Gå til innhold

Leder, mor, 44 år - og lever med 50/50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har det vært for menn lenge. Men selv om det virker rettferdig med 50 /50, er det ganske slitsomt for ungene. 

Svært mange unger endrer på en 50 /50 ordning når de er store nok til å bli hørt på, og tør å si ifra. 

• Liker 4
Skrevet

Personlig syns jeg det bare er rett og rimelig at foreldrene har likt samvær med barna sine så lenge barna har det bra begge steder, skulle bare mangle. Foreldre som krangler på dette heller enn å få det til å fungere stiller ikke høyt i kurs hos meg, men - og det er et stort men: barna må komme først - deretter karriere, venner, fritid, ny partner osv osv osv når man har dem bør de prioriteres (det betyr IKKE at man skal "ofre seg" nei - det er ikke det jeg mener sånn at det er poengtert før noen føler for å lese det jeg skriver slik...)

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, stan skrev:

Slik har det vært for menn lenge. Men selv om det virker rettferdig med 50 /50, er det ganske slitsomt for ungene. 

Svært mange unger endrer på en 50 /50 ordning når de er store nok til å bli hørt på, og tør å si ifra. 

Mange barn tør å si ifra når de er 3-4 år.

Anonymkode: fea3c...6e0

Skrevet
11 minutter siden, stan skrev:

Sønner velger da gjerne mor og døtre velger far? 

https://www.google.no/amp/s/www.goodtherapy.org/blog/can-my-child-choose-which-parent-to-live-with/amp/

https://www.goodtherapy.org/blog/parents-negatively-influencing-children-regarding-other-parent-1101113/

Skrevet

Valgte selv å bo 50/50 da jeg begynte på ungdomsskolen, tror det gikk helt fint for mamma. :P 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange barn tør å si ifra når de er 3-4 år.

Ja, og mange føler at de svikter den de må "velge bort". 

Hvor mange voksne hadde ønsket å bo slik? 

Men for all del, det er mange forskjellige varianter og det som passer for en passer ikke for andre. 

Skrevet

Jeg hadde delt omsorg mellom mine foreldre da jeg var barn, syntes det var vondt. Husker enda klumpen i halsen og sorgen hver eneste uke. 

Jeg unner ikke mine barn den sorgen og har dermed valgt å jobbe knallhardt med å få et OK samarbeid med barnefaren til at vi klarer å bo sammen under samme tak og noenlunde hyggelig tone og grei stemning. 

Anonymkode: f7ab4...49b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde delt omsorg mellom mine foreldre da jeg var barn, syntes det var vondt. Husker enda klumpen i halsen og sorgen hver eneste uke. 

Jeg unner ikke mine barn den sorgen og har dermed valgt å jobbe knallhardt med å få et OK samarbeid med barnefaren til at vi klarer å bo sammen under samme tak og noenlunde hyggelig tone og grei stemning. 

Hvorfor var det en sorg?

Skrevet

Andre kan ikke "tre ned over hodet" hva som er best for meg og min familie ved skilsmisse. Sorry folkens godt dere har meninger men mange av dere har rett og slett ikke peiling på hva dere snakker om, iallefall når det gjelder deling av familien. 

• Liker 1
Skrevet

Noen voksne 50/50 barn (med mor og far som naboer, alt bra, ingen nye partnere) sier at de syntes det gikk greit.

Det sa de da de var voksne, at barndommen var fin og de var fornøyd med en uke hos mor og en hos far - og at når skolen startet så byttet de om til 2 uker hos mor og 2 uker hos far, pga mer stabilt ift skole. 

Skrevet
3 timer siden, addict skrev:

Hvorfor var det en sorg?

Sannsynligvis fordi hun savnet mor da hun var hos far, og savnet far da hun var hos mor.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å bo med barnets far?! 😱😳

Det var vel en grunn til at det ble brudd...

Da får dere jo ikke levd ordentlig.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, gobbledigook skrev:

Valgte selv å bo 50/50 da jeg begynte på ungdomsskolen, tror det gikk helt fint for mamma. :P 

Gikk det fint med deg også, en uke hos din mor og en hos din far?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen voksne 50/50 barn (med mor og far som naboer, alt bra, ingen nye partnere) sier at de syntes det gikk greit.

Det sa de da de var voksne, at barndommen var fin og de var fornøyd med en uke hos mor og en hos far - og at når skolen startet så byttet de om til 2 uker hos mor og 2 uker hos far, pga mer stabilt ift skole. 

Jeg er en av de som var hos far annenhver helg og i ferier. Hadde både stemor og stefar, og ikke minst nye søsken på hver side. Hadde en helt fantastisk barndom. Mange mennesker som bryr seg, som er like glad i meg som jeg er i dem. Foreldrene mine var ikke naboer heller forresten ;)

Anonymkode: f2408...e66

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det fint med deg også, en uke hos din mor og en hos din far?

Veldig fint. Veldig deilig å kunne veksle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...