Gå til innhold

Støtte ved studering med 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 1 år i juli og jeg tenker å gå skole. 

Hvilken økonomisk støtte kan man få da?

Må ha henne i barnehagen 100% om jeg studerer, så ingen kontantstøtte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, tenke skrev:

Jenta mi blir 1 år i juli og jeg tenker å gå skole. 

Hvilken økonomisk støtte kan man få da?

Må ha henne i barnehagen 100% om jeg studerer, så ingen kontantstøtte. 

Er du alenemor? 

Anonymkode: 51cf5...2e3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du alenemor? 

I så fall: 

Støtte til barnepass 

En ekstra barnetrygd 

Lån og stipend 

Overgangsstønad fra nav og bidrag fra far. 

Pluss skolepenger om du ikke har utdannelse fra før 

Skrevet

Jeg er ikke alenemor, og skal søke høyere utdanning. Jeg har videregående fra før. Hva gjelder da?

Skrevet

Og hvis du bor sammen med barnefar så får du i hovedsak lån og evt stipend itillegg til barnetrygd.

Ellers vil det avhenge av husstandens samlede inntekt, tenker da på hvorvidt man har rett til redusert bhgbetaling, bostøtte og evt annet.

Anonymkode: ec1b1...bc9

Skrevet
2 minutter siden, tenke skrev:

Jeg er ikke alenemor, og skal søke høyere utdanning. Jeg har videregående fra før. Hva gjelder da?

Hva tjener mannen din da? Det vil være det som avgjør om du "får" noe annet enn det fra Lånekassa.

• Liker 2
Skrevet

Lån og stipend. Akkurat som alle andre. 

Hvis ikke mannen din tjener så lite at dere kan få støtte. Men med en normal lønn så får dere ingenting. 

Jeg studerte med to små barn som gikk i barnehage, tøft økonomisk i noen år, men det gikk.

Anonymkode: c6721...a07

Skrevet

Jeg går skole nå med en på 19 mnd, får kun studielån/stipend + forsørgerstipend, ca 9000 i mnd

Anonymkode: 37775...20f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tjener mannen din da? Det vil være det som avgjør om du "får" noe annet enn det fra Lånekassa.

Han ligger på 350 000 ca. Hva er det andre man kan få? 

Skrevet
20 minutter siden, tenke skrev:

Da får du lån og stipend fra lånekassa, utgjør ca 9000 i mnd og barnetrygd på 970kr. Du får ikke noe støtte fra nav.

Anonymkode: 54956...1d3

Skrevet
27 minutter siden, tenke skrev:

Hvis dette er brutto så har du trolig krav på forsørgerstipend fra Lånekassa, grensa for dette er ca 390 000 i 2017. Dette vil være ca 1600 i mnd. I tillegg får du lån og lån som gjøres om til stipend hvis du består eksamen.

Tror også dere kan søke om reduksjon i barnehagebetalingen (denne skal slik jeg leser det være mindre en 6% av husstandens samlede inntekt).

Men jeg tror dere ikke kvalifiserer for bostøtte da inntekten for høy (men her må du dobbeltsjekke da det avhenger av området og slikt).

Skrevet

Dere får ikke redusert kostnad til barnetilsyn når han tjener det, dessverre. Men stipend/lån og barnetrygd får du. Du får litt ekstra stipend i mnd, så får ca utbetalt 9000 i mnd av det.

Anonymkode: 6e61c...793

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere får ikke redusert kostnad til barnetilsyn når han tjener det, dessverre. Men stipend/lån og barnetrygd får du. Du får litt ekstra stipend i mnd, så får ca utbetalt 9000 i mnd av det.

Anonymkode: 6e61c...793

Dem får nok redusert foreldrebetaling, grensen på det er 450 000 i samlet årsinntekt i husstanden.

Anonymkode: 54956...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...