AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #21 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, evelynn skrev: De tok alt, det var bare nakne kabler ut av veggene. De bygde et nytt hus og trengte alt - forklarte de senere Huff da. Det blir jo nesten som å selge en dundyne uten innhold. Anonymkode: eb35e...982 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #22 Skrevet 8. november 2017 Ser at det er litt splittede meninger om hva vi bør gjøre, men nå som jeg har sett at stekebrett fort blir noen tusen tror jeg vi prøver å kontakte megler. Kan fort henne dette bare er en feil, kanskje de har tatt de med hjem for å vasken og glemt dem. Vi har hatt såppas god tone gjennom salgsprosessen, så tror ikke de tar dette som at vi prøver å lage kvalme. Anonymkode: 57449...1c5 3
Illuminatum Skrevet 8. november 2017 #23 Skrevet 8. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja herregud, kjøpe nye brett er ikke noe problem. Har ikke fått sett ordentlig rundt i leiligheten da vi skal pusse opp badet før vi flytter inn (da dette ikke er i nærheten av vår standard). Men de har ikke vasket (ligger sokker og dritt under dusjen og under skapbenker), en av nøklene har de "rotet bort" fortalte de igår, det finnes bare én portåpner til garasje som ikke kan åpnes manuelt, og en del lys er tatt med. Alt dette ser vi på som saker som kan løses og vi var klare for å gjøre dette, men når man til og med tar med noe så lite som stekebrett skaper det en litt dårlig smak i munnen. Alt dette kommer i tillegg til utsatt overleveringsdato da de ikke hadde hatt tid til å vaske... men men, det er lett å bli voksen Anonymkode: 57449...1c5 Men dere har signert overtakelsen?
makkapakka Skrevet 8. november 2017 #24 Skrevet 8. november 2017 (endret) Det er ikke lov å skru av stikkontakter og ellers det som er montert til vegg ved salg. I stekeovnen som var integrert hos meg lå alt igjen men stekeplatene var mer en ekle... Så i mitt tilfelle skulle jeg ønske jeg bare kunne kjøpe nye, men ser du, modellen var gått ut og det er ikke standard mål på plater til denne stekeovnen. Hadde ringt og hørt med dem! Endret 8. november 2017 av makkapakka 1
Påkrevd Skrevet 8. november 2017 #25 Skrevet 8. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at det er litt splittede meninger om hva vi bør gjøre, men nå som jeg har sett at stekebrett fort blir noen tusen tror jeg vi prøver å kontakte megler. Kan fort henne dette bare er en feil, kanskje de har tatt de med hjem for å vasken og glemt dem. Vi har hatt såppas god tone gjennom salgsprosessen, så tror ikke de tar dette som at vi prøver å lage kvalme. Anonymkode: 57449...1c5 Ja, hvis du går for det dyreste kan det sikkert bli noen tusen, som med alt annet. Men hvor mange stekebrett pleier det å følge med en ovn? 3 kanskje? Det kan du nok lett få til under en tusing. Uansett er det jo kjipt. Penger er penger. Noen ting skal følge boligen hvis ikke annet er avtalt, som brannslukker, røykvarslere, fastmontert belysning og selvfølgelig løsøre til integrert utstyr. Blir som å selge en TV og beholde fjernkontrollen selv 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #27 Skrevet 8. november 2017 1 minutt siden, RoH skrev: Tok de med seg underbuksene sine også? Ts fant skitne truser/ sokker eller hva det var (etter forrige eier) under dusjen Anonymkode: eb35e...982 1
RoH Skrevet 8. november 2017 #28 Skrevet 8. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts fant skitne truser/ sokker eller hva det var (etter forrige eier) under dusjen Anonymkode: eb35e...982 Ja da tror jeg at jeg hadde takket guden for at de tok med seg steikebretta sine. 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #29 Skrevet 8. november 2017 Dere er jo heldige som har fått en leilighet med stekeovn, ingenting å klage på at stekebrettene ikke er der men går jo an å spørre , hvis det er en ovnsmodell som er uvanlig og vanskelig å få kjøpt stekebrett til. Anonymkode: 8ffbb...f64
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. november 2017 #30 Skrevet 8. november 2017 Dette hørtes veldig sært ut. Mange rare folk.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #31 Skrevet 8. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er betydelig billigere og enklere å kjøpe en ny postkasse enn å kjøpe nye stekeplater til en komfyr. Anonymkode: 0d205...9ff Jeg måtte altså kjøpe ny da vi flyttet inn, kostet vel rundt 600kr for 3 nye brett og de kom i posten etter to dager. Null stress. 3 hours ago, AnonymBruker said: Feil, stekebrett blir ikke ekle om man tar vare på de og vasker de iblandt. Enig i at det finnes nye hos leverandør, men de er en del av en integrert hvitevare og skal følge med boligen. Anonymkode: fd910...a14 Slutt å si "feil" sånn, det er barnslig. Det er ikke feil at stekebrett blir ekle over tid om man ikke er nøye med rengjøring. De sa vel "fuck it, orker ikke skrubbe disse" og kastet de, og tenkte ikke mer på det. Anonymkode: 93c69...24a 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #32 Skrevet 8. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte altså kjøpe ny da vi flyttet inn, kostet vel rundt 600kr for 3 nye brett og de kom i posten etter to dager. Null stress. Slutt å si "feil" sånn, det er barnslig. Det er ikke feil at stekebrett blir ekle over tid om man ikke er nøye med rengjøring. De sa vel "fuck it, orker ikke skrubbe disse" og kastet de, og tenkte ikke mer på det. Anonymkode: 93c69...24a Poenget er at om man gjør de rene etterhvert som de blir skitne trenger man ikke sette av timevis til skrubbing. Anonymkode: fd910...a14 1
Miah Skrevet 8. november 2017 #33 Skrevet 8. november 2017 Jeg hadde bedt om å få dem. Stekebrett er jo ganske enkle å vaske om en har en stor balje; legges de i bløt med zalo ++ i et døgn så vil mye av dritten falle av av seg selv. Beste utfallet her er jo at de f.eks. har kastet stekebrettene, og da kan du jo be om at de skaffer erstatninger for deg. Slikt skal jo følge med. 2
Gjest yeans Skrevet 10. november 2017 #34 Skrevet 10. november 2017 (endret) De skitne sokkene kan dere legge ut på Ebay! Det er mange som kjøper slikt og du behøver ikke fortelle at det er noen andre som har brukt de. Ta 1000 pr par. Forøvrig er det helt merkelig å ta med seg stekeplater til integrert komfyr. Endret 10. november 2017 av yeans
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #35 Skrevet 10. november 2017 På 8.11.2017 den 10.43, evelynn skrev: De tok alt, det var bare nakne kabler ut av veggene. De bygde et nytt hus og trengte alt - forklarte de senere What!!! Det er noe av det frekkeste jeg har hørt. Og så solgt til venner attpåtil! Men der hørtes koselig ut med stearinlys og lommelykter, da, haha 😂 På 8.11.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev: Ser at det er litt splittede meninger om hva vi bør gjøre, men nå som jeg har sett at stekebrett fort blir noen tusen tror jeg vi prøver å kontakte megler. Kan fort henne dette bare er en feil, kanskje de har tatt de med hjem for å vasken og glemt dem. Vi har hatt såppas god tone gjennom salgsprosessen, så tror ikke de tar dette som at vi prøver å lage kvalme. Anonymkode: 57449...1c5 Hva gjør det om de syns dere lager kvalme? Leiligheten er solgt og dere har overtatt, dere skal vel ikke ha noe mer med disse menneskene å gjøre uansett. Når man overtar en leilighet skal den være strøken. ALT skal vaskes grundig, det skal definitivt ikke ligge igjen skitne sokker på badet og stekebrett skal følge med... Jeg hadde skreket høyt, om jeg var deg 😄 Anonymkode: 6f240...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #36 Skrevet 17. november 2017 Kan komme med en liten oppdatering til de som er interessert: nå som vi har begynt å pusse opp har vi bare blitt mer og mer sjokkert over hvor grusomt skittent det er. Da snakker vi flekker som går av med ett tørk. Flekkene er små, så det var umulig å se når vi hastet oss gjennom overtagelsen fordi det var i arbeidstiden. De sa at de hadde betalt er vaskefirma, noe som vi gjerne vil se kvittering på, men ikke gidder å spørre om en gang. Vi har spurt om de kan ha lagt stekebrettene et lurt sted, da vi kom fram til at det var den mest sivile måten å spørre på. Har ikke fått noe svar på det, så da blir det å bestille det på mandag. Uansett hvordan de ser ut hadde vi klart å vaske de, da dette noe vi har blitt gode på siden vi har leid en del leiligheter med grusomme stekebrett. Men men, vi grøsser bare av tanken på hvor skittent det må ha vært om de faktisk har vasket leiligheten så mange ganger de sier de har det Anonymkode: 57449...1c5
Gjest Ørnefaren Skrevet 18. november 2017 #37 Skrevet 18. november 2017 (endret) Selvsagt skal de levere tilbake stekebrettene. det skal følge med stekeovnen. Det samme med utvask. Er det ikke vasket skikkelig, så spør hvilket firma de har brukt, og klag. Litt seint etter overtakelse, men verdt å prøve. På 8.11.2017 den 11.25, AnonymBruker skrev: Dere er jo heldige som har fått en leilighet med stekeovn, ingenting å klage på at stekebrettene ikke er der men går jo an å spørre , hvis det er en ovnsmodell som er uvanlig og vanskelig å få kjøpt stekebrett til. Anonymkode: 8ffbb...f64 De har jo kjøpt og betalt for den. Kan ikke se hvorfor de er heldige? Er nok ikke slik at selger har satt igjen stekeovnen for å være snill. Endret 18. november 2017 av Ørnefaren
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #38 Skrevet 18. november 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kontakter megler og klager. Megleren er der for saker som dette. Han kan fortelle selger om selgers plikter. Det er helt normalt å klage på dårlig vask og mangler på ting som skal være der. Du skal ikke bry deg med hvilket firma fe brukte eller hvem som vasket, det er ikke din sak. Din sak er at boligen ikke var tilstrekkelig rengjort ved overtakelsen, og du klager til megler på dette. Nå har du sannsynligvis vært på overtakelse og fått nøkler og dermed godtatt dårlig flyttevask. Men direkte mangler som de stekebrettene bør megler ordne opp i. Lykke til! Anonymkode: 3f27b...680 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #39 Skrevet 18. november 2017 Dette skal de la stå igjen, men andres brukte stekebrett er så ekkelt så her har du muligheten til å ordne deg noe nytt og rent. Anonymkode: d560a...a2e
Alice123 Skrevet 19. november 2017 #40 Skrevet 19. november 2017 Jeg hadde nok klagd til megler over hvor immari ekkelt det er, samt stekebrettene. Jeg overtok en immari grisete leilighet en gang (hvor et vaskefirma visstnok også hadde vært). Tenkte jeg skulle la det passere, og brukte over en uke på å vaske rent . Det gjør jeg aldri igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå