Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører ofte at jeg er lite mannlig til å være mann. Men hva ligger det egentlig i det å være mann? Er det å kunne mekke motor, snekre, kjøre som en tulling og drite i åssen man ser ut eller er det andre ting som å kunne være romantisk, se bra ut, lage mat eller være flink me barn?

Hva syns dere ordet mann betyr og hvordan er den perfekte mann?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kunne komme med den greia at det er personligheten som utgjør mannen og blablabla. Men jeg ser jo straks forskjell på gutter og menn. Noen menn vil forbli gutter, noen gutter vil forbli menn, og... ja. :klø: Skjønner at du lurer litt, mannen. Men, skal vi se!

- Alder, helt klart. Tror det skjer noe meg gutter/menn i 25- 30års alderen. De begynner helt klart å bli voksne.

- Modenhet. Det å se konsekvensene av sine handlinger, og ta ansvar for dem.

- Kroppsbygning. En spinkel figur gir helt klart et inntrykk av en gutteaktig kropp mot en mer grovbygget og muskuløs kropp.

Det blir litt vanskelig å svare på egentlig, siden også gutter faller inn i de punktene ovenfor. Men likevel. Grensene er ofte flytende, derfor blir det vanskelig å svare på. Dessuten vil det variere fra person til person hvor en setter grensene. Jeg personlig synes ikke det har noe å si om mannen er 'handy'. Men det er kanskje fordi jeg er temmelig 'handy' selv, har verktøyskrin og ønsker meg elektrisk drill til bursdagen. :) Andre vil igjen seff si at å være 'handy' er viktig for en mann.

Og, ja. Jeg synes absolutt ikke det er mandig å drite i utseendet sitt. Det er bare ekkelt. Og mens vi snakker om det; Jeg kjenner menn som bruker sminke og absolutt er menn. :sikle: Satte sminke med uthevet skrift, fordi mannsrollen stadig er i endring, derfor blir jo def på en mann også uklar. Så... Ble du noe klokere av dette? :wink:

Skrevet

Det som virkelig gjør en mann til en MANN er at han har ryggrad og "guts". At han har sine meninger og står for de.At han ikke trenger hevde seg ved sin eventuelle fysiske styrke, eller på andre måter dominere andre.

Da har utseendet fint lite å si. En mann kan være liten og spnkel fysisk, men likevel være 1000 ganger mer mann enn en som er flere ganger større og mer velbygget. Da ligger det noe i blikket, en egen utstråling av ro og selvsikkerhet,at han vet hvem og hva han er og hva han vil ha her i livet.

Skrevet

Han skal i hvert fall ikke drite i utseende. Er enig med Lompa, selvsikkerhet har mye å si. Men ikke sånn at du må trekke andre ned i søla.

Greensky har også gode poeng. Ansvar er et viktig stikkord.

Gjest GreenSky
Skrevet
Da ligger det noe i blikket, en egen utstråling av ro og selvsikkerhet,at han vet hvem og hva han er og hva han vil ha her i livet.

Oooh, ja, et mandig blikk er sexxxy. :sjarmor:

Skrevet

Jupp. En mann med DET blikket kan gjøre en stakkar myk i knærne....

Gjest Valhalla
Skrevet

Den dagen jeg bruker sminke har noen en pistol mot tinningen min.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg skal ikke gjøre det, Valhalla. Tror du tar deg best ut naturell også.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men her snakker vi om svarte, sotede øyne. Gothersminke, altså. Noen kler det, andre ikke. :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Den dagen jeg bruker pistol har noen rappet eyelineren min

Skrevet

Jeg vil helst at mannen skal være uten både pistol og eyeliner.

Skrevet

:hoho:

Jeeez, dere behersker så til de grader kunsten å spore av enhver tråd.....

I DIGG YOU!!!! :hoho::hoho:

Skrevet

Men det er sant. Jeg er glad mannen min hverken har pistol eller eyeliner.

Skrevet

tror ikke min vet hva eyeliner er for noe engang, jeg. Men det er han som pleier å lakkere neglene mine. :ler:

Skrevet

Min hadde antagelig nekta å ta i neglelakkflaska engang han!og hadde jeg foreslått at han skulle bruke eyeliner, hadde han vel skaffet seg pistol. i frykt for at jeg skulle sminke ham mens han sover...

Han er så nesten latterlig mannemann i enkelte ting.

Skrevet

Min er en skikkelig mekke og snekre mann. Men lakkerer altså neglene mine. Utover det skjønner han seg ikke så mye på det jeg har i toalettmappe. Dameting som han kaller det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...