Gå til innhold

Fleischer eller Cedrico parkas? Tips om andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha meg en ny vinterjakke som er varm og som samtidig kan brukes til litt fine hverdagsklær. Jeg har prøvd både Fleischer og Cedrico Monet. I utgangspunktet liker jeg Fleischer best, men synes jeg ble litt Michelin-figur i den. Cedrico satt bedre, men der er pelsen litt overveldende.... Jeg er 41 år, hvis det har betydning. 

Noen synspunkter på hvem dere ville valgt? Ev tips om andre jakker? 

Anonymkode: 19cee...27c

Skrevet

Jeg har en Cedrico Monet i mørk brun, med mørk brun hette. Hetta er stor, men jeg synes den blir mindre voldsom når fargen på hette og jakke er lik. 

Det er forøvrig den varmeste og mest behagelige jakka jeg noen sinne har hatt.

Skrevet

Hvem har etisk og sporbar dun? Har ikke sett jakkene, men er det med pelskant? 

Anonymkode: 24897...0f8

Skrevet

Jeg har vært på jakt etter ny vinterjakke selv i det siste og har kommet frem til at med mindre man bor på Finnmarksvidda eller Røros så blir disse dunjakkene rett og slett for varme de aller fleste dagene. Selv her på Indre Østlandet har det strengt tatt regnet mer enn det har snødd de siste vintrene og da er dunjakke i hvert fall helt håpløst. Så etter å ha prøvd mye forskjellig endte jeg opp med en svart Fjällräven Barents. Noe som egentlig overrasket meg for den ser ikke fin ut i det hele tatt på bilder, men på er den så enkel og pen som en svart vinterparkas kan bli og ikke like stor og klumpete som mange andre jakker. Solid ytterstoff som tåler regn og snø og helt sikkert varm nok. De dagene gradestokken evt. kryper ned mot minus 30 skal jeg nok klare å finne på noe annet og da er det vel ingen som bryr seg så mye om hvordan man ser ut heller ;-) 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Leo skrev:

Jeg har vært på jakt etter ny vinterjakke selv i det siste og har kommet frem til at med mindre man bor på Finnmarksvidda eller Røros så blir disse dunjakkene rett og slett for varme de aller fleste dagene. Selv her på Indre Østlandet har det strengt tatt regnet mer enn det har snødd de siste vintrene og da er dunjakke i hvert fall helt håpløst. Så etter å ha prøvd mye forskjellig endte jeg opp med en svart Fjällräven Barents. Noe som egentlig overrasket meg for den ser ikke fin ut i det hele tatt på bilder, men på er den så enkel og pen som en svart vinterparkas kan bli og ikke like stor og klumpete som mange andre jakker. Solid ytterstoff som tåler regn og snø og helt sikkert varm nok. De dagene gradestokken evt. kryper ned mot minus 30 skal jeg nok klare å finne på noe annet og da er det vel ingen som bryr seg så mye om hvordan man ser ut heller ;-) 

Bra tanker :) og den jakka er fin. 

Selv bruker jeg primaloft fra Houdini og jakka er laget av resirkulert plast. Veldig god og varm jakke til en typisk østlandsvinter. 

Anonymkode: 24897...0f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...