AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Min 11 år gamle sønn har hatt en bestevenn i flere år, og har flere ganger forsøkt å invitere han på overnattingsbesøk, men det har aldri passet for han. Forrige uke oppdaget sønnen min at grunnen til at det aldri passet var at vennen hans er sengevæter, og ennå bruker bleie på natten. For å ikke gjøre han flau løy han og sa at han også trengte bleie på natten. Sånn sett søtt tenkt, men de har blitt enig om at han skal overnatte hos oss til helgen. Vi har ingen problemer med å ha han på overnattingsbesøk, men problemet er at han kommer til å oppdage at min sønn har løyet. Vi har vurdert om vi skal kjøpe inn bleier, og prøve å dekke over løgnen. Junior mener det er best, men er usikker på om det er det rette å gjøre. Noen tips? Anonymkode: 96823...654
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Først må jeg si at det virker som du har en utrolig hyggelig sønn. Tviler på at det er så mange som ville gjort noe sånn for vennen sin Når det gjelder denne saken vil jeg anbefale dere å kjøpe inn bleiene i morgen, og la sønnen din sove med bleie fra torsdag til fredag. Vet ikke når din sønn brukte bleie sist, men ut fra måten du skriver på vil jeg tro det er en stund siden. Han vet derfor kanskje ikke hvordan prosessen fungerer, og det er tydelig at han ikke er vandt med å bruke bleier dersom du må fortelle han alt han skal gjøre. Det er også forskjell på bleie og undertøy, og kan være greit at han vet hvordan den føles på forhånd. Til slutt hjelper det på troverdigheten at du ikke må åpne en ny pakke foran vennen. Helst skulle du hatt flere pakker siden man ofte kjøper mer enn en pakke i gangen, men forstår om du ikke vil bruke mer penger enn nødvendig. Anonymkode: 96823...654 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Utrolig herlig sønn du har da❤️Virker jo så snill og god. Dere kan jo også si at han nå er i en avvenningsfase og prøver for tiden å sove uten? Så kan dere jo heller legge en kladd( lite tisselaken) i sengen hans,da virker det jo ganske troverdig? Anonymkode: 60f0f...e5d 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 For en herlig sønn du har! Så snill og empatisk! Anonymkode: 4541f...877 7
Fluttershy Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Flott gjort av sønnen din! Men jeg vet ikke om jeg ville vært med og bygget opp under en løgn på den måten. Jeg ville nok snakket med barnet mitt om en alternativ måte og ikke få vennen flau på, med og fortelle at "pytt, det er da ingen ting. Jeg vet det er mange som har det slik, det er da ikke uvanlig det", og heller innrømme at han sa det fordi han hadde så lyst på overnattingsbesøk, fordi han ville han skulle føle seg vel, fordi han er glad i ham. Begynne og sette på ditt barn bleie om natten synes jeg er å dra den litt langt... 12
Siri_H Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 47 minutter siden, Fluttershy skrev: Flott gjort av sønnen din! Men jeg vet ikke om jeg ville vært med og bygget opp under en løgn på den måten. Jeg ville nok snakket med barnet mitt om en alternativ måte og ikke få vennen flau på, med og fortelle at "pytt, det er da ingen ting. Jeg vet det er mange som har det slik, det er da ikke uvanlig det", og heller innrømme at han sa det fordi han hadde så lyst på overnattingsbesøk, fordi han ville han skulle føle seg vel, fordi han er glad i ham. Begynne og sette på ditt barn bleie om natten synes jeg er å dra den litt langt... Sier meg enig i denne måten å gjøre det på. Alternativt synes jeg ideen om at sønnen din "avvennes" og derfor heller får tisselaken i senga enn bleie kan være en mellomløsning. Utrolig hyggelig sønn du har forresten! 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Lest gjennom svarene deres, snakket med sønnen min og snakket med kompisens mor, og ennå veldig usikker. Junior forsto at avveningsideen kunne være en løsning, men synes det blir uheldig om vi går for den løsningen. Det er tross alt kun en uke siden han sa at han fremdeles tisset på seg nesten hver natt, og føler det blir lite sannsynlig at han plutselig nesten skal være helt tørr. I tillegg merker han at vennen er blitt mye mer åpen, og vennskapet har vokst siste uken, og han frykter overnattingen kan ødelegge alt. Moren var først og fremst takknemlig. Han har ofte vert flau over bleiene, og det har vert et stort problem for han. Men siste uka har humøret vert bedre, og bleiene har ikke vert så stort problem. Han er tross alt ikke den eneste i klassen som har problemer om natten. Angående overnattingen var hun like usikker som meg. På ene siden forsto hun at det ikke er helt bra å sette bleie på ett tørt barn, men samtidig er hun redd sønnen kan få en knekk om han oppdager at han er alene om bleiebruken likevel. Har tatt tipset fra første svarer om å øve på bleiebruk, så hatt på han bleie i natt, så vet vi hvordan det gjøres dersom vi ender med å ha på han bleie i morgen også Anonymkode: 96823...654 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lest gjennom svarene deres, snakket med sønnen min og snakket med kompisens mor, og ennå veldig usikker. Junior forsto at avveningsideen kunne være en løsning, men synes det blir uheldig om vi går for den løsningen. Det er tross alt kun en uke siden han sa at han fremdeles tisset på seg nesten hver natt, og føler det blir lite sannsynlig at han plutselig nesten skal være helt tørr. I tillegg merker han at vennen er blitt mye mer åpen, og vennskapet har vokst siste uken, og han frykter overnattingen kan ødelegge alt. Moren var først og fremst takknemlig. Han har ofte vert flau over bleiene, og det har vert et stort problem for han. Men siste uka har humøret vert bedre, og bleiene har ikke vert så stort problem. Han er tross alt ikke den eneste i klassen som har problemer om natten. Angående overnattingen var hun like usikker som meg. På ene siden forsto hun at det ikke er helt bra å sette bleie på ett tørt barn, men samtidig er hun redd sønnen kan få en knekk om han oppdager at han er alene om bleiebruken likevel. Har tatt tipset fra første svarer om å øve på bleiebruk, så hatt på han bleie i natt, så vet vi hvordan det gjøres dersom vi ender med å ha på han bleie i morgen også Anonymkode: 96823...654 Å håper alt går bra og at det ikke blir noe stor sak ut av det. Må bare si at at jeg syns hele saken egentlig er utrolig søt❤️Forstår jo at det er blitt litt problemer ut av det,men det at sønnen din er så snill at han sier at han også bruker bleie for å gjøre den saken lettere for bestekompisen,er jo bare veldig hjertevarmende. Greit nok at det er en løgn,men en veldig søt hvit løgn. Dere avgjør jo hva som er best å gjøre. Sønnen din er uansett veldig glad i vennen sin og jeg tror nok et sånt vennskap vil holde seg sterk uansett. Men du og moren til vennen kan vel kanskje finne ut veien videre,hvis det blir sånn at det skal avsløres at sønnen din ikke bruker bleier. Det er jo dere som vet best uansett😊 Anonymkode: 60f0f...e5d 4
Outlander Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 Har ikke noe råd, men vil bare si om sønnen din. Jeg ville ha bare latt han bruke bleie denne helgen. Den små løgn der ser ut til å bli et veldig veldig stort positiv ting for vennen hans - og høres ut som vennen trenger en god venn å prate med.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 For en utrolig herlig sønn du har <3 Anonymkode: 2cf84...b9c
Lou Salome Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 Det er jo et medisinsk problem, det vet sønnen din, det vet vennen. Løgn er ikke veien å gå. Gjør minst mulig ut av det, ikke mest. Sønnen din bør innrømme at det ikke var sant at han selv har dette problemet, men hadde han hatt det, hadde det vært fint hvis kameraten også hadde det, derfor sa han det, men det spiller ingen rolle og han bryr seg ikke og pytt sann, skal vi spille noe? Ingen bryr seg. Selv har han kanskje hatt eksem eller diaré eller andre problemer, du kan føye til en hvit løgn om at noen du kjenner var sengevæter til han var 14 og det ble løst, og ingen sak. Lag taco. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #12 Skrevet 12. november 2017 Så fin sønn du har.. håper det gikk bra i helgen? Anonymkode: 0a830...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå