Gå til innhold

Dere som ikke bruker kjole og skjørt på julebord!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, toothfairy skrev:

Hva med en lekker dressbukse, matchende blazer og en bluse eller skjorte inni? 

Slik gikk jeg på julebordet i fjor. Fikk mye skryt :) Jeg følte jeg skilte meg ut fra alle de andre som gikk med kjole og skjørt. Hadde på pumps og smykke. 

Et bra alternativ hvis man ikke vil gå med kjole eller skjørt

Skrevet
17 minutter siden, Majott skrev:

Du har ikke vært på julebord i forsvaret uten dresskode, det er helt sikkert. For det har alle julebord i forsvaret. Og om du ikke har fått med deg det, så er det veldig rart! Eller så har du hatt en mann som ikke har vist deg invitasjonen. 

Jo, jeg har det. Det sto Antrekk: Pent, ikke lang kjole Og jeg fikk faktisk invitasjonen selv, jeg var ikke invitert gjennom en mann.

• Liker 4
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

De fleste julebord har kleskode, ja. Det fordi man skal pynte seg. 

Hva sier du til at befalet mitt hadde korte kjoler da? Jeg antar at de hadde fått invitasjonen.. 

Anonymkode: afbdb...f04

Vet du, jeg er ikke så engasjert i det at jeg gidder å bry meg. Det er ikke min business, liksom. Det er mannen min som er i forsvaret, ikke jeg. Jeg har snakket om kleskoder fordi det er noe JEG må forholde meg til, enten jeg vil eller ikke. 

Jeg møter opp i lang kjole, fordi jeg MÅ og fordi det forventes, og jeg gir f...i hva andre kler seg i. Kle dere i hva dere vil for min del. 

Men om noen kommer inn på samme julebord som meg i kort kjole, så må jeg innrømme at jeg blir litt misunnelig :)

Skrevet
1 minutt siden, Majott skrev:

Vet du, jeg er ikke så engasjert i det at jeg gidder å bry meg. Det er ikke min business, liksom. Det er mannen min som er i forsvaret, ikke jeg. Jeg har snakket om kleskoder fordi det er noe JEG må forholde meg til, enten jeg vil eller ikke. 

Jeg møter opp i lang kjole, fordi jeg MÅ og fordi det forventes, og jeg gir f...i hva andre kler seg i. Kle dere i hva dere vil for min del. 

Men om noen kommer inn på samme julebord som meg i kort kjole, så må jeg innrømme at jeg blir litt misunnelig :)

Men hva skjer om du møter opp i kort kjole da? Blir du kastet ut? 

• Liker 1
Gjest carmabell
Skrevet

Dressbukse som var litt høy i livet, pumps og en fin pyntet topp som gikk ned i buksa gikk jeg med sist. Fikk veldig mange komplimenter for det faktisk :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir vel uglesett og baksnakket på do.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Svigermor said:

Jo, jeg har det. Det sto Antrekk: Pent, ikke lang kjole Og jeg fikk faktisk invitasjonen selv, jeg var ikke invitert gjennom en mann.

Når det står antrekk pent, så betyr ikke det lang kjole, det har du helt rett i. Der kan man også gå med korte kjoler. 

Vi fikk nettopp invitasjon til to julebord i forsvaret, i to ulike avdelinger, og der sto det uniform/mørk dress/lang kjole på begge. 

Så da blir det lang kjole. Kommer ikke unna det!

Skrevet
1 minutt siden, Majott skrev:

Når det står antrekk pent, så betyr ikke det lang kjole, det har du helt rett i. Der kan man også gå med korte kjoler. 

Vi fikk nettopp invitasjon til to julebord i forsvaret, i to ulike avdelinger, og der sto det uniform/mørk dress/lang kjole på begge. 

No shit. Nå har du vel gjentatt at du må lide med den lange kjolen sikkert 10 ganger, så det har alle fått med seg. Men du har ikke svart på hva som skjer hvis du kommer i noe annet enn lang kjole? 

• Liker 6
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Man kan bli nektet inngang ja, men jeg har enda ikke opplevd det. Selv om flere har hatt kortere kjole enn innbydelsen krever.

Skrevet
Akkurat nå, Majott skrev:

Jeg har ikke sagt at det ikke står lang kjole på invitasjonen til mannen din, men det gjorde altså ikke det på min. Ferdig diskutert.

Skrevet
2 minutter siden, Majott skrev:

Man kan bli nektet inngang ja, men jeg har enda ikke opplevd det. Selv om flere har hatt kortere kjole enn innbydelsen krever.

Men siden flere har det, så betyr vel det at de ikke er så strenge på det. Jeg kan ikke se for meg at de begynner å kaste ut folk bare fordi de ikke tilfredsstiller kravene, så lenge man ikke kommer i lårkort kjole eller lignende.

• Liker 3
Skrevet

Blir det ikke litt transvesitt å gå med dressbukse når du er kvinne? Kan jo sende ut litt feil signaler om legning osv...

Anonymkode: beced...d50

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mann som lar meg bestemme hva jeg selv ønsker å ha på meg. Jobben hans legger heller ingen føringer på hvordan fruen går kledd på julebord😊 

Jeg vet ikke hvordan standarden på julebord i Forsvaret er, men vi hadde 20-retters på Michelin-restaurant. 

Anonymkode: f82ce...b76

Da hadde du forhåpentligvis spisebukse på, altså rommelig rundt buken! 😂

Anonymkode: 5475b...cf5

Skrevet

Haha tråden min handler plutselig mye mer enn jeg spurte :hoho: På invitasjonen står det, pent antrekk. Da kan man vel velge bukse og blaze som alle andre skriver 😁

Anonymkode: 3d28c...07c

• Liker 6
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Majott skrev:

Jeg skulle veldig gjerne ha sluppet lang kjole og det som hører med!

4 timer siden, Majott skrev:

Nei, jeg skulle helst ha sluppet det.

3 timer siden, Majott skrev:

Men som sagt, så skulle jeg gjerne ha sluppet disse lange kjolene som ellers i året henger i skapet.

Så la vær å gå, da! Du velger jo selv hva du gidder eller ikke gidder. 

Anonymkode: 649f8...84f

• Liker 8
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du forhåpentligvis spisebukse på, altså rommelig rundt buken! 😂

Anonymkode: 5475b...cf5

Jeg brukte gravidbuksa😂 Neida, de rettene er stortsett så smått at det gikk fint. 

Jeg hoppet bare over vinmeny og drakk bare vann🤓

Anonymkode: f82ce...b76

Skrevet

Hvorfor ikke velge kjole eller skjørt ?

Skjønner ikke helt det.  Særlig kjole kan man bruke nesten uansett kroppsfasong. (Om man velger en fornuftig kjole da)

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 timer siden, Majott skrev:

Hvor er det mannen din jobber hen, har du fått nevnt det? 

Endret av Viernes
  • Liker 4
Skrevet
20 timer siden, Majott skrev:

Ikke når man får kleskode med dress og lang kjole i invitasjon.

Men det er kanskje en helt annen standard enn det du er vant til?

Å, så det er det du vil fram til!!! Er det derfor du er så pågående med ditt julebord? Du vil vise  at du har en høyere standard enn "bermen" som går på vanlige julebord på jobben!! 😂😂

Anonymkode: 26f2f...115

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...