AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Heisann! Jeg er sykepleiestudent og vi skal snart ut i praksis. Jeg går førsteåret, så det er hovedsaklig sykehjem vi skal i praksis i. Jeg har nå flyttet en time unna hjemme for å studere og sitter i en liten klemme når det kommer til ønske av praksissted. Mange sier man får bedre oppfølging og lærer mer av å være på sykehjem utenfor byene, og siden jeg har muligheten til det (må kjøre 25 min hver vei da) ved å bo hos foreldrene mine føler jeg kanskje jeg burde gjøre det. Men det er så himla kjipt å flytte fra kjæresten i to måneder når vi akkurat har flytta sammen! Ellers kan jeg bo i studiebyen og håpe på praksisplass i samme byen, men jeg kan jo ende opp med å pendle et stykke uansett... Noen som har erfaringer eller råd? Er skikkelig usikker! Anonymkode: a093c...815
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Er det noen spesifikke sykehjem som din skole har praksisplasser på du har hørt om da? Tror den individuelle avdelingen har mer å si enn om det er i by eller utenfor men hvis tidligere studenter skryter voldsomt av noen plasser så kan det jo være verdt det. Hvis det er skolen som sier dette så føler jeg alltid de prøver å hausse opp de minst populære plassene så ta det med en klype salt Anonymkode: 7d75e...def
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Akkurat i sykepleiepraksis spiller det ikke noen særlig rolle hvor du skal være. Det du lærer uansett er grunnleggende stell og kanskje noe sårstell og en og annen sprøyte innimellom, og det lærer du på alle sykehjem. Anonymkode: b1ed2...46d
nutella Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Sykehjemspraksis er omtrent lik overalt (til en viss grad). Ville ikke stressa med det Får du bra valgnummer (hvis dere har sånn opplegg som vi har) så ville jeg satset på det sykehjemmet som er nærmest deg, du blir ufattelig sliten av å drive og pendle hele tia.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat i sykepleiepraksis spiller det ikke noen særlig rolle hvor du skal være. Det du lærer uansett er grunnleggende stell og kanskje noe sårstell og en og annen sprøyte innimellom, og det lærer du på alle sykehjem. Anonymkode: b1ed2...46d 4 minutter siden, nutella skrev: Sykehjemspraksis er omtrent lik overalt (til en viss grad). Ville ikke stressa med det Får du bra valgnummer (hvis dere har sånn opplegg som vi har) så ville jeg satset på det sykehjemmet som er nærmest deg, du blir ufattelig sliten av å drive og pendle hele tia. Tror ikke det stemmer helt, hos oss var det i alle fall en del plasser på korttid og har inntrykk av at de lærte mye mer forskjellig. Så ts ville valgt korttid hvis jeg var deg 😊 de som hadde mye erfaring fra sykehjem o.l ble litt prioritert til disse plassene hos oss da, siden de ville vel ha minst utbytte av åtte uker stell i seng men dersom du får muligheten da! Anonymkode: 7d75e...def
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen spesifikke sykehjem som din skole har praksisplasser på du har hørt om da? Tror den individuelle avdelingen har mer å si enn om det er i by eller utenfor men hvis tidligere studenter skryter voldsomt av noen plasser så kan det jo være verdt det. Hvis det er skolen som sier dette så føler jeg alltid de prøver å hausse opp de minst populære plassene så ta det med en klype salt Anonymkode: 7d75e...def Nei, egentlig ikke. Er de som har gått sykepleien tidligere som har beskrevet det som om de fikk bedre opplæring i bygdene ifht. hvordan de opplevde sine medelevers erfaringer. Derfor det er så vanskelig Skolen nevnte at de som hadde mulighet til å ønske seg bygdesteder burde det for bedre oppfølging, så skolen har ikke presset på det området. Anonymkode: a093c...815
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, nutella skrev: Sykehjemspraksis er omtrent lik overalt (til en viss grad). Ville ikke stressa med det Får du bra valgnummer (hvis dere har sånn opplegg som vi har) så ville jeg satset på det sykehjemmet som er nærmest deg, du blir ufattelig sliten av å drive og pendle hele tia. Så bra! Heller litt mer å bli boende i studiebyen, så kan jeg heller evt. søke sommerjobb på sykehjem i hjemkommunen Vi har ikke valgnummer så vidt jeg vet, vet bare vi kunne sende inn ønsker dersom vi som har "hjemme-hjemme"-adresse i nærheten hadde sykehjem vi ønsket å være på. Anonymkode: a093c...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå