Gå til innhold

Jeg er veldig ensom... hvordan få nye venner..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dame ca 40 fra Drammen som er veldig ensom. 

Er det noen som har noe forslag til hvordan man kan skaffe seg venner etter at man har «kommet opp i de alderen»? 

Anonymkode: 7fbd4...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig ikke...de fleste jenter jeg kjenner til i 40-årene jobber, trener,  og har fullt opp med barn og eventuelt mann.

Mange har ikke tid til venner.

Anonymkode: feb44...15d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Oslo får 6 år siden da kjente ingen .Jeg er i 40 års alderen nå .Det er vanskelig å bli kjent med ande men blir kjent med andre igjennom jobb ,naboer og trening.Mitt råd vær hyggelig snakk med folk rundt deg.

Anonymkode: ab451...206

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt facebook profil selv, men leser jo at det finnes grupper for folk som liker en bestemt kjærlighet på pinne, folk som går med brillene opp ned og folk som tenner seksuelt på ballonger. Så vanlig som det er at folk føler seg ensomme idag, ville det forundre meg voldsomt om det ikke finnes grupper for mennesker som søker det samme som deg. Så Facebook er altså et tips fra en som ikke bruker Facebook:) Håper du finner noen.

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan være med på noen aktiviteter, som klatrekurs, turer via turforeningen, matlagekurs, slike ting som kan føre til kontakt på felles plattform? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tørr å poste med nick så ksn vi ta en kaffe 😊 Bosatt i Drammen selv.

Anonymkode: f7a22...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen 🙂 til deg som nevner FB, jeg er heller ikke der så det er ingen mulighet. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mann, barn, jobb? Spesielle hobbyer? Hva liker du å gjøre? Hva fyller du dagene med nå?

Jeg er i 30-årene og har fått gode venninner i voksen alder. To av dem er gjennom jobb, noen gjennom mannen (kone/samboer til hans kompiser) og noen gjennom barna. I tillegg har jeg vært bevisst på å ta vare på gamle vennskap, så mine aller nærmeste venninner er fra ungdomstiden. Er det noen du hadde god kontakt med før? Ikke vær redd for å gjenoppta kontakten; kanskje er de også ensomme og interessert i å gjenoppta vennskapet. Det verste som kan skje er at du blir avvist, men den som intet våger, intet vinner. Jeg har lite erfaring med å få nye venner gjennom hobbyer, men om du er interessert i dans, kampsport, turgåing, bli med i en menighet osv., kan det være et fint utgangspunkt for nye vennskap. 

Anonymkode: 84062...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen 🙂 til deg som nevner FB, jeg er heller ikke der så det er ingen mulighet. 

TS 

Fortsett med det, å holde deg unna facebook.

Anonymkode: 8e48a...6c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nå ikke akkurat "utgammel" som 40-åring, men det er klart at mange i den alderen er fullt opptatt med familie. AB#9 har noen gode råd. Meld deg inn i lag og/eller foreninger som driver med ting du er interessert i, det er en fin måte å treffe nye mennesker på. Eller kanskje du kunne tenke deg å lære noe nytt? Det er sikkert et kurs du kan melde deg på, fin måte å treffe folk på, det også :) Du sier jo ikke så mye om deg selv annet enn at du er veldig ensom, så disse rådene blir jo veldig generelle. Men lykke til uansett, nye venner kan man få uansett alder. Man må bare gjøre noe aktivt for at det skal skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...