Gå til innhold

Stedatter som har begynt å slå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket at stedatteren har blitt mere opprørsk. Hun begynte på skole nå i høst. 

Vi har vi tatt henne på fersken et par ganger der hun slår eller er voldsom med andre barn og nå har hun begynt å slå, spesielt faren. I dag morges slo hun han midt i ansiktet fordi hun ikke ville på skolen!! Hun er flink på skolen, har venner, trives hjemme hos oss. Vi viser henne at hun er elsket og sier det så ofte vi kan. Den eneste faktoren jeg kan tenke på i forhold til miljø er at moren hennes ikke stiller opp som en mor bør gjøre.

Stedatteren er bortskjemt og har fått lov å være sjef alt for lenge. Dette er så klart ikke sunt. Vi jobber med dette. Hun blåser i om andre får vondt og ler, men hyler som en stukken gris selv av ingenting. Mye drama og prøver å manipulere faren for alt det er verdt. 

Hva gjøre dere når barna slår og hvordan håndterer dere andre manipulering? 

Det er et evig mas hver morgen/kveld og hver gang hun blir sagt i mot. Opplever det på lik linje med en trassig unge på 3 år. 

Anonymkode: 28562...3d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vanskelig sak. Selvsagt er det mor som er problemet ja. Ikke far.  Selvsagt har det ingenting med å bo i to hjem, ny stemor, skolestart, at hun er vant til å være i sentrum hele tiden eller faktorer i deres eget hjem å gjøre.  Jeg tenker det er bra at alle disse skrekkelige stebarna har en mor som man kan skylde på for alt mulig.

Spøk til side, det høres ut for meg som at denne stedatteren trenger å bli oppdratt, ikke å bli tutet ørene fulle om hvor mye dere elsker henne. Manipulering håndterer vi med ikke la oss manipulere. Ærlig talt, er dere ikke voksne da? En seksåring klarer ikke å manipulere meg i alle fall. Alle typer vold er totalt uakseptabelt og det stopper man bare fysisk og ved å bli sint. Ikke sett dere ned og forklar en seksåring at du må ikke slå i ansiktet, for det gjør vondt skjønner du. DA har du blitt manipulert.

Anonymkode: 31d5d...5a9

• Liker 2
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel hun er, men det høres ut som en typisk tenåring.

Skrevet

Det er ikke lov til å slå! Da bryter h....... løs! Jeg snakker selvfølgelig ikke om vold tilbake, men om STRENG og alvorlig stemme, fjerning av goder osv.... Og i TYDELIGE ordelag forklare hva man forventer og ikke. En 1.klassing er fullt istand til å forstå dette. Mye mulig det ligger frustrasjon bak dette, men mange barn er frustrerte uten å ty til fysisk vold. Og å slå gjør man bare ikke. Det er ikke noe å diskutere, ikke noe å forklare nødvendigvis heller - man forlanger at barnet ikke slår. Hadde min datter slått meg i ansiktet hadde det blitt månelyst....

• Liker 2
Skrevet

Jeg er konsekvent og faren er lett å manipulere. Han ser det ikke selv. Ts. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er konsekvent og faren er lett å manipulere. Han ser det ikke selv. Ts. 

Dette MÅ tas tak i. Hvis ikke blir det verre og hun ender muligens opp som en ufordragelig og antisosial voksen. 

Noen må snakke med barnet og høre om hun sliter med noe. 

Noen må få far til å skjønne at datteren har han i sin hule hånd. Hun kommer til å fortsette i det uendelige så lenge han gir etter for manipuleringen. 

Anonymkode: d589e...f3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...