Gå til innhold

Barn og film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du ha tillatt din 6 åring og se Alice in Wonderland?

Planlegger filmkveld med ungen i huset, og er temmelig lei av animasjonsfilmer...

Anonymkode: bd1f2...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke det! Men jeg har en nesten 10 åring som ikke kan se 11 års grense enda. Hun blir veldig lett redd, og kan bli redd de filmene de ser på skolen også. :P 

Vet ikke om jeg ville gjort det uansett. Jeg har funnet ut at den enkleste og mest konsekvente måten og bestemme hva hun får spille/se er og bruke aldersgrensen. Da blir det aldri noen diskusjoner når det er noe hun ikke får lov til å se. Ser for meg at det er vanskeligere og argumentere mot en film med høyere aldersgrense hvis hun får se mange andre? Nå er det i alle fall så enkelt at jeg sier "Hvilken alder står det på den da?" Også legger hun det bare fra seg. :) 

(Men hun har gjerne over gjennomsnittet behov for at ting er konsekvent også. )

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Min 6-åring er veldig sensitiv når det gjelder filmer. Prøver å utfordre henne litt på det, men Alice in wonderland synes jo selv jeg er skikkelig creepy :P 

Gjest carmabell
Skrevet

Hva med å heller se filmen "hest er best"? Det er ikke animasjon, men en kjempekoselig førjulsfilm som jeg synes passer fra 5 år til 50 år. Og ja, det står faktisk på den at den er en førjulsfilm haha. En av mine favorittfilmer som litt yngre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...