AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #21 Skrevet 8. november 2017 (endret) 20 timer siden, Katten.2.0 skrev: Strengt tatt var det du som stilte spørsmålet og du som ikke kunne følge opp med mer informasjon rundt det. Spiller det noen rolle? Om noen spør deg et spørsmål som er samfunnsviktig eller relevant, spiller det noen rolle hva kilden er? Kan man ikke tenke og filosofere rundt tema med mindre kilden er et overlegent geni? Dette er en typisk moderne logisk fallgruve Anonymkode: 68d7b...89e Endret 8. november 2017 av Kragebein Ryddet for svar til slettet innlegg.
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2017 #22 Skrevet 8. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Spiller det noen rolle? Om noen spør deg et spørsmål som er samfunnsviktig eller relevant, spiller det noen rolle hva kilden er? Kan man ikke tenke og filosofere rundt tema med mindre kilden er et overlegent geni? Dette er en typisk moderne logisk fallgruve Anonymkode: 68d7b...89e Poenget er at du har stilt et spørsmål hvor store deler av selve spørsmålet samt begrepsdefinisjoner mangler. Dermed blir det en minimal nyttig debatt som følger, spesielt når du virker til å godte deg over å ha skapt en situasjon hvor du bevisst tilbakeholder informasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #23 Skrevet 8. november 2017 2 minutes ago, Katten.2.0 said: Poenget er at du har stilt et spørsmål hvor store deler av selve spørsmålet samt begrepsdefinisjoner mangler. Dermed blir det en minimal nyttig debatt som følger, spesielt når du virker til å godte deg over å ha skapt en situasjon hvor du bevisst tilbakeholder informasjon. Hva er det du lurer på? Anonymkode: 68d7b...89e
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2017 #24 Skrevet 8. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Hva er det du lurer på? Anonymkode: 68d7b...89e Hva legger du i å lese folk, hva legger du i deres begrensninger, på hvilken måte går dette direkte ut over deg og hvorfor bryr dette deg? 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #25 Skrevet 8. november 2017 Er denne lesingen av folk noe som du var inne på i en annen tråd ts? Det å lese mennesker ut fra et fotografi?! Anonymkode: 8e5bd...29f 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #26 Skrevet 8. november 2017 1 minute ago, Katten.2.0 said: Hva legger du i å lese folk, hva legger du i deres begrensninger, på hvilken måte går dette direkte ut over deg og hvorfor bryr dette deg? Å lese folk handler om å forstå de komplekse mekanismer bak oppførsel, kroppspråk, ansiktsuttrykk, kroppspråk, handlinger Begrensninger hos menneske påvirker meg da mennesker med begrenset kapasitet finnes i viktige roller i samfunnet. Jeg bryr meg hovedsaklig fordi jeg ønsker et bedre samfunn, jeg ønsker en bedre fremtid for andre mennesker. Jeg vil ikke at andre skal lide fordi kompetansen i samfunnet er begrenset Nå er jeg litt trøtt, så om dette var dårlige svar så spør meg mer Anonymkode: 68d7b...89e
Gjest A National Acrobat Skrevet 8. november 2017 #27 Skrevet 8. november 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte slik som deg tidligere, MEN etter jeg endret tankegang åpnet det seg opp en ny verden. Anonymkode: aab5f...92c Du er en slik typisk person som ikke forstår, som jeg har 0 tilfelles med og ikke har noe til overs for. You just don’t get it!
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2017 #28 Skrevet 8. november 2017 Det er definitivt for mange mennesker, uten gode kvalifikasjoner, i alt for mange maktposisjoner. Tror vi er nødt til å anse det som et nødvendig onde av både menneskeheten og dagens demokrati.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #29 Skrevet 8. november 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er god på å lese mennesker som blir frustrert fordi dere raskt forstår begrensningene til andre mennesker? Anonymkode: 68d7b...89e Jeg virker nok mer naiv utad enn jeg egentlig er, men har fått høre og vet at jeg er relativt god på å lese og forstå mange mennesker. Men hva mener du med å forstå deres begrensninger, og hvorfor skulle det på noe vis være noe å fokusere på? Deres potensiale og talenter er da mye mer interessant. Anonymkode: e4d82...4f8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #30 Skrevet 8. november 2017 4 minutes ago, Katten.2.0 said: Det er definitivt for mange mennesker, uten gode kvalifikasjoner, i alt for mange maktposisjoner. Tror vi er nødt til å anse det som et nødvendig onde av både menneskeheten og dagens demokrati. Jepp, nødvendig onde slik dagens samfunn fungerer. Men et jævla dårlig onde, sånn generelt. Jeg kommer ikke til å få barn, for å si det sånn Anonymkode: 68d7b...89e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #31 Skrevet 8. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er denne lesingen av folk noe som du var inne på i en annen tråd ts? Det å lese mennesker ut fra et fotografi?! Anonymkode: 8e5bd...29f Glemte du å svare på denne ts? Anonymkode: 8e5bd...29f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #32 Skrevet 8. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Glemte du å svare på denne ts? Anonymkode: 8e5bd...29f ? Jeg kan forsøke lese et fotografi av noen om du ønsker det Anonymkode: 68d7b...89e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #33 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ? Jeg kan forsøke lese et fotografi av noen om du ønsker det Anonymkode: 68d7b...89e Beklager dårlig formulering av mitt spørsmål. Jeg lurte på om denne lesingen av mennesker er noe du bruker å gjøre ut fra fotografier av mennesker. Anonymkode: 8e5bd...29f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #34 Skrevet 8. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lese folk handler om å forstå de komplekse mekanismer bak oppførsel, kroppspråk, ansiktsuttrykk, kroppspråk, handlinger Begrensninger hos menneske påvirker meg da mennesker med begrenset kapasitet finnes i viktige roller i samfunnet. Jeg bryr meg hovedsaklig fordi jeg ønsker et bedre samfunn, jeg ønsker en bedre fremtid for andre mennesker. Jeg vil ikke at andre skal lide fordi kompetansen i samfunnet er begrenset Nå er jeg litt trøtt, så om dette var dårlige svar så spør meg mer Anonymkode: 68d7b...89e Svaret ditt på første avsnitt: Tja. Å lese andre handler også om så mye mer. Vi ser ikke verden nøytralt, våre egne erfaringer og vårt følelsesliv påvirker hvordan vi fortolker og kategoriserer hendelser og andre mennesker. Resten av innlegget ditt bærer litt preg av elitisme og arroganse tror jeg..? Skal være enig i at korrupsjon og inkompetanse i viktige stillinger er skremmende, men det er ikke sikkert at vi deler samme definisjoner her... Anonymkode: e4d82...4f8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #35 Skrevet 8. november 2017 Er enkelte jeg klarer å lese bedre enn andre. Ofte er det et engasjement fra begge sider Anonymkode: 82b49...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #36 Skrevet 8. november 2017 36 minutes ago, AnonymBruker said: Herregud. Anonymkode: 785c0...de4 Gi meg et bilde av noen du kjenner, så kan jeg forsøke lese dem Anonymkode: 68d7b...89e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #37 Skrevet 8. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Hei. Jeg postet feil link. Det var link til bilde av en annen person jeg skulle poste. Du fortalte at du har lært deg å lese andre mennesker. Kan du si noe om hvordan du har lært det? Anonymkode: 8e5bd...29f Altså, jeg er ikke en allmektig gud eller noe. Jeg har bare lært hva jeg skal se etter. Bilder gir begrenset informasjon, da de kan ha blitt tatt i merkelige vinkler eller sånn Vet ikke helt hvordan jeg skal formidle kunnskapen min. Jeg lærte det fra et menneske som var ekstremt god på å forstå mennesker, jeg lærte fra han hva jeg skal se etter Men når du ser et bilde, forsøk å føle og tenke hva personen du ser tenker og føler. Hva betyr grimasen, hva betyr poseringen, hva betyr øynene, hva betyr munnen. Forsøk å leve deg inn i hvordan personen på bilde tenker. Hva er det personen vil at du skal tenke når du ser bildet? Den type ting Anonymkode: 68d7b...89e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #38 Skrevet 8. november 2017 Hva er vitsen med å lese folk da? Høres jo ut some rene Sherlock Holmes here. Folk flest er rimelig uinteressante, opptatte med sitt, har sine bekymringer og gleder, og forsøker å leve livene sine som best de kan. Anonymkode: 4bec5...3de
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #39 Skrevet 8. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Hva er vitsen med å lese folk da? Høres jo ut some rene Sherlock Holmes here. Folk flest er rimelig uinteressante, opptatte med sitt, har sine bekymringer og gleder, og forsøker å leve livene sine som best de kan. Anonymkode: 4bec5...3de Hehe. Det er kanskje ikke alltid vits. Men i noen tilfeller kan det hjelpe deg å forutse hvem som kan bli et problem, hvem som kan skape konflikter eller plukke opp på hvem som sliter psykisk. Anonymkode: 68d7b...89e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #40 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, jeg er ikke en allmektig gud eller noe. Jeg har bare lært hva jeg skal se etter. Bilder gir begrenset informasjon, da de kan ha blitt tatt i merkelige vinkler eller sånn Vet ikke helt hvordan jeg skal formidle kunnskapen min. Jeg lærte det fra et menneske som var ekstremt god på å forstå mennesker, jeg lærte fra han hva jeg skal se etter Men når du ser et bilde, forsøk å føle og tenke hva personen du ser tenker og føler. Hva betyr grimasen, hva betyr poseringen, hva betyr øynene, hva betyr munnen. Forsøk å leve deg inn i hvordan personen på bilde tenker. Hva er det personen vil at du skal tenke når du ser bildet? Den type ting Anonymkode: 68d7b...89e Takk for at du deler dette. Det kan være nyttig for svært mange å lære seg dette. Anonymkode: 8e5bd...29f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå