Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest den slemme
Skrevet

Var på fest for noen dager siden, og havnet til sengs med en som kjenner kjæresten min (B). De er ikke bestevenner, men møtes regelmessig og liker hverandre godt. Vi ble enige om at jeg skal si at jeg lå på sofaen.

Problemet er at jeg sitter med en forferdelig følelse av illoljalitet, men det blir visst feil uansett hva jeg sier nå?

Kjæresten min (a) er verdens snilleste og vi har deilig sex. Vi har bare vært sammen noen måneder, og jeg ville sagt dette til han, om ikke han kjente den jeg lå med...

Vet jeg skal møte a senere i dag og jeg tror jeg kommer til å tie med dette. Men jeg føler av og til at han nesten kan lese meg som en åpen bok...

Tenker også på om jeg har noe i forholdet å gjøre når jeg kan oppføre meg på den måten og være så egoistisk... Og sexen den natta var god, så nå har jeg lyst på mer sex med b, og i tilleg vil jeg ikke miste a.

Og jeg vet at vi ofte sammen eller alene møter b på forskjellige tilstelninger.

Hva ville dere gjort i denne saken?

Vil helst ikke såre a, men liker ikke leve på en løgn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en ting å gjøre spør du meg, fortelle det til han. Ting har en tendens til å komme fram i lyset en dag, og jo lenger tiden går jo mer kommer dette til å plage deg siden du heldigvis virker som en som har samvittighet.

Utroskap er etter mitt syn noe av det værste du kan gjøre mot ett annet menneske. Ta det opp nå,bli ferdig med det og ta støyten, enten så forlater han deg eller tilgir deg. Ja,det er tøft,men det eneste rette. Ikke la tanken på sex avgjøre hva du skal gjøre, da blir du bare enda mer den personen du ikke vil være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, siden kjæresten din kjenner han andre, slik du beskriver det.

Men om du vurderer ha mer sex (???) med denne andre, ville jeg vurdert om du har noe i et forhold å gjøre... i alle fall i et forhold med kjæresten din.

Gjest GreenSky
Skrevet

:o

Moral er tydeligvis et fremmedord her. Det går ikke an å få både pose og sekk. Enten forteller du hva som har skjedd til a, eller så holder du kjeft om det, og kutter kontakten med b.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Vil det ikke bli veldig vanskelig å ikke si noe når kjæresten din kjenner han du havnet til sengs med. Hvis du ikke sier noe er du i "lomma" på han du hadde sex med. Plustelig en dag forteller han dette til kjæresten din. Skal du leve med en "trussel" om at en dag kanskje han forteller? Hva tror du kjæresten din vil si hvis han etter en stund får greie på noe andre har visst lenge? Slik jeg kjenner verden kommer slike ting frem i lyset en vakker dag, særlig ettersom de kjenner hverandre.

Virker litt rart på meg med et fersk forhold hvor forelskelsen burde bruse og så havne i seng med en annen enn kjæresten. Slikt skjønner jeg ingenting av og har heller ingen forståelse for hva du har gjort.

For meg har det å ha et forhold noe med tillit å gjøre. Dessverre tror jeg du skjønner lite av det og slik sett er jeg glad du ikke er min kjæreste.

Skrevet

Ved å være utro,viser du jo egentlig hvor lite du respekterer kjæresten din og det dere har sammen. Det at dere har vært sammen bare noen måneder, forsterker bare teorien min om dette. Selfølgelig skal du si det til han! Du må jo stå for det du gjør? Hva han velger å gjøre etter du har fortalt det,mener jeg er helt og holdent opp til han. Du har nok desverre ødelagt stemmeretten din der...

Gjest den slemme
Skrevet

Jeg har gått en stund nå og tenkt å fortelle kjæresten min (a) at jeg trenger en pause i forholdet. Det vet han for jeg har antydet det par ganger, men vi har fortsatt å møtes likevel. Dette er ingen unnskyldning for at jeg var utro og jeg vet jeg har oppført meg uærlig og dårlig og tåpelig. (Det var alkohol med i bildet, men det er ingen unnskyldning)

Jeg tror ikke han jeg var utro med (B) vil fortelle noen om dette uten å kunne vite det sikkert. At jeg skal havne i lomma hans ved å ikke røpe noe, kommer ikke til å skje, for da forteller jeg selvsagt selv hva som skjedde.

En annen ting er at sexen med b var helt annerledes fra alt det jeg har opplevd før og fikk meg til å lure på om jeg liker å bli dominert i senga.. Det er som hele meg vil det, mens hodet sier nei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men tror det beste er om jeg bare avslutter forholdet til a, til jeg vet hva jeg vil... selv om det ikke blir til noe mellom meg og b...

Det er ingenting som er enkelt i saken og jeg er ikke den eneste som er feilfri i forholdet mellom meg og a. Men jeg tror ikke han har vært utro, ikke på andre måter enn ved par anledninger der han har kysset andre, og fortalt meg det etterpå...

Dette med meg og b var ingen hevn heller fra min side. Ikke slik jeg ser det.

Skrevet
jeg ville sagt dette til han, om ikke han kjente den jeg lå med...

Du må ikke si hvem du lå med.

Nå skal jeg si hva jeg mener.

Jeg kjenner deg ikke, og vet ikke mer om deg enn hva du forteller. Så jeg skal holde meg litt tilbake.

Men det VÆRSTE jeg vet er folk som er utro og det eneste som er værre en folk som er utro er folk som ikke forteller det til partnerne sine når de har vært det.

Ville ikke du ha ønsket å vite det om det var snudd rundt, slik at du kunne selv få bestemme om du hadde lyst til å være sammens med en partner som hadde vært utro tro mot deg eller om du skulle gjøre det slutt?

Av og til så skjønner jeg meg rett å slett ikke på mennesker. :murvegg:

Å jeg er gla i han, veldig veldig gla i han han.

Å nei jeg fikk i meg litt for mye alkohol så jeg lå med kameraten hans. Men jeg er veldig gla i han assa, helt sant, jeg bare "viste ikke hva jeg gjore"

Du har selv satt deg i denne sitvasjonen og du skylder kjæresten din sannheten.

Gjest den slemme
Skrevet

Du må ikke si hvem du lå med.

Ville ikke du ha ønsket å vite det om det var snudd rundt, slik at du kunne selv få bestemme om du hadde lyst til å være sammens med en partner som hadde vært utro tro mot deg eller om du skulle gjøre det slutt?

Av og til så skjønner jeg meg rett å slett ikke på mennesker. :murvegg:

Å jeg er gla i han, veldig veldig gla i han han.

Å nei jeg fikk i meg litt for mye alkohol så jeg lå med kameraten hans. Men jeg er veldig gla i han assa, helt sant, jeg bare "viste ikke hva jeg gjore"

Du har selv satt deg i denne sitvasjonen og du skylder kjæresten din sannheten.

Jeg kan ikke si noe fordi kjæresten min visste hvem jeg var på fest med den kvelden og kjenner alle som var der. Og resten av kveldene har vi vært sammen i flere uker nå, så hvordan kan jeg lyge da og fortelle at det var en jeg ikke kjente? Skal jeg late som om jeg har vært utro en kveld for mange måneder siden, og først nå kommer og forteller det til han? Da vil han neppe tro meg likevel og legge sammen to pluss to.

Jeg har ikke unnskyldt dette med alkohol. Jeg var ikke full, unnskyld meg, men jeg har ikke lagt skylda på alkoholen. Jeg tar på meg skylda for dette selv.

Maki, du sier at jeg skylder kjæresten min sannheten. Jeg er enig. Men jeg kan ikke gjøre det uten å røpe hvem jeg lå med. Det er noe av dilemmaet mitt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men tror det beste er om jeg bare avslutter forholdet til a, til jeg vet hva jeg vil... selv om det ikke blir til noe mellom meg og b...

Høres ut som om du har en løsning der....?

Skal hverken råde deg til det ene eller det andre, men siden a og du har vært sammen forholdsvis kort tid og du har vurdert pause tidligere og blir så fristet at du har sex med b mens du ennå er sammen med a, så er kanskje ikke et forhold til a det rette for deg nå?

Høres lurt ut å ta en "time out" til du vet hva du selv vil, synes jeg.

Skrevet

På meg så verker det som om du ikke vil fortelle hvem du var utro med fordi du ikke vil "avsløre" b, men hva for slags kamerat er han mot typen din da.. Som har seg med dama hans...?? Eneste riktige du kan gjøre er å fortelle nøyaktig hva som skjedde, og bare håpe at du blir tilgitt!! Hvertfall etter mitt syn...

Skrevet

Jeg kan ikke si noe fordi kjæresten min visste hvem jeg var på fest med den kvelden og kjenner alle som var der. Og resten av kveldene har vi vært sammen i flere uker nå, så hvordan kan jeg lyge da og fortelle at det var en jeg ikke kjente? Skal jeg late som om jeg har vært utro en kveld for mange måneder siden, og først nå kommer og forteller det til han? Da vil han neppe tro meg likevel og legge sammen to pluss to.

Jeg har ikke unnskyldt dette med alkohol. Jeg var ikke full, unnskyld meg, men jeg har ikke lagt skylda på alkoholen. Jeg tar på meg skylda for dette selv.

Maki, du sier at jeg skylder kjæresten min sannheten. Jeg er enig. Men jeg kan ikke gjøre det uten å røpe hvem jeg lå med. Det er noe av dilemmaet mitt.

Jeg sa aldri at du hadde sagt at du unnskyldte deg med alkohold, sa jeg ikke skjønner mennesker og skrev noe jeg synes er veldig veldig typisk.

Nei du må ikke si hvem du lå med. Kan velge å holde kjeft om det uansett hvor mye han maser så må du ikke si navnet.

Sier meg enig med Cathie jeg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sa aldri at du hadde sagt at du unnskyldte deg med alkohold, sa jeg ikke skjønner mennesker og skrev noe jeg synes er veldig veldig typisk.

Nei du må ikke si hvem du lå med. Kan velge å holde kjeft om det uansett hvor mye han maser så må du ikke si navnet.

Maser? Han er ikke typen til å mase, eller bry seg så særlig om det uansett. Han er ikke sjalu av natur men vil mislike det sterkt likevel.

Altså, iflg Maki, så da kan han (a) mistenke alle da når jeg ikke sier navnet? Alle vennene sine på festen vi var på (a var ikke der). Det blir iallfall dårlig stemning. I stedet for at han vet hvem han kan forholde seg til og hvordan?

Har sagt til a (kjæresten min) at jeg ikke føler for noe fast forhold, men ikke sagt hva som hendte med b...

Men saken er løst uten at jeg har løftet en finger. Han som jeg lå med (B) har alt sagt det til alle sine kamerater, og skrytt av det. (det har de fortalt meg, i kveld...)

Så da har jeg kun en ting å gjøre, og det er å si hva som skjedde til a, men jeg tror han alt vet det, siden jeg får høre det selv og får masse spørsmål.... Likevel så tror jeg ikke han bryr seg så veldig om det, pga av at han skjønner at ting kan skje.

Men hvorfor skryter b (gutter) av at de har ligget med damer, og hvor deilig det var. Er det gutter typisk, eller hadde jeg maks uflaks?

Kan nesten ikke kalle det maks uflaks. Men han (B) har i alle fall skrytt over hvordan sex vi hadde osv. og det er ganske kjedelig å få vite. Men da må jeg jo fortelle det til a, selv om kameratene sier, at jeg ikke må...

Sier meg enig med Cathie jeg[/quote

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere har vært sammen i noen mnd og du er allerede utro - dette lover ikke godt!

Skrevet

Du må gå fra (a) fordi han ikke fortjener ei som deg, men du kan bli kjæreste med (B) fordi dere er like råttne begge to. :evil:

Gjest den slemme
Skrevet
Du må gå fra (a) fordi han ikke fortjener ei som deg' date=' men du kan bli kjæreste med (B) fordi dere er like råttne begge to. :evil:[/quote']

Lisemor mener at å være utro er råttent? Det kan jeg ikke gjøre noe med. Det er ditt syn på saken. Det har vært mange tråder her inne om utroskap, og tråder om elskerinner osv.. Og a og b er ikke venner eller i familie, men bekjente. La oss anta de er kollegaer...

Skal jeg være enig i at jeg bør være sammen med b? Det er meget mulig at jeg passer best sammen med b, men jeg tror ikke jeg vil ha noen av dem hvis jeg skulle velge.

A har lenge visst at jeg synes forholdet mellom meg og han er for tett. Jeg bor ikke sammen med han, og har aldri lovet ham noe, verken trofasthet eller ekteskap. Jeg har heller aldri forlangt trofasthet av han. Vi snakket om ærlighet når evt et sidesprang skjer, og han mener at slikt skjuler man.

Lisemor, skal jeg ikke kanskje bare være sammen litt med begge to?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jwg trodde trofasthet var en del av et frohold uansett. Sånn er det i hvert fall i ine øyne. Hva skal man med kjæreste om man ligger med andre?

Gjest Den slemme
Skrevet
Jwg trodde trofasthet var en del av et frohold uansett. Sånn er det i hvert fall i ine øyne. Hva skal man med kjæreste om man ligger med andre?

Er enig med deg Fighter. Men jeg har aldri lovet noe og forholdet mellom meg og a bare utviklet seg og ble for tett. Og hvem vet om a kanskje er sammen med meg fordi han er kåt og får sex? Kanskje var det feil av meg da jeg startet tråden å kalle a en kjæreste når ordet elskerinne kanskje passer bedre, selv om det er følelser med i bildet.

Hvis du har lest hele tråden så har a også hatt ting på gang med damer, til og med sammen med to på en kveld eller helg. Jeg kryssforhørte han ikke om hva som skjedde etter all kyssingen. Vi hadde allerede avtalt at vi ikke forteller hverandre hvis sidesprang skjer. Hvorfor han da fortalte meg om kyssingen, vet jeg ikke. Dessverre er han ikke her selv og kan svare.

Skrevet

Du har vært utro, og vil likevel fortsette å være sammen med kjæresten? :roll: Dersom du har tenkt på å ta pause eller er usikker, så burde vel dette være momentet som får deg til å skjønne at du ikke har noe i dette forholdet å gjøre? Men over til det du lurte på. Jeg ville vurdert to løsninger: 1) Du forteller det til kjæresten, og sier også hvem det var. Da risikerer du at han forlater deg, men han kan også tilgi (også er alt bra igjen, og du kan fortsette å være utro)

2) Du forteller det ikke, og forlater han eller fortsetter å være sammen med han. I begge tilfeller vil han sannsynligvis få høre det. Menn skryter. Når en person vet noe, er det en hemmelighet, når to vet det, så vet alle det før eller senere.

Så.. hva kan du leve med?

Lykke til

Mvh

Skrevet

Nå leste ikke jeg hele tråden, men svaret mitt er vel like aktuelt uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...