Gå til innhold

Lese mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er god på å lese mennesker som blir frustrert fordi dere raskt forstår begrensningene til andre mennesker?

Anonymkode: 68d7b...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg blir ikke frustrert da jeg er inneforstått med at folk har forskjellige styrker og svakheter. Alle som en har vi våre begrensninger men hva begrensningene går på varierer fra person til person. Jeg aksepterer at sånn er det og at en må tilpasse seg individet. 

• Liker 3
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du fokuserer på. Ser du dine egne begrensninger også? Eller bare andres? 

Vi har dem alle, ser du. Og om du med begrensninger mener svakheter, så synes jeg det er noe av det mest spennende med mine medmennesker; svakhetene deres, det som gjør dem menneskelige. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, WubWub said:

Nei jeg blir ikke frustrert da jeg er inneforstått med at folk har forskjellige styrker og svakheter. Alle som en har vi våre begrensninger men hva begrensningene går på varierer fra person til person. Jeg aksepterer at sånn er det og at en må tilpasse seg individet. 

Hva om du levde i et samfunn der de brant kvinner fordi de mente de var hekser? Det er ikke frustrerende?

At du ikke er frustrert med nåtidens mennesker er en større indikator på at du ikke lever i takt med samfunnet

Skrevet

Kommer an på hvordan du definerer å lese mennesker samt definisjonen av deres begrensninger.

Om en selv har en mal man mener alle mennesker bør passe inn i, så vil en selvfølgelig bli relativt frustrert.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du levde i et samfunn der de brant kvinner fordi de mente de var hekser? Det er ikke frustrerende?

At du ikke er frustrert med nåtidens mennesker er en større indikator på at du ikke lever i takt med samfunnet

Mennesker er feilbare, dette er noe jeg må forholde meg til. Det hjelper ingen at jeg blir frustrert over tingenes tilstand. Bortkastet energi. 

Hva angår nåtidens og fortidens mennesker så har vi kommet en lang vei og dette er utelukkende positivt. Utdannelse og vitenskap er med på å redusere våre begrensninger. 

• Liker 2
Gjest A National Acrobat
Skrevet (endret)

Definitivt! Men jeg har en tendens til å crushe på de som ikke gir noe av seg selv. De som har et «pokerface», jeg finner de veldig attraktive. Til tross for at jeg 9/10 kan lukte folks attitude på milevis avstand. Jeg vet øyeblikkelig om jeg liker en person, bare på å se på holdningen, fjeset (særlig øyne og munn), og folks handshake. Men jeg er veldig fair, jeg gir folk alltid en 2nd chance på å forandre førsteinntrykket mitt. Det slår aldri feil, mine antagelser er alltid riktige. 

Endret av A National Acrobat
.
Skrevet
4 minutes ago, WubWub said:

Mennesker er feilbare, dette er noe jeg må forholde meg til. Det hjelper ingen at jeg blir frustrert over tingenes tilstand. Bortkastet energi. 

Hva angår nåtidens og fortidens mennesker så har vi kommet en lang vei og dette er utelukkende positivt. Utdannelse og vitenskap er med på å redusere våre begrensninger. 

Hva om du er en kilde til en slik frustrasjon?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, A National Acrobat skrev:

Definitivt! Men jeg har en tendens til å crushe på de som ikke gir noe av seg selv. De som har et « pokerface», jeg finner de veldig attraktive. Til tross for at jeg 9/10 kan lukte folk attitude på milevis avstand. Jeg vet øyeblikkelig om jeg liker en person, bare på å se på holdningen, fjeset (særlig øyne og munn), og folks handshake. Men jeg er veldig fair, jeg gir folk alltid en 2nd chance på å forandre førsteinntrykket mitt. Det slår aldri feil, mine antagelser er alltid riktige. 

Tenkte slik som deg tidligere, MEN etter jeg endret tankegang åpnet det seg opp en ny verden. 

;)

Anonymkode: aab5f...92c

Skrevet

Nei, hvorfor det? Hvis jeg ser begrensningene deres på forhånd slipper jeg bli skuffa over å oppdage dem. 

Anonymkode: fa2ef...601

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du er en kilde til en slik frustrasjon?

Om noen blir frustrert av meg så får det bare være, folk får føle eller mene hva de vil - det skal ikke jeg legge meg opp i.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
Just now, WubWub said:

Om noen blir frustrert av meg så får det bare være, folk for føle eller mene hva de vil - det skal ikke jeg legge meg opp i.

Men hvilke implikasjoner har det? Ville du fått barn i en verden der de fleste mener du tar feil?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvilke implikasjoner har det? Ville du fått barn i en verden der de fleste mener du tar feil?

Det har ingen implikasjoner for meg. Som ateist er det flere milliarder religiøse mennesker som mener mine tanker om religion er feil og det skal de selvsagt få lov til å mene. Det spiller ingen rolle for meg, hvorfor skulle det? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, WubWub said:

Det har ingen implikasjoner for meg. Som ateist er det flere milliarder religiøse mennesker som mener mine tanker om religion er feil og det skal de selvsagt få lov til å mene. Det spiller ingen rolle for meg, hvorfor skulle det? 

Ok, jeg glemte at mennesker på KG ser bare de veldig begrensede konsekvenser som gjelder dem selv. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg glemte at mennesker på KG ser bare de veldig begrensede konsekvenser som gjelder dem selv. 

Ok

Skrevet
1 minute ago, WubWub said:

Ok

Ok Ok

Sorry at jeg utfordret menneske og virkelighetssynet ditt :/

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok Ok

Sorry at jeg utfordret menneske og virkelighetssynet ditt :/

Hvor utfordret du det? Ingenting å beklage deg for. 

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Om flere ikke forstår spørsmålet ditt, så anbefales det å omformulere spørsmålet til de forstår det kontra å angripe deres mentale evner.

• Liker 2
Skrevet
3 minutes ago, WubWub said:

Hvor utfordret du det? Ingenting å beklage deg for. 

Just now, Katten.2.0 said:

Om flere ikke forstår spørsmålet ditt, så anbefales det å omformulere spørsmålet til de forstår det kontra å angripe deres mentale evner.

Hmm. Jeg bruker drikke meg full før jeg skriver på KG, fordi da kan jeg diskutere på KG-nivå. Men så hender det at jeg drikker litt for mye og hva var spørsmålet igjen?

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hmm. Jeg bruker drikke meg full før jeg skriver på KG, fordi da kan jeg diskutere på KG-nivå. Men så hender det at jeg drikker litt for mye og hva var spørsmålet igjen?

Strengt tatt var det du som stilte spørsmålet og du som ikke kunne følge opp med mer informasjon rundt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...