Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle du gjerne ha droppet alle julegaver mellom de voksne, bare barna som fikk?

Anonymkode: 0fe37...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg liker å få julegaver og liker å gi til andre.

• Liker 3
Skrevet

Julegaver mellom voksne sluttet vi med for mange år siden. Vi kjøper kun til barna. Hvis vi voksne får noe, er det ting som barna har laget selv.

• Liker 1
Skrevet

Vi vurderer å gjøre det neste år. Jeg er veldig glad i å gi gaver i utgangspunktet, men føler det bare er stress og mas når det gjelder julen. Og ikke for å virke utaknemmelig, men ender opp med så mye ræl at jeg tenker at jeg mye heller ville hatt en pose med brente mandler i stedet for. 

Anonymkode: d0535...ec3

Skrevet

Har prøvd å foreslå det men svigerfamilien er ikke med på notene, de kjøper fortsatt gaver for tusenvis av kroner til hverandre og julekvelden blir en eneste stor shoppingfrenzy. Syns det er så utrivelig at alt skal dreie seg om de jævla julegavene.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne gjerne droppet gaver mellom voksne til jul. Ikke gaver generelt (bursdagsgaver er kjempekoselig både å gi og få), men til jul blir det mye panikkjøp og ræl. 

Anonymkode: d3acf...81e

Skrevet

Vi gir til de voksne som ikke har barn + foreldre og besteforeldre . Ellers gir vi bare til barna 😊

Anonymkode: 250ce...aa1

• Liker 2
Skrevet

Hvilken voksne er det vi snakker om?  Deg og pappa til barna?  Eller alle andre voksne i familien?  Vi har sluttet med gaver til voksne som tante/onkler osv.  Men vi gir fortsatt til våres foreldre osv. 

Anonymkode: 7463e...f1f

Skrevet

Jeg og mannen min ønsker å gi hverandre gaver. Vi skulle gjerne roet ned  Ed andre voksne I familien. Et av mine søsken har barn og vi har gjort avtale om at vi gir bare til barna. Et annet søsken har ikke barn og der gir vi til den voksne. På min manns side ønsker ingen at vi gir kun til barna. Når det gjelder venner og søsken skulle jeg ønske vi kunne droppe, fordi det går stort sett i konfekt, billig vin eller pynt til huset som ikke faller helt i smak. 

Forskjellige familier, forskjellige ønsker. Men dere kan avtale med en og en. Mannen min er tvilling og han og broren  bar aldri gitt hverandre bursdagsgaver fordi de anså det som teit. I stedet tok de en avtalt sum og kjøpte seg det de aller mest ville ha på felles shoppingtur. 

Så lag gjerne en regel med familien Jensen og Hansen om at dere gir og får kun til barna, selv om da familien Olsen vil ha kjøpefest og ønsker at alle skal få. De har ikke noe med andre avtaler. Dere trenger vel ikke alt eller ingenting :)

Anonymkode: d1cd2...ed5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du gjerne ha droppet alle julegaver mellom de voksne, bare barna som fikk?

Anonymkode: 0fe37...8a7

Det er endel som gjør det slik, hos oss stoppet gavene hos barn som 18åringer i oppveksten. Jeg kjøper ingen julegaver lenger.

Gjør det du føler for, du kan ta med mat eller andre ting for eks. 

Skrevet

Det er jo ikke sånn at fordi man gir til andre voksne så er det en eneste stor kjøpefest. Det går faktisk an å holde gaver på et nøkternt nivå.

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, Arkana skrev:

Det er jo ikke sånn at fordi man gir til andre voksne så er det en eneste stor kjøpefest. Det går faktisk an å holde gaver på et nøkternt nivå.

Nemlig!

Anonymkode: e76d2...746

Skrevet

Nei. For det første er vi barnløse, og kommer til å forbli det, så det ville betydd at vi bare ga. Barn får i tillegg så mange gaver, alt fokus trenger ikke være på dem. Det er også mye hyggeligere å gi gaver til voksne, de vet å sette pris på det de får og ønsker seg ikke ting til flere tusen kroner.

Anonymkode: a537c...54e

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg liker å få gaver, og jeg liker å gi gaver. Julaften hadde blitt en trist dag om det kun var barna som skulle fått gaver. 

Anonymkode: a5512...4c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for å droppe gaver til perifere voksne,  som tanter og venner 

Men ikke faen om jeg hadde godtatt det med søsken og foreldre. Jeg elsker å pakke opp presanger :P Julen uten å få gaver hadde vært nitrist. 

Anonymkode: 7bd8e...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...