Gå til innhold

ikke bekreftede invitasjoner til bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal feire bursdagen på kino og jeg må bekrefte antallet i dag. 
9 (av nesten 30) har ikke svart - på invitasjonen sto det, at vi ønsker svar om de kommer eller ikke. Jeg sendte smser til de som har ikke ga beskjed ennå, men fikk ikke svar på disse heller. Skal jeg bestille 1-2 spare seter på kino nå for sikkerhets skyld, eller - hvis foreldre bryr seg ikke om egne barn - trenger jeg ikke å bry meg heller?

Har ikke lyst til å betale for tomme stoler :(

Vet ikke hva er feil med sånne folk... Sparer de på smser eller?

Eller kanskje her er det noen som svarer ikke og kan si fra hvorfor?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler for de som har svart. Om noen plutselig bestemmer seg for å bli med så får deres foreldre gjøre noe med det selv. Det er normal folkeskikk å svare på sånne invitasjoner.

Anonymkode: 3d159...85d

• Liker 19
Skrevet

kan du høre med kinoen om å reservere setene, men si de opp om de ikke dukker opp? 

Jeg syns sånn er irrterende selv og, Vet ikke hvorfor folk ikke svarer. Jeg syns det er latskap. Det er faktisk ikke så vanskelig å svare i det man får invitasjonen, eller når man vet. Ingen har så dårlig tid. Jeg er omvendt, jeg svarer uansett om vi kommer eller ei. 

Anonymkode: 89458...7d0

• Liker 3
Skrevet

Vanskelig det der... leit å straffe barna som har foreldre som ikke gidder si ifra... kan du høre med kinoen om du kan få refundert noen av setene eventuelt?

Anonymkode: 8e6a6...d8d

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

kan du høre med kinoen om å reservere setene, men si de opp om de ikke dukker opp? 

Anonymkode: 89458...7d0

Det kan jeg nok gjøre.

Tror ikke de skal ha alle setene kjøpt uansett så kanskje blir det ikke problem. Og de har sikkert erfaring med sånne som kommer uten bekreftelse 

Skrevet

Ellers kan du faktisk ringer de det gjelder og hvis ikke de svarer legge beskjed at kinoen trenger beskjed i dag med siste opptelling og hvis ikke de har svart innen denne tidspunkt regner du med at barnet skal ikke delta i bursdagen da det blir ikke mulig å etterbestille etter fristen.  

• Liker 6
Skrevet

lazy arseholes.  

Skrevet
3 minutes ago, Outlander said:

Ellers kan du faktisk ringer de det gjelder og hvis ikke de svarer legge beskjed at kinoen trenger beskjed i dag med siste opptelling og hvis ikke de har svart innen denne tidspunkt regner du med at barnet skal ikke delta i bursdagen da det blir ikke mulig å etterbestille etter fristen.  

Har egentlig ikke lyst til å ringe. Egenlig synes jeg at smser jeg har sendt er litt for mye også, men tenkte på de barna som kan komme og får ikke bli med og og bestemte meg å gjøre det. Så å ringe nå, etter invitasjon OG sms er mye mer enn nok :)

• Liker 9
Skrevet

Når sendte du sms til de da? Om du sendte idag så ville jeg i det minste ventet til litt senere med å bestille om det går, til etter kontortider. Ellers ville jeg kanskje ringt de og hørt. Kan jo som andre her sier og høre med kinoen om det er mulig å bestille noen ekstra i tilfelle. 

Anonymkode: f9f5b...1e7

• Liker 2
Skrevet

Du, jeg er helt enig med deg!  Har hatt lang erfaring med bursdager på kino, hoppeloppeland osv - så for din egen "peace of mind" ville jeg ha ringt.  Verste er når disse foreldrene som mangler sosial antenner duker opp med de uansett og sette deg og bursdagsbarnet i en litt vanskelig situasjon.  

Skrevet

Skal vente litt til og se og skal høre med kinoen hva de synes. Om jeg får 1-2 plass ekstra uten å trenge å betale for dem, da er det ok. Om det ikke blir mulig, da ringer jeg :)  

• Liker 2
Gjest ricecrispies
Skrevet
13 minutter siden, Outlander skrev:

Du, jeg er helt enig med deg!  Har hatt lang erfaring med bursdager på kino, hoppeloppeland osv - så for din egen "peace of mind" ville jeg ha ringt.  Verste er når disse foreldrene som mangler sosial antenner duker opp med de uansett og sette deg og bursdagsbarnet i en litt vanskelig situasjon.  

Enig. For de kommer nok til å dukke opp en del av dem.

Skrevet

Du har skrevet i invitasjonen til de berørte at du må ha beskjed om de kan eller ikke kan komme, innen en viss frist vil jeg da anta.. I tillegg har du sendt sms til dem som ikke har svart. Når du ennå ikke har fått noen reaksjon, er de ikke interessert. Det er uhøflig ikke å svare på skriftlig invitasjon, og heller ikke på purring. Du har gjort mer enn nok. Det er synd for barna at de ikke får komme, men det er foreldrenes skyld.

• Liker 11
Skrevet

Her ville jeg kanskje ventet til dagen etter SMS’en ble sendt ut før jeg bestilte (evt. sendt ut SMS’en en dag tidligere dersom billettene må bestilles i dag, men det er jo litt etterpåklokskap) Det kan jo være at noen har glemt det og må sjekke med den andre forelderen om barnet kan komme (skilte foreldre hvor barnet er hos den andre forelderen den uka, f. eks) Ellers syntes jeg det er helt innafor å kun bestille til de som har svart så lenge innbydelsen har spesifisert at de må svare innen en gitt dato. 

Anonymkode: e0e3c...559

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville enten ringt, eller ventet et par dager og sendt en ny sms med beskjed om at siden du ikke har fått svar tar du det som et nei, og har latt være å bestille plasstil barna. Det er ikke greit at du skal måtte betale for seter til folk som ikke har folkeskikk til å svare som normale folk.

Anonymkode: 046bc...b0b

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye over tidsfristen er de?

Problemet som vi ofte opplever er at noen ikke svarer, men likevel dukker opp. Det er ekstremt kjedelig om ni stykker ikke svarer, men likevel dukker opp. Vi pleier å ringe om det er så stort antall som ni stykker, og hvis det er bare snakk om 2-3 så bestiller vi 2-3 ekstra. 

Anonymkode: 75ed2...1fa

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt 2 seter ekstra. Hvis de som ikke har svart dukker opp så er det bare å si at det dessverre ikke er plass til dem, de har ikke svart. 

• Liker 1
Skrevet

Fristen var i går og festen på lørdag.  :)

Men fikk svar fra 4 så er det bare 5 til.

Snakket med kino og se sa at jeg kan bekrefte i morgen. Så hvis får ikke svar i løpet av kvelden - ringer jeg.

Skrevet

Du har satt en frist, at voksne mennesker ikke klarer å gi beskjed innen fristen er deres egen feil. Bestill til de som har svart at de kommer. Skulle det dukke opp fler som ikke har klart å gi beskjed får de betale for sete selv og er det ikke ledig? Nei vell, synd for dem. 

Anonymkode: 87cf7...da8

• Liker 3
Skrevet

Ufattelig irriterende, og skjønner godt om du bli irritert på foreldrene. Samtidig ville jeg nok strukket meg langt for å ikke havne i en situasjon der et barn møter opp og må dra hjem igjen. For da straffes jo barnet for å ha foreldre som ikke bryr seg, og du kan være ganske sikker på at dette er barna som kanskje aller mest av alle trenger å få være med i en bursdag og ikke bli avvist. Jeg har vel på alle bursdager jeg har arrangert, opplevd at det kommer minst én som ikke har gitt beskjed, så pleier å ta høyde for det. Etterhvert har jeg lært foreldrene i klassen såpass å kjenne, at jeg vet hvem jeg må ringe til og "tvinge" ut et svar....

Anonymkode: 9c841...ab6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...