AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Hei. Jeg går vg2 nå og har egentlig alltid hatt planer om å ta tysk 3 neste år. Har alltid hatt 6 i tysk og forstått faget godt, så tenkte dette kunne være lurt for å få 1 poeng. Men, så har jeg hørt at tysk 3 er veldig vanskelig. Så jeg lurte på om noen som har hatt tysk 3 kan dele litt erfaringer om hvordan det er og hva som kreves? Synes tysk alltid har vært et veldig lett fag, men virker som spranget til tysk 3 er veldig stort? Jeg behersker tysk godt, men er jo ikke akkurat flytende i språket heller. Jeg skal inn på et studiet med høyt snitt, så må egentlig helst greie å dra en 6'er i faget om det skal lønne seg. Og hvordan er det karaktersetting og eksamen foregår? Tysk 3 tilbys forresten bare som et internettkurs på skolen min, så kom gjerne med tips om noen har erfaring med dette. Anonymkode: 951dd...8d9
Bamba Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Hei. Jeg anbefaler å ta tysk 3 hvis dine forutsetninger for tysk er sånn som du skriver. Jeg hadde alltid 5 i tysk, og syntes ikke det var noe problem å få den karakteren videre på tysk 3. Jeg syntes heller ikke overgangen til faget var spesiell stor heller. Alt i alt var faget veldig givende, spennende, og ga meg et godt grunnlag for da jeg dro til Tyskland etter videregående for å jobbe og studere. Jeg syntes tysken min fikk mye bedre flyt etter det året. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det blir for vanskelig eller for at du ikke skal klare å holde på sekseren videre. Jeg har dessverre ingen erfaring med tysk 3 som internettkurs, men kan du snakke med rådgiver eller en lærer som tidligere har hatt faget om bekymringene dine? Da kan du kanskje få sett på pensum og hørt litt nærmere omkring eksamen (skjønt, vil ikke eksamen foregå som vanlig skriftlig eller muntlig eksamen?)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, Bamba skrev: Hei. Jeg anbefaler å ta tysk 3 hvis dine forutsetninger for tysk er sånn som du skriver. Jeg hadde alltid 5 i tysk, og syntes ikke det var noe problem å få den karakteren videre på tysk 3. Jeg syntes heller ikke overgangen til faget var spesiell stor heller. Alt i alt var faget veldig givende, spennende, og ga meg et godt grunnlag for da jeg dro til Tyskland etter videregående for å jobbe og studere. Jeg syntes tysken min fikk mye bedre flyt etter det året. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det blir for vanskelig eller for at du ikke skal klare å holde på sekseren videre. Jeg har dessverre ingen erfaring med tysk 3 som internettkurs, men kan du snakke med rådgiver eller en lærer som tidligere har hatt faget om bekymringene dine? Da kan du kanskje få sett på pensum og hørt litt nærmere omkring eksamen (skjønt, vil ikke eksamen foregå som vanlig skriftlig eller muntlig eksamen?) Tusen takk for godt svar!!:) Tysk er favorittfaget mitt, så jeg tror nok jeg skal ta tysk 3. Tenkte jeg får høre om man kan få litt mer informasjon om faget på skolen, da de ikke har gitt noe informasjon om det tidligere. Anonymkode: 951dd...8d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå