• Liker 1
Skrevet
På 9.11.2017 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Tenkte å spørre hvilke bøker det var. Men det forklarer jo saken. Folk tar ikke i mot møkk, selv om det er gratis.

Anonymkode: 48c6b...619

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å spørre hvilke bøker det var. Men det forklarer jo saken. Folk tar ikke i mot møkk, selv om det er gratis.

Anonymkode: 48c6b...619

Mener du å påstå at Harry Potter er møkk? 

Anonymkode: 41fef...03a

• Liker 2
Skrevet

Lever de på røde kors, fretex, misjonssenteret eller hvem det nå måtte være som driver med gjenbruk og bruktsalg der du bor.

Skrevet

Ts her. 
Har ryddet i kjelleren og hadde enda flere bøker. Så i hele går ringte jeg rundt og sendte mail. Har kjørt land og strand for å levere i hele dag. Noen bøker havnet hos en barnehage, noen hos fretex, et par til flyktninghjelpen og siste rest hos biblioteket. Da er alt borte. 

tusen takk for hjelpen. Ante ikke at man kunne gi dem vekk til andre enn privatpersoner. Fint at de blir brukt i stedet for å havne i bosset. 

ts

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
Har ryddet i kjelleren og hadde enda flere bøker. Så i hele går ringte jeg rundt og sendte mail. Har kjørt land og strand for å levere i hele dag. Noen bøker havnet hos en barnehage, noen hos fretex, et par til flyktninghjelpen og siste rest hos biblioteket. Da er alt borte. 

tusen takk for hjelpen. Ante ikke at man kunne gi dem vekk til andre enn privatpersoner. Fint at de blir brukt i stedet for å havne i bosset. 

ts

Så bra! 

Anonymkode: 41fef...03a

• 4 uker senere...
Skrevet

Bli en bookcrosser! Les mer på bookcrossing.com

Der finner du mange leseglade!

Anonymkode: 1047c...35b

Skrevet

Gi de til en bruktbutikk, eller bare hiv de i peisen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...