AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Er fast ansatt i en bedrift der jeg nok har jobb frem til jeg stryker med en vakker dag. Har en del års fartstid på baken, men har vært "lei" i flere år om man kan si det slik. Har lenge hatt et ønske om å arbeide med noe annet, og jeg er litt i tenkeboksen ang. høyere utdannelse, eller om jeg skal starte for meg selv. Starter jeg for meg selv, så er det snakk om å starte et enkeltmannsforetak, og jeg må "leie meg ut". Kan da leie meg ut som konsulent, og har sannsynligvis allerede mulighet for å bli leid inn i et firma, i en 80% stilling (med muligheter for mere arbeid, på sikt). Ønsker i grunn bare noen tips, om jeg skal stupe inn i det ukjente, eller om jeg skal holde fast ved det gamle. Anonymkode: be455...8c9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Hvilken bransje gjelder det? Jeg hadde ikke sagt opp en trygg stilling om jobbmarkedet er vanskelig ellers. Men det høres jo ut som du allerede har sjans til å få noe jobb og det teller veldig positivt i vurderingen. Hvordan er din økonomiske situasjon? Jeg tenker som regel go for it når man er lei. Ting blir sjelden bedre på jobb om ikke noe endres der. Er det en mulighet for å ta permisjon? Anonymkode: f7b63...ed3
Minlillesky Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Kan du kombinere den faste stillingen du har, med enkeltmannsforetaket for en periode? For å se hvordan det ligger ann før du bestemmer deg?
Morpheus Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Du skal bare dyppe føttene litt i det ukjente. Mens du er i den trygge jobben din. Det blir for risikabelt og vanskelig å hoppe rett på noe slikt. Men hold på jobben din og begynn for deg selv i det små. Bygg deg sakte opp et firma og kundekrets. Når dette er bærekraftig og du vet du kan leve av dette. Er tiden for å gå fra den faste jobben du har nå. Dessuten kan du bruke noe av kapitalen du har i din faste jobb nå. Til å finansiere oppstarten av det nye ukjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå