Gå til innhold

Dere som ikke bruker kjole og skjørt på julebord!

Anbefalte innlegg

Gjest Walkingdead
Skrevet

Løse litt fine highwaist pants og finskjorte nedi! Best! Og får fin ASS!

Skrevet
44 minutter siden, Majott skrev:

Saken er vel at det som regel ikke går greit med bukser på julebord.

Så da hjelper det ikke med råd om diverse bukser.

Noen, f.eks ts og andre som kommer med gode råd, lever i 2017, ikke i 1950. 

I 2017 kan man pynte seg som man ønsker;)

Anonymkode: f82ce...b76

• Liker 8
Skrevet (endret)
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Noen, f.eks ts og andre som kommer med gode råd, lever i 2017, ikke i 1950. 

I 2017 kan man pynte seg som man ønsker;)

Ikke når man får kleskode med dress og lang kjole i invitasjon.

Men det er kanskje en helt annen standard enn det du er vant til?

Endret av Majott
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Majott skrev:

Bare fordi Forsvaret lider av en syk kontrolltrang og gammeldags oppfatning av hva som gjelder skikk og bruk, betyr ikke det at resten av samfunnet holder på sånn. 

Anonymkode: afbdb...f04

• Liker 15
Skrevet
54 minutter siden, Majott skrev:

Herregud. På 99% av alle julebord er bukse helt innafor.. 

Anonymkode: 73ed0...367

• Liker 13
Skrevet (endret)
1 minute ago, AnonymBruker said:

Bare fordi Forsvaret lider av en syk kontrolltrang og gammeldags oppfatning av hva som gjelder skikk og bruk, betyr ikke det at resten av samfunnet holder på sånn. 

Det er sant, men vi som hører med der, må forholde oss til det. Jeg skulle veldig gjerne ha sluppet lang kjole og det som hører med!

Endret av Majott
Skrevet
4 minutter siden, Majott skrev:

Du syns du er bedre enn alle andre fordi typen din er i forvaret, eller? :hoho:

• Liker 12
Skrevet

Det er sant, men vi som hører med der, må forholde oss til det. Jeg skulle veldig gjerne ha sluppet lang kjole og det som hører med!

Men nå må ikke TS forholde seg til dette, så da er ditt evinnelige mas om akkurat dette totalt irrelevant. 

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Majott skrev:

Jeg har en mann som lar meg bestemme hva jeg selv ønsker å ha på meg. Jobben hans legger heller ingen føringer på hvordan fruen går kledd på julebord😊 

Jeg vet ikke hvordan standarden på julebord i Forsvaret er, men vi hadde 20-retters på Michelin-restaurant. 

• Liker 6
Skrevet
58 minutter siden, Majott skrev:

Ingen dresskode på noen av julebordene jeg har vært på og det har også vært i Forsvaret.

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Du syns du er bedre enn alle andre fordi typen din er i forvaret, eller? :hoho:

Nei, jeg skulle helst ha sluppet det.

Men standard er satt, og sånn er det. Det er ikke noe glipp der. Så  man kommer i lang kjole enten man vil eller ikke.

Man forholder seg til kleskode gitt i invitasjon. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Majott skrev:

Nei, jeg skulle helst ha sluppet det.

Men standard er satt, og sånn er det. Det er ikke noe glipp der. Så  man kommer i lang kjole enten man vil eller ikke.

Man forholder seg til kleskode gitt i invitasjon. 

Blir du kastet ut hvis kjolen ikke er lang nok da eller? Det skulle tatt seg ut.. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutes ago, Svigermor said:

Ingen dresskode på noen av julebordene jeg har vært på og det har også vært i Forsvaret.

Jo det er dresskode i forsvaret, og det lang kjole på julebord. Det slipper man ikke unna. Mannen min har vært i forsvaret siden -93, og er nå mye høyere opp. Og ja, det er strengt med dresskode på julebord og andre ting.

Skrevet
8 minutter siden, Svigermor skrev:

Tror nok det varierer litt fra avdeling til avdeling. Noen avdelinger har en del yngre folk, og da er gjerne ikke kleskoden så streng, mens ved andre avdelinger med mange gamle med høy grad er det sikkert litt strengere. 

Skrevet
1 minutt siden, Majott skrev:

Jo det er dresskode i forsvaret, og det lang kjole på julebord. Det slipper man ikke unna. Mannen min har vært i forsvaret siden -93, og er nå mye høyere opp. Og ja, det er strengt med dresskode på julebord og andre ting.

På deres julebord, ja. Du kan ikke påstå at alle andre avdelinger praktiserer de like strengt. 

Jeg vet at feks befalet mitt i rekrutten i førstegangstjenesten IKKE hadde lange kjoler på julebordet sitt. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Majott skrev:

Det kommer helt an på hvor i Forsvaret man er. Hvorfor skulle jeg lyve om at jeg har vært på julebord i Forsvaret uten dresskode?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det varierer litt fra avdeling til avdeling. Noen avdelinger har en del yngre folk, og da er gjerne ikke kleskoden så streng, mens ved andre avdelinger med mange gamle med høy grad er det sikkert litt strengere. 

Det varierer, ja.

Skrevet
Just now, Svigermor said:

Det kommer helt an på hvor i Forsvaret man er. Hvorfor skulle jeg lyve om at jeg har vært på julebord i Forsvaret uten dresskode?

Det vet jeg ikke. Jeg vet bare at siden jeg ble sammen med mannen min i 2001, så har det vært krav om lang kjole på de julebordene jeg har vært på. Og jeg vet at det blir stivere med dresskode jo lenger opp man kommer i gradene.

Så jeg vet ikke hvor du har vært. Du har ikke vært på julebord i forsvaret uten dresskode, det er helt sikkert. For det har alle julebord i forsvaret. Og om du ikke har fått med deg det, så er det veldig rart! Eller så har du hatt en mann som ikke har vist deg invitasjonen. 

Men som sagt, så skulle jeg gjerne ha sluppet disse lange kjolene som ellers i året henger i skapet.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg vet bare at siden jeg ble sammen med mannen min i 2001, så har det vært krav om lang kjole på de julebordene jeg har vært på. Og jeg vet at det blir stivere med dresskode jo lenger opp man kommer i gradene.

Så jeg vet ikke hvor du har vært. Du har ikke vært på julebord i forsvaret uten dresskode, det er helt sikkert. For det har alle julebord i forsvaret. Og om du ikke har fått med deg det, så er det veldig rart! Eller så har du hatt en mann som ikke har vist deg invitasjonen. 

Men som sagt, så skulle jeg gjerne ha sluppet disse lange kjolene som ellers i året henger i skapet.

De fleste julebord har kleskode, ja. Det fordi man skal pynte seg. 

Hva sier du til at befalet mitt hadde korte kjoler da? Jeg antar at de hadde fått invitasjonen.. 

Skrevet
3 timer siden, Majott skrev:

Jeg tror ikke at en lekker buksedress, som jeg mye heller ville hatt, hadde befridd meg for kravet til lang kjole på mannens julebord.

Der MÅ man ha lang kjole, og ja det er forsvaret det er snakk om. 

Hva hvis man er transkjønnet?

Anonymkode: feae8...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...