Gå til innhold

Må jeg ha attesterte kopier av alle tidligere jobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å søke jobb, og ser at det av og til skriver at ved et eventuelt intervju må en ta med attesterte kopier av attester. Betyr det at jeg må ta med attesterte kopier av alle jobber som jeg har ført opp på CVen min? Jeg har attester for alle jobber som er oppført (er noen deltidsjobber som er utelatt), men for to av attestene fikk jeg attesten på e-post (PDF-dokument, med underskrift), slik at det ikke finnes noen "original" attest å kunne ta rett kopi av... Hva skal jeg gjøre - er det greit å kontakte tidligere arbeidsgivere igjen og be om å få tilsendt en original utskrift av attestene?

Jeg skjønner ikke poenget med at noen arbeidsgivere sender attesten på e-post... 

Anonymkode: 77630...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått det på e-post, så tar du disse med. Bekreftelse med apostillestempel er det i stor grad slutt på uansett (flere mindre bedrifter har ikke slik stempel heller), så det går nok greit å ta det med. De kan uansett ringe og få bekreftet opplysningene hvis de mener at noen faker. 

Anonymkode: 804e3...e55

Skrevet
35 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du fått det på e-post, så tar du disse med. Bekreftelse med apostillestempel er det i stor grad slutt på uansett (flere mindre bedrifter har ikke slik stempel heller), så det går nok greit å ta det med. De kan uansett ringe og få bekreftet opplysningene hvis de mener at noen faker. 

Takk for svar. Det står i selve stillingsutlysningen at det kreves attesterte kopier. Attesterte kopier kan jag skaffe selv på en kopibutikk, men må jo ha originalen for å få det til... har ikke lyst å møte opp på intervju og "faile" på noe så grunnleggened som å ha dokumentene i orden. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev: