Gå til innhold

Rumpeoperasjon selv om jeg trener kardio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne på snart 30 år som vil ta fettsuging og flytte fettet til rumpa (brazilian butt lift). Jeg er slank, men ønsker endret kroppsfasong fra rektangel til timeglass.

Men jeg trener løping og deltar i mange mosjonistløp, og har et sosialt miljø der hvor jeg og venninner reiser rundt og deltar i 10km og halvmaraton sammen. Så løper minst 4 ganger i uken, ofte 5.

1-2 intervalltreninger i uka hvor 1 av dem er i slak/middels stigning motbakke. Cirka 3 langkjøringer i uka på 8-8-15 km. Trener styrke med mye fokus på rumpa (knebøy, hipthrust ++) minst 1 gang i uka, men det blir helst for å opprettholde det jeg allerede har. 

Jeg vet at styrketrening er det beste for rumpa, men løpingen er jo hobbyen min og det høres virkelig ikke sunt ut å slutte med det bare for å få finest mulig rumpe.

Vil den operasjonen være for ingen nytte? Det går fint å ikke løpe på et par måneder etter operasjonen for at fettcellene skal overleve. Men hvis jeg ikke går ned i vekt etterpå, vil resultatet holde seg?

Anonymkode: 7e7ff...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en kvinne på snart 30 år som vil ta fettsuging og flytte fettet til rumpa (brazilian butt lift). Jeg er slank, men ønsker endret kroppsfasong fra rektangel til timeglass.

Men jeg trener løping og deltar i mange mosjonistløp, og har et sosialt miljø der hvor jeg og venninner reiser rundt og deltar i 10km og halvmaraton sammen. Så løper minst 4 ganger i uken, ofte 5.

1-2 intervalltreninger i uka hvor 1 av dem er i slak/middels stigning motbakke. Cirka 3 langkjøringer i uka på 8-8-15 km. Trener styrke med mye fokus på rumpa (knebøy, hipthrust ++) minst 1 gang i uka, men det blir helst for å opprettholde det jeg allerede har. 

Jeg vet at styrketrening er det beste for rumpa, men løpingen er jo hobbyen min og det høres virkelig ikke sunt ut å slutte med det bare for å få finest mulig rumpe.

Vil den operasjonen være for ingen nytte? Det går fint å ikke løpe på et par måneder etter operasjonen for at fettcellene skal overleve. Men hvis jeg ikke går ned i vekt etterpå, vil resultatet holde seg?

hvorfor skal du ta rumpeoperasjon i det hele tatt ? om du er så glad i å jogge, så vil det og kostholdsendringer før til rask vektnedgang. å få ordentlig sprettrumpe er ikke vanskelig heller. et par mnd med tunge knebøy, leggpress og strake markløft så sitter den

slike operasjoner er for late mennesker uten disiplin

Anonymkode: 0dc71...fb0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor skal du ta rumpeoperasjon i det hele tatt ? om du er så glad i å jogge, så vil det og kostholdsendringer før til rask vektnedgang. å få ordentlig sprettrumpe er ikke vanskelig heller. et par mnd med tunge knebøy, leggpress og strake markløft så sitter den

slike operasjoner er for late mennesker uten disiplin

Anonymkode: 0dc71...fb0

Jeg er slank og av "ectomorph" kroppstype, så jeg legger på meg lite muskler. Tidligere trente jeg kun styrketrening og jeg tok 120kg+ i hip thrust og 80kg i markløft (og jeg var tynnere på den tiden) og likevel hadde jeg ikke ordentlig sprettrumpe. Selv med 1,5 gram/kg protein og nok mat. Genetikk spiller jo faktisk inn

• Liker 1
Skrevet

Kan nesten garantere deg at rumpeoperasjon kommer til å ende med et misfornøyd resultat. Det ser sjelden naturlig ut å endre kroppsform på den måten. De med timeglassfasong har en annen og mer "dramatisk" form enn deg ikke bare på rumpa, men på resten av kroppen også - tydelig innsving på midjen, brede hofter, lår som er fyldigst oppe og så gradvis tynnere nedover beina. Den fyldige rumpa passer inn. Du kan sprøyte inn så mye fillers i rumpa du vil, det ser fort malplassert ut når skuldre, rygg, midje, hofter og lår fremdeles er rektangelformet.

Hvis du ser på dette bildet så ser du hva jeg mener med at ulike kroppsfasonger ikke bare handler om rumpestørrelse, men om beinbygning og ting man ikke får gjort noe med. 

Hva med å heller bare nyte at du er så fysisk aktiv og koser deg med det, at du sikkert har en veldig trent, sunn og fin kropp, og heller akseptere deg selv sånn som du er? Du synes sikkert det er en klisjé, men kropp er jo ikke alt her i verden. Tror de færreste ligger på dødsleiet når de er 90 og angrer på det rumpeimplantatet de aldri tok, tror det er langt vanligere å angre på at man ikke ga mer faen og fokuserte på det som var bra. Du er snart 30 år, det er på tide å flytte fokus over på viktigere ting enn rumpa.

Anonymkode: 8d4fa...521

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...