Gå til innhold

Hvilke klær passer til min kroppsfasong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører stadig at man skal kle seg etter kroppsfasongen eller fremheve de rette tingene på figuren sin. Dette synes jeg er vanskelig og derfor spør jeg her. Håper noen har mer peiling enn meg.

Håper ingen kommenterer kroppen min, men at alle som svarer holder seg til spørsmålet.

Jeg er ca 160 høy, veier litt for mye, men fettet er relativt greit fordelt på kroppen. Jeg har ikke så brede skuldre, men har tjukke overarmer. Jeg har litt valker rundt midjen og på ryggen, og litt tjukk og utstående mage. Jeg har medium pupper, bruker 80C i BH-størrelse. Har litt brede hofter, men ikke veldig, og jeg har tjukke lår. Jeg synes det er vanskelig å forstå om jeg er pæreformet eller hva alle disse ulike formene kalles. 

Hvilke typer klær kan passe til min figur? 

Anonymkode: d3365...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å se fasongen din basert på beskrivelsen din. Men hvis du har smale skuldre relativt til hoftene kunne du jo prøvd en genser/bluse med litt volanger på skuldrene, som feks noe àla denne:8C701A87-0102-4F77-A9D1-624FBBDAEDA9.jpeg.4774a2688a177773b1e8c0985949bf91.jpeg

Det er forøvrig veldig aktuelt i motebildet nå. Du har ikke så stor byste, da synes jeg personlig det er mest flatterende med litt utringning for at ikke overkroppen skal se ut som en firkant, om du skjønner hva jeg mener. Å markere midjen (eller det smaleste punktet under brystene) litt synes jeg er flatterende uansett om man har timeglassfigur eller eple- eller pære fasong. Det trenger ikke å være så bokstavelig som et belte (synes det kan bli litt påtatt med et smalt skinnbelte utpå toppen til å skape empirieliv), men hvert fall sørge for at det er litt fasong på toppen. Den kan være figursydd uten å være trang. En omslagskjorte eller -kjole markerer midjen samtidig som «rynkingen» av stoffet foran kamuflerer magen litt:

E1583F43-39B0-4BE2-BB7A-1B306397139B.thumb.jpeg.56c3c1e49e0301f5087967679bc80a74.jpeg

Jeg synes de fleste uansett størrelse og fasong kler blyantskjørt. Det gjelder bare å finne rett lengde, rett over kneet er ganske safe. A-linje skjørt synes jeg bare fremhever en pærefasong. Bukser er litt smak og behag og mote, tenker jeg. Ville styrt unna tynne og superstramme jeggings, lavt liv og veldig uformelige boyfriend jeans. Men både skinnyjeans og mer trendy mom-jeans kan fungere uavhenging av størrelse etter min mening. Her er god passform mer viktig. 

Moderat hel på skoene er flatterende, men ikke noe must. Ville valgt ullkåpe med belte i livet eller parkas med snøring i livet, og ikke for lang iom at du er lav.

Anonymkode: ef804...877

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vanskelig å gi de rette råd her men slik du bekriver din fasong hadde jeg valgt A -linje sjørt av litt lengde, ikke for kort, da fremhever det feil proposjoner i fasongen din.  Hold deg unda joggings, enig i forrige bidragsyter der.

Ellers kan du se på kjoler, masse fine bluser som gir fylde over skuldrene, igjen hvis du velger blyantskjørt ville jeg velge litt lengde der også. Kan også være fint å kombinere det med en jakke som passer til skjørtet.

Endret av Stina234
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...