Gå til innhold

Hvorfor er det så mange mennesker som liker å gjøre dyr vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig vekk om mishandling av dyr i media.Ser på vg i dag.bile av to elefanter hvor de heller varm tjære på elefantbabyen og kaster fyrverkeri på de mens de ler råt.elefant babyen hyler av smerte.Hva faen feiler det mennesker.Synes mennesker på mange måter er tragiske.Ødlegger jorda.plager dyr. Verden er et fucked up place.

Anonymkode: 6893e...f7d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får helt vondt i magen av slikt. Ser ned på min pelsball som ligger i fotenden og bsre grøsser. At noen kan få til seg det er bare  helt ubegripelig. 

• Liker 2
Skrevet

For en stund siden var jeg i oslo ved rådhusplassen.Da så jeg en utenlandsk gutt med en svart rottweiler.Hunden var veldig tynn og virket redd for eieren,alle ribbeina syntes på hunden.Den hunden ble nok sultet .Hadde jeg vist hvor han bodde hadde jeg meldt i fra med en gang.Ren ondskap.

Skrevet

Mennesker er de verste skapningene som har eksistert på denne planeten

Anonymkode: e45a2...bb8

• Liker 2
Skrevet

Dyreplageri er det aller verste jeg vet! Det er helt utrolig hva folk gjør med dyr. Jeg fatter ikke at folk kan bli dyreplagere. Og tenk på hvor mye som skjer i lille Norge hvor de fleste tross alt har en bra holdning til dyr. I andre deler av verden (Kina osv,) blir jo dyr sett på som mye mer verdiløse enn de blir her. Da kan man tenke seg hvordan de behandler dyr der også.

• Liker 1
Skrevet

Mishandling av dyr (og barn) er det verste som finnes. Det er såpass at jeg håper helvete finnes, og at det er reservert et helt eget sted helt nederst til de som driver med slikt.

Anonymkode: f13d5...f4d

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en stund siden var jeg i oslo ved rådhusplassen.Da så jeg en utenlandsk gutt med en svart rottweiler.Hunden var veldig tynn og virket redd for eieren,alle ribbeina syntes på hunden.Den hunden ble nok sultet .Hadde jeg vist hvor han bodde hadde jeg meldt i fra med en gang.Ren ondskap.

Ikke vær så sikker. Noen hunder er tynne av natur 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat hvor mange mennesker som er slemme med dyr. Jeg tror egentlig ikke det så mange i utgangspunktet. Men ofte så har det med holdninger til dyr. Ofte kan det også ha med dårlige kår i hjemmet eller omsorgssvikt. 

Skrevet
5 minutter siden, Mari Y skrev:

Ikke vær så sikker. Noen hunder er tynne av natur 

Ikke rottweilere.

• Liker 1
Skrevet

De er psykopater og kan fint være onde mot mennesker også. Men det krever litt mer mot da.Enklere å torture noe forsvarsløst og som man ofte kan komme unna med.Jævler.

Anonymkode: 5e6a3...dce

• Liker 1
Skrevet

Mishandling av dyr er så grusomt. Mennesker som gjør slikt er tvers igjennom onde. Eneste som stopper dem fra å skade mennesker på samme måte er pga at det medfører hardere straffer. Mennesker er det største skadedyret på planeten

Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke rottweilere.

Nei. Men enkelte hunderaser er spinkelt bygget av natur. Greyhound, f eks. Og ang skjelvingen, så tror jeg det er noe hunder kan gjøre dersom de fryser. Så trenger ikke nødvendigvis være pga misshandling dersom den rister og skjelver, er i alle fall mitt inntrykk. 

Skrevet

Dessverre er det ingenting som overrasker meg lenger. Og det blir stadig flere brutale mennesker som ferdes rundt virker det som. Det er lite håp for menneskeheten.

Anonymkode: b240d...87b

• Liker 1
Skrevet

Det var så fryktelig at jeg ikke klarte å lese artikkelen. Helt foreferdelig å se bildet der den stakkars elefantungen hyler. Får vondt langt inn i hjerterota. Kan ikke tenke på dyreplageri, blir helt ødelagt av det.

Håper det gikk bra med lille elefanten :hjerte:

Anonymkode: d4eaf...62e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror man kan se det på én måte: Det er holdninger man er vokst opp med eller behovet for kontroll. Det kan være at vedkommende er klar over at det de gjør er misshandling, det kan være at de ikke vet hvordan de skal oppdra dem på riktig måte. Eller det kan rett og slett være atferdsproblemer eller problemer med rus. I noen tilfeller så kobles det gjerne med omsorgssvikt 

Skrevet

Antisosial personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 79d35...0e4

Skrevet
På 9.11.2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Antisosial personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 79d35...0e4

Det er nok én mulighet, men jeg tror forklaringene kan være flere. Ikke alt trenger å dreie seg om personlighetsforstyrrelser, men mangel på selvkontroll, f eks. 

Skrevet

Jeg håper slike mennesker selv blir utsatt for det de utsetter dyrene for! Jeg har ingenting til overs for slike verdiløse folk. :raven:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...