Gå til innhold

Variant av Ole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har funnet ut at lille babyen min er en liten gutt og kunne ikke gledet meg mer! Har begynt å tenkt på guttenavn og jeg liker veldig godt navnene Ludvig og Mathias, men vil gjerne kalle opp etter min kjære Moffa som nylig gikk bort. Han het Ole, men ønsker å høre om noen varianter av navnet Ole om dere vet? Vil gjerne ikke kalle han «Ole» men en variant...

Anonymkode: 4ef93...e2a

Olav

Olaf

Ola

Anonymkode: 1f931...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olemic? :ler:

Vet ikke om det er et ordentlig navn en gang, eller en skags forkortelse, men det er jo minst én til i landet som heter det?

Anonymkode: 82030...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eneri skrev:

Olaf går jo også an utover det som alt er foreslått. Personlig syns jeg det er et litt gubbete navn, men kjenner ei med en Olaf som er 4 år. 

Ellers funker jo Ole veldig godt i dobbeltnavn.  Kan ha bindestrek og alltid bruke begge navnene hvis du vil ha det annerledes enn bare Ole.

Ole-Mathias funker bra syns jeg. Ole-Kristian. 

Olaf gubbete, men ikke Ole-Kristian? Jeg oppfatter Ole-Kristian som mindre moderne, men mulig jeg er preget av å ha en liten Olav selv. :fnise:

Anonymkode: d6e99...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole syns jeg er det fineste navnet. Hvis det skal være en variant av det,så syns jeg Olav er et veldig fint navn. 

Anonymkode: 1b307...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Olaf gubbete, men ikke Ole-Kristian? Jeg oppfatter Ole-Kristian som mindre moderne, men mulig jeg er preget av å ha en liten Olav selv. :fnise:

Anonymkode: d6e99...29b

Haha, ja der ser vi hvor ulikt navn kan oppfattes alt etter hva vi forbinder det med. Jeg syns ikke Olav er gubbete, men Olaf forbinder jeg med en gammel mann I min familie. Ole-Kristian forbinder jeg med en ungdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olemic? :ler:

Vet ikke om det er et ordentlig navn en gang, eller en skags forkortelse, men det er jo minst én til i landet som heter det?

Anonymkode: 82030...558

Olaf Michael - forkortet til Olemic.

Der har du jo en kombinasjon og, ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Perle skrev:

Oléander

Oleander er en pen, men giftig plante. Skjønner ikke helt hva du vil med den aksenten, uttalen blir jo Olé-ander.

Anonymkode: 34d61...678

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oleander er en pen, men giftig plante. Skjønner ikke helt hva du vil med den aksenten, uttalen blir jo Olé-ander.

Anonymkode: 34d61...678

Jeg vet det er en plante. Men alle navn «betyr» jo noe. Enten fra naturen eller dyreriket, om de ikke er oppkalt etter gudetro eller religion. 

Holder med med deg om at apostrofen bør sløyfes. Vet ikke hvorfor jeg slang den på. :fnise:

Slike «Sander/Leander-navn» er ikke min stil, men Oleander synes jeg var litt kult og klang pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
13 timer siden, Eneri skrev:

Olaf går jo også an utover det som alt er foreslått. Personlig syns jeg det er et litt gubbete navn, men kjenner ei med en Olaf som er 4 år. 

Ellers funker jo Ole veldig godt i dobbeltnavn.  Kan ha bindestrek og alltid bruke begge navnene hvis du vil ha det annerledes enn bare Ole.

Ole-Mathias funker bra syns jeg. Ole-Kristian. 

Bare sier meg enig i at Ole-Mathias er kjempefint! De klinger bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! 

Ole-Mathias likte jeg utrolig godt! Ellers er Olve et navn jeg også har tenkt på! 

Anonymkode: 4ef93...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.11.2017 den 16.33):

Jeg syne Ola er kjempefint navn. Enkelt, norsk og ujålete. Olav er en annen variant, men litt mer formelt. Oliver er litt for tilgjort for min smal. 

Anonymkode: 50ce1...00b

AnonymBruker skrev (På 8.11.2017 den 20.14):

Ove. Nesten helt likt, men passer godt på barn. 

Anonymkode: 19656...16b

Hverken Ove eller Oliver er vel en variant av Ole?

Anonymkode: 23f04...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Ole er et fint navn i seg selv og passer godt som dobbeltnavn. Selv har jeg en Ole Alexander. Men du kan jo selvfølgelig gå for varianter som Oliander, Oleander, Ollie osv. 

Anonymkode: 021b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg syns Ole er et fint navn i seg selv og passer godt som dobbeltnavn. Selv har jeg en Ole Alexander. Men du kan jo selvfølgelig gå for varianter som Oliander, Oleander, Ollie osv. 

Anonymkode: 021b9...9b4

Vi får håpe ungen har fått navn nå. Tråden er jo fra 2017😂

Anonymkode: 94b9f...870

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...