Gå til innhold

En god dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få tipse om en kjempegod, og ikke minst enkel og lettlaget dessert.

Man tar en banan per person som deles i to på langs. Riv noen ark aluminiumsfolie (en til hver person) og legg bananhalvdelene på. Dryss på litt sukker og kanel og legg på noen klatter smør. Pakk sammen og stek ved 200 grader i 10-15 minutter. Server med vaniljeis (og smøret, sukkeret og kanelet har laget en nydelig varm saus i pakken). Denne kan man også lage på grillen om sommeren. :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes godt ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Godt, ja! Og man kan erstatte banan med eple - det blir nesten like godt:)

Skrevet

Lagde det faktisk i kveld. Kjempegodt! Så hadde jeg litt karamellsaus på isen også. :-)

Skrevet
Jeg må bare få tipse om en kjempegod, og ikke minst enkel og lettlaget dessert.

Man tar en banan per person som deles i to på langs. Riv noen ark aluminiumsfolie (en til hver person) og legg bananhalvdelene på. Dryss på litt sukker og kanel og legg på noen klatter smør. Pakk sammen og stek ved 200 grader i 10-15 minutter. Server med vaniljeis (og smøret, sukkeret og kanelet har laget en nydelig varm saus i pakken). Denne kan man også lage på grillen om sommeren. :sikle:

Og hvis man vil gjøre en vri...så kan man erstatte sukker, kanel og smør med sjokoladen fruktnøtt...yammi.

Skrevet

Nå begynner fantasiene om noe søtt før helgen har startet :wow:

Skrevet

den varianten pleier jeg å ha med melkesjokolade eller appelsin/krokan sjokoladen :-) nam, nam....

• 2 uker senere...
Gjest Fimlene
Skrevet

Dette hørtes godt ut. Lurer på om det kan passe som dessert i en barndåp hvis man legger det pent på tallerken med iskuler. Enkelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...