Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å unngå svigers i julen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigers er av typen som alltid! (de siste seks årene) inviterer seg selv til oss julaften.. noen ganger har de prøvd å manipulere oss til å komme til dem, men når de har innsett "tapet" så ender de opp med å komme til oss..

i år skulle vi egentlig på hytta, etter min pipe for å slippe unna svigers, men nå blir vi muligens hjemme alikevel pga. diverse grunnerl...

Hva kan jeg gjøre for å unngå svigers?? jeg har ikke noe spesiellt godt forhold til de og har ikke lyst til at hver jul skal være kjip pga. de.. jeg liker ikke måten de invaderer huset på heller. De tar seg til rette og har kun interesse for tv'n på julaften. Ett år skrudde de opp lyden fordi det ble så mye bråk når barna skulle åpne gavene sine

Tips? Å si det rett ut funker ikke.. Har prøvd.

Anonymkode: fb70a...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mulighet til å feire med din familie ?

Anonymkode: e81c4...f18

Gjest Sugemerke
Skrevet

Siden de kommer likevel ville jeg tatt vekk tv-en. Sett den på gjesterommet eller legg den i boden. Kanskje de da tar hintet.

Skrevet

Hvorfor ikke være ærlig å si at dere har planer denne jula?

• Liker 2
Skrevet

Kan det hjelpe at mannen din tar en prat med dem? 

• Liker 2
Skrevet

Hva sa mannen da hans foreldre skrudde opp lyden, da? Synes han det er helt ok at svigers tar så mye plass, eller er han simpelthen for feig til å si fra?

Anonymkode: 63ae2...fcf

• Liker 16
Skrevet

Min mor låste alltid fjernkontroller og kabelen mellom TV og dekoder ned i en skuff på soverommet hvis en bestemt slektning skulle feire jul hos oss. Hun gikk også så langt at hun låste dørene til soverom og kjeller med sånn sikkerhetslås som man putter inn i nøkkelhullet slik at ikke noen av gjestene skulle bruke nøkkelen fra badet til å låse opp (ja, enkelte var virkelig så frekke at de gjorde det). Badet måtte også ryddes for absolutt alt personlig, ellers ble f.eks den dyre frisørsjampoen kommentert.

Anonymkode: 349ca...2b4

• Liker 10
Skrevet
24 minutter siden, Sugemerke skrev:

Siden de kommer likevel ville jeg tatt vekk tv-en. Sett den på gjesterommet eller legg den i boden. Kanskje de da tar hintet.

Stemmer for den. Hadde likt dårlig hvis mine gjester bare glodde på TV under juleaften. Lite koselig synes jeg 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor snakker ikke mannen din med dem? Han liker jo tydeligvis dette siden han tillater det...

• Liker 13
Skrevet

Låse døra og ikke åpne?

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med at de har prøvd å "manipulere" dere til å komme til dem?

Anonymkode: 1a740...587

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du mulighet til å feire med din familie ?

Ja.. men jeg liker å feire jul hjemme i eget hus/hytte.. men min familie er heller ikke fan av mine svigers og kommer ikke i frykt for at de skal dukke opp...

29 minutter siden, Sugemerke skrev:

haha, takk for tips

26 minutter siden, Elliespelli skrev:

Hvorfor ikke være ærlig å si at dere har planer denne jula?

har prøvd det før.. og det driter de i.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hjelpe at mannen din tar en prat med dem? 

Min samboer får seg ikke til å si at de ikke er velkommen.. han er jo glad i sine foreldre og har ikke lyst til å såre noen

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa mannen da hans foreldre skrudde opp lyden, da? Synes han det er helt ok at svigers tar så mye plass, eller er han simpelthen for feig til å si fra?

vi tok praten/krangelen etterpå.. Jeg var lynforbanna, mens mannen ikke fikk det helt med seg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at de har prøvd å "manipulere" dere til å komme til dem?

Anonymkode: 1a740...587

de har sagt: "I år BLIR VI hos oss, to dager før julaften.. vi står for maten". Jeg har da takket fint nei, og sagt at vi har alt klart hjemme så nærme jul.. de har da kommet til oss i stedet.

• Liker 1
Skrevet

jeg vegrer meg for å si til mannen at meg og min familie ikke liker foreldrene hans.. Jeg vil ikke at det skal bli en konflikt.

Skrevet

Lås inn fjernkontrollen/rydd vekk TVen. Jula handler om å være sammen, TV ser man nok på ellers. Er de ikke fornøyde med det så vet de hvor utgangsdøra er.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. men jeg liker å feire jul hjemme i eget hus/hytte.. men min familie er heller ikke fan av mine svigers og kommer ikke i frykt for at de skal dukke opp...

Disse grunnene som gjør at dere kanskje må være hjemme, hva er de, og er de i så fall komplett umulig å omgå? 

Skrevet

Mange som ikke har vanlig tv lengre, så om dere har typ boks fra canal digital ville jeg bare gjemt unna den. Tven vår blir i alle fall ubrukelig uten. Om de spør kan dere si at dere kun har gått over til å ha netflix.

Anonymkode: 0af05...24b

• Liker 1
Skrevet

Kan du kanskje be dine foreldre komme i jula nettopp fordi svigers er som de er, og forklare dem at du trenger å omgås noen som er normale i jula?

• Liker 3
Skrevet

Legg vekk fjernkontroll/koble fra getbox eller hva dere nå har.

De fire-fem timene på julaften synes jeg tv'en kan hvile!

Jeg tror du må ta en prat med mannen din.... Forklare at du vet at han er glad i dem, og at han selvfølgelig ikke ønsker å såre dem - men at det er NØDT til å være noen kjøreregler dersom dere skal være sammen på julaften. Også må han prate med dem etterpå (forhåpentligvis skjønner han greia). Han må fortelle dem at de er velkomne, at dere vil være hjemme uansett (pga barn eller hva det nå er), og at evt. mas bare medfører at dere må si nei til dem mange ganger - men gjenta at de er velkomne hos dere. Samtidig kan han gjerne si at dere ønsker å la alle se hva barna får feks, og at tv'en ikke skal skrus på fra middagen starter til selskapet er over. Så inviterer du dine foreldre som "motvekt" ;)

• Liker 4
Gjest Marillia
Skrevet

Her må mannen din på banen, han må rett og slett si i fra at i år skal dere feire hjemme med din familie, og at neste år kan dere feire med hans familie. Enkelt og greit..... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...