Gå til innhold

Datteren min kan ha UVI. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en datter på rett under to år. I dag da vi tok morgenstellet på henne, hadde hun mye hvit utflod ved skjedeinngangen. Vi ble oppringt av barnehagen rundt 12:30 og da hadde hun hatt blod i bleien og mye utflod hvor det bare kom mer og mer da de vasket henne. Jeg ringte til legen umiddelbart og fikk time 20 minutter senere. Legen var ikke interessert i å hverken se på henne eller noe og sa "dette er ingenting" fordi hun var i relativt bra form. Jeg vet at hun kan være i god form selv om hun er syk eller lignende, men legen ville ikke høre.

Er det noen av dere som kanskje har noen tips og råd å gi meg? Første gang dette har skjedd og jeg er rådløs fordi jeg ikke kunne komme inn til fastlegen med henne.

Anonymkode: 8276c...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok de ikke en stix da? Man kan gjøre det fra bleia, regner med at legekontorene har disse. 

Anonymkode: 621af...d50

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok de ikke en stix da? Man kan gjøre det fra bleia, regner med at legekontorene har disse. 

Nei, han ville ikke engang kle av henne for å se eller ta prøver... Har kjøpt prøveglass selv og skal se om jeg får henne til å gå på potte og får ringe i morgen å spørre om jeg får levere inn prøven og om de kan se på den. Håpløs den legen der, har vært hos han flere ganger når min fastlege ikke er tilgjengelig.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han ville ikke engang kle av henne for å se eller ta prøver... Har kjøpt prøveglass selv og skal se om jeg får henne til å gå på potte og får ringe i morgen å spørre om jeg får levere inn prøven og om de kan se på den. Håpløs den legen der, har vært hos han flere ganger når min fastlege ikke er tilgjengelig.

Det var jo veldig spesielt. Man får kjøpt poser til urinprøver som man teiper på underlivet, hvis du ikke får henne til å tisse på potta.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo veldig spesielt. Man får kjøpt poser til urinprøver som man teiper på underlivet, hvis du ikke får henne til å tisse på potta.

Takk for tips, skal forsøke dette. Går det forresten bra å gi så små barn tranebærjuice? Det burde vel ikke være noe farlig og vet det er et kjerringråd for UVI.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, skal forsøke dette. Går det forresten bra å gi så små barn tranebærjuice? Det burde vel ikke være noe farlig og vet det er et kjerringråd for UVI.

Det hjelper ikke. Hvis hun har UVI trenger hun antibiotika: de pleier ikke satse på å la det gå over av seg selv på små barn, siden de kan få nyrebekkenbetennelse. Ville prøvd å få gjennomført en hjemmetest på henne på en eller annen måte og nektet å ha den legen som vikarlege mer..

Anonymkode: 940ab...f43

• Liker 7
Skrevet

Dra på legevakta. Nekt å bruke den tufsen der som lege mer, ikke alle leger er like kompetente.

• Liker 18
Skrevet

Blod i urinen er tegn på at det har kommet langt. Gå på legevakta! Det er ikke vanskelig å teste for UVI.  Dersom datteren din har det bør du sende klage til fylkeslegen på vikarlegen deres.

Anonymkode: 7d463...65f

• Liker 18
Skrevet

Det er bare å dra på legevakta asap. UVI er grunn nok til å dra på legevakta.

• Liker 4
Skrevet

Ring legevakta, og hør om du skal komme nå eller vente til et tidspunkt de har tid til å ta imot dere (samt om du skal forsøke å ta med urinprøve eller ikke).

• Liker 5
Skrevet

Legevakt! Min fikk nyrebekkenbetennelse og det var vondt!

Anonymkode: 9a354...080

• Liker 6
Skrevet

Kontakt legevakt ja. Tror ikke jeg ville nevnt at du har vært hos legen med samme problem før i dag. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar alle! Ringer legevakt senere.

Skrevet

Legevakt med en gang. Blod i urinen er ikke bra. 

Anonymkode: addc3...98f

• Liker 6
Skrevet

Legevakten oppfordret til å kjøpe posene til urinprøve og komme med en prøve når hun har tisset i den. Får svar i løpet av kvelden, forhåpentligvis.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege. Så små barn kan få sopp, uiv og andre ting.

Anonymkode: 9dcbd...eab

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege. Så små barn kan få sopp, uiv og andre ting.

Anonymkode: 9dcbd...eab

Dette er ikke fastlegen til barnet mitt. Hennes fastlege var ikke til stede og derfor måtte vi til vikar som jeg skrev. På legevakten ble jeg møtt av ennå en mann som sa det ikke var noe å gjøre. "Har du sjekket at hun ikke har rift i underlivet?" JA, så klart har jeg sjekket det, ellers ville jeg ikke rast avgårde til legevakt! Grrr... Han kunne se litt resteblod i urinprøven, men ikke noe ferskt, så jeg håper ikke det er noe å bry seg om altså!

Skrevet

Dra til legevakt!! Min første fødte fikk uvi som baby, men legevakta ga faen, helt til hun hadde over 40 i feber og vi hasta inn til sykehus. Hadde vi kommet senere hadde hun kunnet endt med blodforgiftning. Din datters helst foran kg! Ta nå ansvar og pell deg til legevakta asap!! 

Anonymkode: 19491...767

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke fastlegen til barnet mitt. Hennes fastlege var ikke til stede og derfor måtte vi til vikar som jeg skrev. På legevakten ble jeg møtt av ennå en mann som sa det ikke var noe å gjøre. "Har du sjekket at hun ikke har rift i underlivet?" JA, så klart har jeg sjekket det, ellers ville jeg ikke rast avgårde til legevakt! Grrr... Han kunne se litt resteblod i urinprøven, men ikke noe ferskt, så jeg håper ikke det er noe å bry seg om altså!

Men har de sjekket urinprøven med sånne stix? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det. Det tar 2 minutter og er svært enkelt, og gir svar på om det er noe særlig bakterier i urinen.

Anonymkode: 490e6...dcd

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har de sjekket urinprøven med sånne stix? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det. Det tar 2 minutter og er svært enkelt, og gir svar på om det er noe særlig bakterier i urinen.

Anonymkode: 490e6...dcd

Jeg går ut fra det siden han ikke sa noe annet. Skulle prøve å levere ny prøve i morgen på legekontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...