Gå til innhold

Hvor lenge i forveien skal/ har dere kjøpe/kjøpt kjolen?

Olse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi gifter oss 15. juni 2002. Har ennå ikke funnet kjole. Begynner faktisk å bli lei av å kikke...hadde aldri trodd det skulle skje før jeg begynte!

Må vel bare få fingen ut og bestemme meg for noe, det begynner å bli sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brudekjolen min på brudesalongen i september icon_smile.gif Og jeg er like fornøyd med den ennå icon_smile.gif 4100,- betalte jeg for den icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjolen min i januar og gifter meg i mai - neste år.... Jeg er ikke bekymret for om den passer når den skal brukes, har forsikret meg om at det går ann å sy den inn når den tid kommer... Har nemlig tenkt til å gå ned ihvertfall 10-15 kg innen den tid...

Anni: Kan jeg få se kjolen også ??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte kjolen min i dag og skal gifte meg i August. Ved bestilling tar det jo 4 måneder...

Fant drømmekjolen (den første jeg prøvde) og er helt sikker på at jeg ikke kommer til å tvile et sekund.

Grunnen til at jeg endte opp med å bestille var forøvrig at denne butikken kunne skaffe den til halvpris i forhold til andre steder jeg sjekket, sparte faktisk mer enn 3 tusen kr bare ved å ta et par telefoner. Og da kommer den helt ny fra leverandør i England..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte kjolen i desember og bryllupet står i april. Da jeg var innom brudesalongen skisserte jeg hva slags type kjole jeg kunne tenke meg, og prøvde flere. Til slutt kom de med en kjole jeg syntes virket rimelig døll. Men du verden, penere i kjole enn i tøy, som det heter her på Hedemarken. Det var en elegant kjole som satt som et skudd! Fordel 2: den har også en viss slankende effekt på meg som ikke akkurat er størrelse xxs. Med lange ermer, noe jeg digger. Nåvel. Mitt budskap er at en bør prøve kjolen på, selv om den ser lite spennende ut i utgangspunktet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi gifter oss i slutten av august, har enda ikke sett etter kjole. Bør jeg begynne nå, eller kan jeg vente litt til?

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild!

ygelig at du vil se kjolen min! Jeg har mailet deg et bilde av den, da den ikke finnes på webben.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild!

Får stadig feilmeldinger når jeg mailer deg. Si ifra om du har mottatt bilde eller ikke. Hvis ikke; har du en annen adresse du kan maile meg?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøpte kjole nå, skal gifte meg i september. Har prøvd mange ulike kjoler, men da jeg prøvde på denne bestemte jeg meg på et minutt - den var bare MEG. Får du den følelsen tror jeg faktisk aldri du kommer til å angre. Men det er jo ikke noe poeng å fortsette å prøve, som jeg ser noen gjør ?!

bestillingstid for nye kjoler oppgis forøvrig til ca 3 måneder de fleste steder, + at den skal tilpasses etc. Så da kan man jo regne selv icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glede!

Husk at mange brudesalonger faktisk tar sommerferie! Så var jeg deg, ville jeg begynne å lete etter kjole nå, ja!

Jeg var ganske tidlig ute. Skal ikke gifte meg før i august (som dere ser), men jeg betalte depositum på kjolen allerede i Desember. Var til tilpasningstime for noen uker siden. Angrer ikke på valget ett sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan tør du å ha tilpasningstime så tidlig? Din kroppsfasong kan jo forandre seg før bryllupet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var vanskelig å få time etter det - pga. sommerferie bl.a. Kroppen min holder stort sett samme fasong året rundt (bank i bordet). Skulle det bli litt forandringer så holder nok korsettet alt på plass likevell. icon_lol.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender det aldri at de har kjoler på lager? Må kjolene alltid bestilles (= 3-4 mnd bestillingstid). Det er 3 mnd igjen til jeg gifter meg, og jeg skal ut og titte for første gang på mandag.

...kanskje jeg ender opp med å måtte sy selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

At dere tør! Nei, hvis du skal kjøpe kjole der og da må du nok kjøpe en som er brukt ja. Skulle de ha kjøpt kjolepartier med nye kjoler ville de jo bli ruinert som butikk. De kan jo ikke ta sjansen på å handle inne en hel masse kjoler de kanskje aldri får solgt!

Men dere som ikke har kikket tidligere og begynner å få dårlig tid, at dere tør. Og at dere har klart å drøye så lenge? Det var noe av det første jeg ordnet, og da sa de at det allerede begynte å bli en de utleid til sommeren. Mulig dere kan være heldige å få kjøpt en kjole, men jeg tror butikkene kommer til å riste på hodet og himle med øyene om dere antyder at dere skal handle en kjole og ha den levert omgående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo begynne å kikke og prøve nå, det betyr jo ikke at du behøver å kjøpe ennå hvis du gifter deg i 2003. Men da får du kanskje en anelse, kanskje du ombestemmer deg underveis også! Og finner du kjolen du får tårer i øyenene av så er det jo bare å slå til. La magefølelsen bestemme!

Jeg gifter meg i august og kjøpte kjolen allerede i oktober i fjor (da var det salg). Kjolen var fin og alle fortalte meg hvor lekker jeg var i den. Men jeg var egentlig ikke helt fornøyd selv, jo mer jeg så på den jo mindre ble den meg selv om den var kjempelekker! Ennå jeg hadde sett på kjoler i sikekert et halvt år og viste rimelig hva jeg ville ha. Men butikken var så snille og lot meg bytte den (Kristins på Lillestrøm). Jeg fortalte hva ved kjolen jeg ikke var helt fornøyd med og de hjalp meg å finne drømmekjolen. Den er kjempefin!!! Og jeg gleder meg virkelig til å bruke den. Nå syns jeg det er gøy å se andre fine kjoler, men synes ingen ser ut til å passe meg bedre enn den jeg har. Holder kjolen hemmelig for forloveden min (som er kjempesnill!!) og gleder meg til han kan se meg i den!!!! ÅÅÅÅÅÅ, jeg er helt forelsket i kjolen min!

Tror at hvis man føler det slik for en kjole er har man jo igrunn bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...