AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Jeg vil male et nattbord, som er kjøpt på ikea. Det står at det er beiset-klar akryllakk. Går det an å bare å male over med sens ? Hvit maling, og bare Vaske den godt først? Anonymkode: 21911...351
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil male et nattbord, som er kjøpt på ikea. Det står at det er beiset-klar akryllakk. Går det an å bare å male over med sens ? Hvit maling, og bare Vaske den godt først? Anonymkode: 21911...351 Jeg ville brukt grunning først. Puss lett med fint sandpapir, grunning og puss evnt. litt til. Så kan du male i vei. Lakk gir en veldig glatt overflate, så derfor er det lurt med grunning (Heftgrunn) først. Anonymkode: 0bbfe...52e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville brukt grunning først. Puss lett med fint sandpapir, grunning og puss evnt. litt til. Så kan du male i vei. Lakk gir en veldig glatt overflate, så derfor er det lurt med grunning (Heftgrunn) først. Anonymkode: 0bbfe...52e Ok:) kan jeg male over etter med sens veggmaling etterpå? Elle bør jeg ta en maling til gulv? Som tåler mer? Vil helst ha en sens maling Anonymkode: 21911...351
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Jeg har nattbord fra ikea. Jeg pusset mine og malte dem i samme maling som det jeg har på veggen. I og med at det er helmatt og mørk maling vises vannflekker veldig godt, så bruker nå en coaster under vannflaska. Nattbord får vanligvis ikke så hard medfart, så du trenger ikke tresjerners gulvmaling på dette. På beina har jeg brukt interiørmaling fra Panduro, og den sitter enda. Anonymkode: fdf7c...148 1
Ze.Xhx Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok:) kan jeg male over etter med sens veggmaling etterpå? Elle bør jeg ta en maling til gulv? Som tåler mer? Vil helst ha en sens maling Anonymkode: 21911...351 Jeg ville ha brukt akrylmaling beregnet for lister, karmer o.l. Selv om et nattbord ikke slites i noe særlig grad blir det jo en del friksjon mot ting som legges eller slenges på bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå