Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg jobber i dag som renholder til et privat firma og er under NAV - dessverre. Prøver så godt jeg kan å komme meg ut igjen av arbeidslivet. Jeg ønsker å jobbe i noe butikk, kiosk, kafe eller med kundeservice innen fylkeskommunen for buss selskapet. Jeg er enig i at arbeidsevnen er viktig å finne ut av og at jobb ikke er alt. Min jobb konsulent har sagt til meg at jeg ikke syntes det her var noe innen 2 uker så kan jeg bytte. Men jeg vet det bare er noe hun sier. Jeg har stått utenfor arbeidslivet noen år og vet det tar tid å komme tilbake igjen, at jeg ikke kan hive meg rett på en 100% stilling. Det kommer jeg ikke til å gjøre heller men opptil 50%. Jeg trives ikke i firma der jeg er og vil vekk da jeg ikke har lov til å være syk når jeg melder meg syk. Vi er for få folk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun sier også til meg at om de ikke har noe mer til meg etterpå så kan de bruke ting mot firma for at jeg skal kunne være der.Og jeg vil ikke være der. Føler det her blit maktmisbruk, splitt og hersk

Endret av origin
Skrevet

Vært i din situasjon noen ganger. Stort sett fornøyd med saksbehandlere fra nav, men opplevd noen dritt mennesker også.

Om du vil vekk fra stedet der du har praksis, så er det kun 1 løsning som har funket for meg de 4 gangene jeg ble plassert et sted jeg ikke ville.

GJØR EN DRITT JOBB

VÆR EN DRITTSEKK

VÆR UHØFLIG 

VÆR AGGRESIV

Når de bevisst setter deg et sted du ikke vil være så må du bare slå deg vrang. Tro meg, ingen arbeidsplass vil ha en slik person hos seg. De vil automatisk gjøre alt for å få deg vekk gjennom å si det til deg direkte eller din saksbehandler.

Funker for meg hver gang. Var på dagpenger og beholdt forsatt dagpengene mens jeg søkte på andre jobber. Ikn Nav kan gjøre mot deg.

Anonymkode: cd6b6...d6f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært i din situasjon noen ganger. Stort sett fornøyd med saksbehandlere fra nav, men opplevd noen dritt mennesker også.

Om du vil vekk fra stedet der du har praksis, så er det kun 1 løsning som har funket for meg de 4 gangene jeg ble plassert et sted jeg ikke ville.

GJØR EN DRITT JOBB

VÆR EN DRITTSEKK

VÆR UHØFLIG 

VÆR AGGRESIV

Når de bevisst setter deg et sted du ikke vil være så må du bare slå deg vrang. Tro meg, ingen arbeidsplass vil ha en slik person hos seg. De vil automatisk gjøre alt for å få deg vekk gjennom å si det til deg direkte eller din saksbehandler.

Funker for meg hver gang. Var på dagpenger og beholdt forsatt dagpengene mens jeg søkte på andre jobber. Ikn Nav kan gjøre mot deg.

Anonymkode: cd6b6...d6f

Veldig lurt å gjøre det du skriver her, når man ikke har vært i jobb på lenge... Eller ikke! Blir vanskeligere å få de jobbene man vil ha, når referansen(e) sier søkeren oppfører seg som en drittunge,

• Liker 24
Skrevet

Jeg ønsker ikke gjøre noe dårlig jobb da jeg er arbeidssøker ved siden av å gå på aap. Av og til er det kanskje enklere for nav å hive folk på ufør etter på. Jeg har nevnt tidligere til en annen saksbehandler at jeg tror jeg vil kunne stå i en høyere stillingsprosent ved en annen jobb. Til høsten vil jeg gå skole igjen. Jeg orker ikke en ny kamprunde som vil ta all energi og faktisk gjøre meg ufør pga at jeg heller bruker tiden min på å kjempe i mot de enn med de...

Skrevet

Unnskyld meg, men hva er dette for en holdning fra både Ts og AB? Tror dere virkelig at det er så enkelt for oss andre?

vi tar til takke med den jobben vi har mens vi søker oss andre jobber. Vi slår oss ikke vrange fordi vi ikke får viljen vår, det er ikke sånn arbeidslivet fungerer. Vær glad nav skaffer dere jobb, få gode referanser og søk dere jobb dere føler er bedre. Skulle tatt seg ut om hele Norges befolkning ble aggressive og uhøflige bare fordi vi mistrives på arbeidsplassen! Det er disse menneskene som aldri kommer seg ut av nav.

Anonymkode: 1dd57...897

• Liker 30
Skrevet
2 minutes ago, Den røde fare said:

Veldig lurt å gjøre det du skriver her, når man ikke har vært i jobb på lenge... Eller ikke! Blir vanskeligere å få de jobbene man vil ha, når referansen(e) sier søkeren oppfører seg som en drittunge,

Jepp og jeg ønsker ikke være drittsekk egentlig. Jeg er i utgangspunktet ganske snill, grei og høflig av meg. Men nå begyner ting å drøye. Min Jobbkonsulent sier til meg at det også blir enklere for henne å "selge" meg inn til andre firmaer når de veit stillingsgraden min...

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Unnskyld meg, men hva er dette for en holdning fra både Ts og AB? Tror dere virkelig at det er så enkelt for oss andre?

vi tar til takke med den jobben vi har mens vi søker oss andre jobber. Vi slår oss ikke vrange fordi vi ikke får viljen vår, det er ikke sånn arbeidslivet fungerer. Vær glad nav skaffer dere jobb, få gode referanser og søk dere jobb dere føler er bedre. Skulle tatt seg ut om hele Norges befolkning ble aggressive og uhøflige bare fordi vi mistrives på arbeidsplassen! Det er disse menneskene som aldri kommer seg ut av nav.

"Det er spnn arbeidslivet fungerer"

Åja, siden arbeidslivet er jævlig for alle burde vi alle være glad vi har jobb. Ha!

Anonymkode: e9525...ff3

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er det jeg prøver å gjøre. Jeg er faktisk glad for at jeg har en liten jobb selv om jeg har psykiske plager. Jeg vil tilbake tl arbeidslivet helt. Jeg søker veldig mye jobber selv, men noen ganger er det nødvendig med hvile for å kunne fortsette. Og misforstå meg rett jeg er glad nav eksisterer.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Åja, siden arbeidslivet er jævlig for alle burde vi alle være glad vi har jobb. Ha!

Man står i det minste ikke utenfor totalt... Jeg er og flyttevillig samt å pendle. Men jeg er redd for konsekvensene hvis jeg ikke får de med på laget om å bytte arbeidssted....

Jeg har faktisk psykiske plager bl.a. angst. I det siste prøver jeg å holde herr depresjon unna ved å bl.a. hvile og ikke ta på meg mer enn nødvendig.

Endret av origin
Skrevet
1 minute ago, origin said:

Man står i det minste ikke utenfor totalt... Jeg er og flyttevillig samt å pendle

Å stå utenfor den meningsløse sirkelen av tullete jobbing er verre?

Skrevet
8 minutter siden, origin skrev:

Det er det jeg prøver å gjøre. Jeg er faktisk glad for at jeg har en liten jobb selv om jeg har psykiske plager. Jeg vil tilbake tl arbeidslivet helt. Jeg søker veldig mye jobber selv, men noen ganger er det nødvendig med hvile for å kunne fortsette. Og misforstå meg rett jeg er glad nav eksisterer.

Det er bra du søker jobber på egenhånd, men ofte må du begynne i jobber du kanskje vet du ikke kommer til å trives i. Mine første jobber var langt ifra noen drømmejobber, men de ga meg gode referanser som igjen ga meg mulighet til å søke jobber jeg ønsket meg :)  Forstår at psykiske lidelser kan være vanskelig ift arbeidslivet, men du må også forstå at de som allerede er i jobb der du blir utplassert ikke har bedt om å få lov til å bruke dagene sine til å ta hensyn til dine plager. Alle har dårlige dager selv om man ikke har en diagnose og de dagene må man selv ta ansvar for at ikkr går utover andre. Har forresten flere bekjente som er unge uføre og prøver seg i jobb av og til. Det som går igjen hos disse er at de ALLTID klager på at arbeidsplassen ikke tilrettelegger/tar nok hensyn så der gadd de ikke å fortsette.

• Liker 4
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er bra du søker jobber på egenhånd, men ofte må du begynne i jobber du kanskje vet du ikke kommer til å trives i. Mine første jobber var langt ifra noen drømmejobber, men de ga meg gode referanser som igjen ga meg mulighet til å søke jobber jeg ønsket meg :)  Forstår at psykiske lidelser kan være vanskelig ift arbeidslivet, men du må også forstå at de som allerede er i jobb der du blir utplassert ikke har bedt om å få lov til å bruke dagene sine til å ta hensyn til dine plager. Alle har dårlige dager selv om man ikke har en diagnose og de dagene må man selv ta ansvar for at ikkr går utover andre. Har forresten flere bekjente som er unge uføre og prøver seg i jobb av og til. Det som går igjen hos disse er at de ALLTID klager på at arbeidsplassen ikke tilrettelegger/tar nok hensyn så der gadd de ikke å fortsette.

Jeg ser poenget ditt og prøver så godt jeg kan selv. bl.a ved å få nok søvn å hvile samt å ikke ta på meg for mye i starten. Dialog er nok nøkkelen med sjefen. Finne ut hva som er mulig og hva som ikke er mulig i forhold til tilrettelegging

Anonymkode: aaaef...9b3

Skrevet

Inne i NAV systemet har de lagt inn at yrkesmålet mitt er Renholder men det er det ikke. Det er butikk, kiosk, kafe samt noe kundeservice jeg vil trives best inne i og blomstre.... Og for den som lurer jeg har hatt jobber i lange perioder som jeg ikke har trivdes i men som jeg har blitt i pga at  jeg ikke har orka å gått på NAV

Skrevet

Jeg er bare redd for at når jeg sier i fra til NAV at jeg vil øke på mer så vil jeg ikke ha overskudd til å søke andre jobber da jeg kommer til å være totalt utmatta etter dagene på jobb. Det blir en overgang i starten det er jeg klar over. Jeg lukker meg bare mer og mer inne og skyver folk unna pga at jeg ikke orker å virke sutrette og klagete. Er til vanlig positiv. Magefølelsen min sier meg at dette er en felle

Anonymkode: aaaef...9b3

Skrevet

Jeg prøver men når alt føles svart og håpløst er det ikke lett å se eller tenke sånn. Prøver å finne små lyspunkt i tiden med å finne nye aktiviteter og nye mennsker å bli kjent med. Danne nytt nettverk samtidig

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi skal faktisk være glade for at vi har jobb og at vi er friske nok til å jobbe. Verden er urettferdig. Noen har altfor mye, men de aller fleste må faktisk jobbe for pengene sine. Det at noen er rike eller har en veldig morsom jobb betyr ikke at vi andre kan slutte å jobbe fordi vi også ønsker oss dit. Alle har ansvar for seg selv faktisk.

Anonymkode: 52b5c...39c

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, vi skal faktisk være glade for at vi har jobb og at vi er friske nok til å jobbe. Verden er urettferdig. Noen har altfor mye, men de aller fleste må faktisk jobbe for pengene sine. Det at noen er rike eller har en veldig morsom jobb betyr ikke at vi andre kan slutte å jobbe fordi vi også ønsker oss dit. Alle har ansvar for seg selv faktisk.

Anonymkode: 52b5c...39c

Jepp, vi skal være glade vi kan leve hele livet som arbeidsslaver. Ikke stil spørsmål, jobb mer

Skrevet

Jeg ser det her som manipulering fra nav. La oss si at jeg faktisk klarer å jobbe 100% som Renholder der jeg er nå. Så sier jobbkonsulenten min at nå skal vi få deg til å bi her ved å "kjøpe" en plass til deg her, og jeg har sagt gang på gang at i det yrket her vil jeg ikke være...

Hva slags rettigheter har jeg og hva slags banale krav kan NAV faktisk bruke mot meg i denne situasjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...