Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et kvikt spørsmål, jeg ble plutselig i tvil: Enslig dame, hvem arver henne etter arveloven? Nærmeste slektninger i live: hennes mor samt hennes bror med to voksne barn. I tre tilfeller: A) Idag  B) Mor er død  C) Bror er død.  Takk!

Anonymkode: 8a66e...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, svaret måtte jo nesten bli slik? Likevel snakker broren som om han har arv i vente hvis søsteren skulle omkomme!

Skrevet

Hva med faren da? 

Skrevet
8 minutes ago, Lill3My said:

Hva med faren da? 

Jeg nevnte opp de nærmeste slektningene som var i live. Faren er altså død.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, svaret måtte jo nesten bli slik? Likevel snakker broren som om han har arv i vente hvis søsteren skulle omkomme!

Høres ut som en sympatisk type. 

Anonymkode: c22fc...2c5

Skrevet

Det kan jo hende at han vet eller regner med at moren gir det som er å arve videre til han.

Anonymkode: 4d695...484

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et kvikt spørsmål, jeg ble plutselig i tvil: Enslig dame, hvem arver henne etter arveloven? Nærmeste slektninger i live: hennes mor samt hennes bror med to voksne barn. I tre tilfeller: A) Idag  B) Mor er død  C) Bror er død.  Takk!

Hun kan skrive testamente og gi pengene til hvem hun vil så sant det ikke er barn involvert.

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Hun kan skrive testamente og gi pengene til hvem hun vil så sant det ikke er barn involvert.

TS skriver at damen er enslig, altså ingen barn involvert.

Hvis hun ikke etterlater seg noe testamente, og både mor og bror er døde, går arven videre til brorens barn.

Endret av Arabella
Presisering
Skrevet
26 minutter siden, Mokkilokki skrev:

TS spør om arv etter loven, ikke testamente. 

Anonymkode: cf4aa...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...