AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Etter å ha sett dagens God morgen Norge episode om hormon baserte prevansjonsmiddler, og at dette av og til kan korrelere med det å være depressiv har jeg virkelig fått øye opp for mannlig sterilisering. Har en venn som steriliserte seg hos Privathospitalet/Fana medisinske senter i Bergen, og den eneste smerten han fikk ved inngrepet var håret de måtte fjerne på magen hans. Det fikk ingen bivirkninger og lysten var tilbake for fullt. Jeg mener at flere bør tenke på dette, og at det vil hjelpe begge parter. Kom gjerne med argumentasjoner eller erfaringer:) Anonymkode: 4b9cc...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Etter å ha sett dagens God morgen Norge episode om hormon baserte prevansjonsmiddler, og at dette av og til kan korrelere med det å være depressiv har jeg virkelig fått øye opp for mannlig sterilisering. Har en venn som steriliserte seg hos Privathospitalet/Fana medisinske senter i Bergen, og den eneste smerten han fikk ved inngrepet var håret de måtte fjerne på magen hans. Det fikk ingen bivirkninger og lysten var tilbake for fullt. Jeg mener at flere bør tenke på dette, og at det vil hjelpe begge parter. Kom gjerne med argumentasjoner eller erfaringer:) Anonymkode: 4b9cc...e3a Så en mann på 20-30 år skal bare sterilisere seg fordi dama ikke vil bli gravid? Hva om han plutselig angrer og vil ha barn? Anonymkode: c0025...c53 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Hvis man har fått de barna man vil ha eller ikke vil ha barn er det vel ingen grunn til å IKKE sterilisere seg som mann. Anonymkode: 7a588...53e 6
Felixa Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Når man har fått de barna man vil ha, eller om man absolutt er helt sikker på at man ikke ønsker barn, så er det da ingen sak å sterilisere seg. De fleste menn jeg kjenner som lever i stabile forhold har sterilisert seg. 1
Anonym19955 Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Jeg har hørt at det vil bli lansert en nettside om dette neste uke som heter skjerpings.no faktisk haha, tror det virkelig kan få menn til å åpne øynene
Gjest JudasPriest Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Jeg hadde løpt å sterilisert meg med engang hvis det ikke var så dyrt. Det burde blitt billigere eller gratis for kvinner.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 50 minutter siden, Felixa skrev: Når man har fått de barna man vil ha, eller om man absolutt er helt sikker på at man ikke ønsker barn, så er det da ingen sak å sterilisere seg. De fleste menn jeg kjenner som lever i stabile forhold har sterilisert seg. Men hva om det blir samlivsbrudd og mannen møter en yngre dame som ønsker seg barn ? Da har han ødelagt for seg selv. Anonymkode: 18da3...fb6
Felixa Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva om det blir samlivsbrudd og mannen møter en yngre dame som ønsker seg barn ? Da har han ødelagt for seg selv. Anonymkode: 18da3...fb6 Det er jo et valg han må ta. Mange synes sikkert at de er ferdige med å få barn, selv om det skulle komme et samlivsbrudd og ev et nytt forhold. Det er det som er kjedelig med å "resirkulere" en mann, det er ikke sikkert han vil ha flere barn. Jeg mener at sterilisering er helt og holdent opp til den personen det gjelder, den skal personen skal ha det siste ordet. Håper virkelig ikke det er noen som føler seg presset til det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Men hva om det blir samlivsbrudd og mannen møter en yngre dame som ønsker seg barn ? Da har han ødelagt for seg selv. Anonymkode: 18da3...fb6 Det er HUN som ødelegger for seg selv ved å velge en mann som har sterilisert seg dersom hun ønsker barn. Anonymkode: 5a8c5...c34 7
SlemUlv Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Det som er så fantastisk, er jo at de var i gang med å lage en mannlig versjon av p-pillen. Men det ble stoppet, fordi det var for mange bivirkninger... de samme som er på de vi kvinner tar.. 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er HUN som ødelegger for seg selv ved å velge en mann som har sterilisert seg dersom hun ønsker barn. Anonymkode: 5a8c5...c34 Du kan ikke alltid vite på forhånd hvem det er du kommer til å falle for , og er han sterilisert trenger ikke det komme frem i lyset før det er for sent.. Anonymkode: 18da3...fb6 2
SlemUlv Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva om det blir samlivsbrudd og mannen møter en yngre dame som ønsker seg barn ? Da har han ødelagt for seg selv. Anonymkode: 18da3...fb6 https://www.aleris.no/Vi-tilbyr/sykehus-medisinske-tjenester/Urolog/Refertilisering-av-menn/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Du kan ikke alltid vite på forhånd hvem det er du kommer til å falle for , og er han sterilisert trenger ikke det komme frem i lyset før det er for sent.. Anonymkode: 18da3...fb6 "For sent"?? Noe overdramatisere eller? Anonymkode: 5a8c5...c34
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Aldersgrensen for sterilisering burd senkes fra 25 til 18.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Så en mann på 20-30 år skal bare sterilisere seg fordi dama ikke vil bli gravid? Hva om han plutselig angrer og vil ha barn? Anonymkode: c0025...c53 Ts skrev ikke noe om alder. Anonymkode: 0762a...c59
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 P-piller er noe dritt. Jeg fikk stive blodårer, blodtrykk som en 60 åring i en alder da jeg bikket 20. Heldigvis kastet jeg dritten. Vil mye heller ha litt mensen. Sterilisering er mye tryggere. Ulempen er jo at menn lettere kan være utro, for risikoen for barn er ikke lenger til stede. Anonymkode: 9bdc1...8f1
Felixa Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 24 minutter siden, SlemUlv skrev: Det som er så fantastisk, er jo at de var i gang med å lage en mannlig versjon av p-pillen. Men det ble stoppet, fordi det var for mange bivirkninger... de samme som er på de vi kvinner tar.. Det er ganske utrolig, at kvinner skal finne seg i dritt bivirkninger, men for menn så er det helt utenkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 Sterilisering er reversibelt. Så helt enig! Alle guttebarn burde sterilisere ved fødsel. Så kan man refertilisere eller hente ut sæd fra ballen når de vil ha barn senere i livet. Anonymkode: 5e923...2bf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #19 Skrevet 15. november 2017 Det at mannen sterilisert seg er vel den ultimat kjærlighets erklæring. Mannen min steriliserte seg etter barn nr 2. Var 37 år da han gjorde det. Var endel i kompis gjengen som gjorde det i løpet av et pr år. Han fikk selvfølgelig spm om "hva hvis kona dør, eller det blir slutt?" Han hadde to svar på dette -kan ikke leve livet etter hva hvis -hvis kona dør/det blir slutt.... jeg har to barn og ønsker ikke flere. Dette er "pakken" Anonymkode: da106...101
Anonym19955 Skrevet 17. november 2017 #20 Skrevet 17. november 2017 Sterilisering er som nevnt reversibelt. Sjekk ut denne siden om dere ønsker mer info: http://www.skjerpings.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå