AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Ja titelen sier vell sitt. Noen som har sett? enten Book of Mormon eller andre forestillinger der.Er det på nynorsk? Hvis så; Hvor vanskelig er det å få med seg alt? Jeg suger i nynorsk nemlig, så er litt usikker på om jeg klarer å henge med. Trenger svar fort, har blitt tilbudt å kjøpe to billetter, men er så usikker pga nynorsk. Anonymkode: 44759...a4f
gobbledigook Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Nynorsk er et skriftspråk, først og fremst. Men ja, altså... Frank Kjosås har Hardangerdialekt... Men ærlig talt, det burde da ikke være vanskelig å forstå?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Jeg har sett den i London, men tror ikke mitt svar er så relevant for deg siden forestillingen var på engelsk Men uansett nynorsk er veldig lett å forstå, og da mener jeg veldig lett. Jeg hadde fritak på skolen, men forstår alt når folk snakker. Jeg synes bare det er vanskelig å skrive det Anonymkode: 5e9d3...a6e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 11 minutter siden, gobbledigook skrev: Nynorsk er et skriftspråk, først og fremst. Men ja, altså... Frank Kjosås har Hardangerdialekt... Men ærlig talt, det burde da ikke være vanskelig å forstå? Jeg vet, men det snakkes jo også. ikke bokmål eller annen normal dialekt. Jeg vet at han har en annen dialekt og den forstår jeg. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett den i London, men tror ikke mitt svar er så relevant for deg siden forestillingen var på engelsk Men uansett nynorsk er veldig lett å forstå, og da mener jeg veldig lett. Jeg hadde fritak på skolen, men forstår alt når folk snakker. Jeg synes bare det er vanskelig å skrive det Anonymkode: 5e9d3...a6e Var den bra? Sist jeg så en forestilling på nynorsk var for 11 år siden. Og jeg syntes det var vanskelig å henge med. Anonymkode: 44759...a4f
Leeloo Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Jeg har vært på Book of Mormon på norsk, den var fantastisk. Tror ikke jeg tenkte over at det var nynorsk, men så var jeg relativt god i faget også. Kan uansett ikke tenke meg at du vil ha problemer med å henge med, moderne nynorsk ligger ganske tett opp til bokmål. Så sant du overhode ikke klarer å forstå andre dialekter enn de fra det sentrale Østlandet skal det nok gå bra. Om du liker å lese kan jeg anbefale bøkene til Ferrante, så får du vendt hjernen til nynorsk (er vel uansett utsolgt frem til høsten, regner med du sikter deg inn på billettene som legges ut i morgen).
Librarian Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Book of Mormon var helt fantastisk. Alle forestillingene på Det norske teatret har manus skrevet på nynorsk, og skuespillerne snakker/synger med passende dialekter. Men selv om du har problemer med å lese/skrive nynorsk tviler jeg på at det gjør det noe vanskeligere å skjønne, å høre noe muntlig er jo helt annerledes Har vært utrolig fornøyd med alle musikalene jeg har sett der, og anbefaler sterkt at du tar turen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå