Anonym2001 Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Jeg har nylig byttet navn, noe som egt var litt dumt og dristig gjort. Jeg byttet navn fra tilsvarende Michell til Michelle (bare et eksempel). Jeg fikk nytt pass for bare 1 år siden og synes derfor det blir litt dumt å betale for nytt pass igjen, hvordan blir det med dette? Jeg har en flybillett til våren hvor det står «michell», samme som det står i mitt nåværende pass. Vet at det er viktig at det samme navnet står i passet og på billetten, så spørsmålet er egentlig om det er viktig hva jeg står oppført i registeret som, så lenge det samme står i passet og på billetten? Hvis ikke må jeg nok bytte navn tilbake...
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Leg skal lyde på samme navn som du er registrert med i folkregisteret for å være gyldig. Leser du på betingelsene så ser du og at når du bestiller flybilletter og sndre billetter så må navn og pass være skrevet likt. Å bruke gammelt pass eller annen leg lenge etter navneendring regnes som dokumentfalsk. Du kan og bli nektet å reise. Her har du i tillegg god tid til å rydde opp. Anonymkode: 31a3d...13d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Er det samme navn på billetten som passet, så er det null stress! Anonymkode: 0c36c...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå