AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 For første gang skal familiene til samboer og meg feire jula hos oss. Dette til stor glede! Problemet er bare at vi har hund, og min bror er allergisk. Han mener at vi må sette bort hunden for at han skal klare å feire hos oss. Tidligere ved familiebesøk har det gått greit. Hunden har vi stengt inne i et annet rom, og broren min tar alltid medisiner mot allergi. Likevel vet jeg han har vært plaget med røde øyne og ubehag. Men aldri så ille at han ikke har deltatt i selskap. Problemet slik han beskriver det er at han ikke vil klare å sove en hel natt i "hundestøv", og at det på natta vil tette seg i halsen. Han må sove her, da siste ferje hjem til hans bosted går tidelig på ettermiddagen. Dessuten er det en tradisjon med overnatting slik at vi også spiser julefrokost sammen. Han ber derfor om at vi setter bort hunden i julea. Vi har ingen som vi kan sette bort hund til på selveste julaften, og kennel er ikke aktuelt. Dette har jeg forklart min bror. Min bror sier at han ikke kommer om vi ikke setter bort hunden. Må jeg virkelig velge mellom hundene eller broren min? Hadde jeg hatt hundepass ville det ikke vært noe problem, men slik situasjonen er kjennes det helt håpløst ut. Noen råd? Anonymkode: 78422...897 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For første gang skal familiene til samboer og meg feire jula hos oss. Dette til stor glede! Problemet er bare at vi har hund, og min bror er allergisk. Han mener at vi må sette bort hunden for at han skal klare å feire hos oss. Tidligere ved familiebesøk har det gått greit. Hunden har vi stengt inne i et annet rom, og broren min tar alltid medisiner mot allergi. Likevel vet jeg han har vært plaget med røde øyne og ubehag. Men aldri så ille at han ikke har deltatt i selskap. Problemet slik han beskriver det er at han ikke vil klare å sove en hel natt i "hundestøv", og at det på natta vil tette seg i halsen. Han må sove her, da siste ferje hjem til hans bosted går tidelig på ettermiddagen. Dessuten er det en tradisjon med overnatting slik at vi også spiser julefrokost sammen. Han ber derfor om at vi setter bort hunden i julea. Vi har ingen som vi kan sette bort hund til på selveste julaften, og kennel er ikke aktuelt. Dette har jeg forklart min bror. Min bror sier at han ikke kommer om vi ikke setter bort hunden. Må jeg virkelig velge mellom hundene eller broren min? Hadde jeg hatt hundepass ville det ikke vært noe problem, men slik situasjonen er kjennes det helt håpløst ut. Noen råd? Anonymkode: 78422...897 Hvis du har en god hundepasser hvor du tenker at hunden får det godt så er det beste løsningen. Anonymkode: 9cc87...a88 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en god hundepasser hvor du tenker at hunden får det godt så er det beste løsningen. Anonymkode: 9cc87...a88 Jeg skriver jo at hvis jeg hadde hatt hundepass så hadde det ikke vært noe problem... Familien vår er jo hos oss, så vet ikke hvem jeg skal spørre. Aldri noen andre som har passet hunden før. Anonymkode: 78422...897 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 8. november 2017 Jeg elsker hunder, og skal ha en. Men her hadde jeg valgt broren min ovenfor hunden. Det er snakk om en natt. hunden overlever det. (selv på en kennel) Anonymkode: 5aa62...381 61
Svigermor Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 Bygg et hundehus, du rekker det før jul. 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 Hvorfor er ikke kennel aktuelt? Tenker at dette er et veldig relevant hensyn å ta, så du burde jo gjøre ditt ytterste for at hunden kan være et annet sted akkurat de to dagene. Anonymkode: 3e50b...18d 46
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Hvorfor er ikke kennel aktuelt? Tenker at dette er et veldig relevant hensyn å ta, så du burde jo gjøre ditt ytterste for at hunden kan være et annet sted akkurat de to dagene. Anonymkode: 3e50b...18d enig, når det er så kort tid,går det helt fint. Anonymkode: 5aa62...381 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver jo at hvis jeg hadde hatt hundepass så hadde det ikke vært noe problem... Familien vår er jo hos oss, så vet ikke hvem jeg skal spørre. Aldri noen andre som har passet hunden før. Anonymkode: 78422...897 Jeg sliter selv med allergier og fått beskjed av min lege om å melde avbud til selskap om de har katt inne. Jeg blir kjempe dårlig så forstår din bror. Om han da skylder på støvpartikler fra hund så vil det si at han vil reagere uansett for dere vil jo mest sannsynlig ha under pels sokkene eller på klærne. Da har det jo ikke noe å si om hunden er i et annet hus en gang Anonymkode: 9cc87...a88 38
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 Har du noen venner du kan spørre? Anonymkode: fb95d...46a 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Jeg sliter selv med allergier og fått beskjed av min lege om å melde avbud til selskap om de har katt inne. Jeg blir kjempe dårlig så forstår din bror. Om han da skylder på støvpartikler fra hund så vil det si at han vil reagere uansett for dere vil jo mest sannsynlig ha under pels sokkene eller på klærne. Da har det jo ikke noe å si om hunden er i et annet hus en gang Anonymkode: 9cc87...a88 Jeg regner med at TS kommer til å vaskehus og klær etter hunden er levert og før broren kommer. Anonymkode: 5aa62...381 15
Hårstrikk79 Skrevet 8. november 2017 #11 Skrevet 8. november 2017 Når både kennel og hundepasser ikke er aktuelt, så er jo avgjørelsen allerede tatt. 45
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #12 Skrevet 8. november 2017 Just now, Hårstrikk79 said: Når både kennel og hundepasser ikke er aktuelt, så er jo avgjørelsen allerede tatt. sant. Anonymkode: 5aa62...381 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #13 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at TS kommer til å vaskehus og klær etter hunden er levert og før broren kommer. Anonymkode: 5aa62...381 Pleier ikke å hjelpe for min del 😉 Anonymkode: 9cc87...a88 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #14 Skrevet 8. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Pleier ikke å hjelpe for min del 😉 Anonymkode: 9cc87...a88 Jeg synes værtfall TS burde å prøve å se om det går greit. TS helt ærlig synes jeg at dere IKKE burde å ha julefeiringen hjemme hos dere, men hos noen andre. men jeg begynner å tenke at dette kanskje ikke er helt reelt. Anonymkode: 5aa62...381 16
Leo Skrevet 8. november 2017 #15 Skrevet 8. november 2017 Det er vel ikke noe å lure på hvis kennel ikke er aktuelt og du/dere ikke har noen som kan passe hunden? For dere kan jo ikke akkurat avlive hunden for at broren din skal kunne komme på besøk på julaften heller. 24
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #16 Skrevet 8. november 2017 Det kommer ikke til å hjelpe. For huset deres er fullt av hundestøv. Og det går ikke bort etter en husvask. Det sitter overalt, tak, vegger, gardiner, innenfor alle kroker og sprekker. Så en som er skikkelig allergisk, vil merke det og bli dårlig. Anonymkode: bb4d3...dc0 25
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #17 Skrevet 8. november 2017 DEN LETTESTE LØSNINGEN ER Å JUALFTEN HOS NOEN ANDRE ENN HOS TS. Anonymkode: 5aa62...381 35
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #18 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer ikke til å hjelpe. For huset deres er fullt av hundestøv. Og det går ikke bort etter en husvask. Det sitter overalt, tak, vegger, gardiner, innenfor alle kroker og sprekker. Så en som er skikkelig allergisk, vil merke det og bli dårlig. Anonymkode: bb4d3...dc0 Nettopp det Så enten må broren bli dårlig eller så bør feiringen være i et annet hus. Anonymkode: 9cc87...a88 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #19 Skrevet 8. november 2017 Nei men da får dere feire jul uten broren din til stede da TS. Anonymkode: ad541...8c9 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #20 Skrevet 8. november 2017 Det enkleste er vel å flytte feiringen til et hundeløst hus. Hvis det ikke er mulig, hva med å låne/leie en god campingvogn/bil? Hvis det er å sove i det som er verst vil det være en bedre løsning enn å sende hunden vekk, fordi huset fortsatt vil være fult av allergener selv om hunden er vekk. Hvis broren din kan sove i bil/vogn kan han komme helt unna allergenene når han sover. Dette forutsetter selvsagt en godt isolert bil/vogn som kan holdes passe varm selv i vinterkulda. Anonymkode: d7b4c...3fb 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå