Gå til innhold

kjøpt leilighet - uten stekebrett??

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboer har kjøpt vår første leilighet, tok over nøkler i går. Men til vår store overraskelse har de gamle eierene tatt med seg ALLE stekebrettene til den integrerte ovnen. Vet ikke om dette er normalt, men synes det er noe rart å ta med seg dette. Er det vanlig? Vurderer å sende melding og spørre pent om de har lagt de noe lurt sted, som et lite hint, men vil først høre her om dette er helt vanlig. Grunne til at vi synes det er så rart er fordi dette er på toppen av mange andre ting de har glemt å nevne, så dette virker veldig gjerrig i våre øyne.

Noen her inne som har noen erfaringer med boligkjøp med integrert ovn?

På forhånd, takk :)

Anonymkode: 57449...1c5

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1146577-kj%C3%B8pt-leilighet-uten-stekebrett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt at dette er naturlig at ligger igjen, så vi la det igjen der vi solgte og dit vi flyttet inn lå også stekebrettene igjen etter forrige eier.

Men du kommer nok ikke noen vei med dette som reklamasjon akkurat, så tror at du ikke oppnår annet enn å skape dårlig stemning hvis du spør forrige eier slik som du foreslår.. De ligger nok ikke der, da burde du vel ha funnet de?

Jeg ville tenkt at det kloke her er å svelge den og kjøpe nye, og spare kruttet til dere oppdager noe som faktisk betyr noe. 

But hey, that’s just me

Anonymkode: a1642...c6d

• Liker 4

Ikke normalt å ta stekebrettene med, de hører jo til. Reglene er vel at så lenge intet annet er avtale, så følger fastmonterte ting boligen. Det betyr ikke at man kan ta med seg løse deler som hører til en fastmontert ting. Jeg ville ringt, spurt vennlig om de uforvarende har tatt de med seg. Ring å hør med megler og, det kan være megleren kan vise til ev lovverk eller gjeldende bestemmelser ang slikt, som vil gi deg mer tyngde før du ringer. 

Anonymkode: 8854d...c3a

• Liker 9

Fy flate for noen kjipe folk. De har vel tatt med seg alt som ikke er skrudd fast da? Var vel sikkert ikke lyspærer heller? Stekebrettene hører til i integrert stekeovn så de har jo sånn sett stjelt de av dere.

Anonymkode: 0a8e5...c5c

• Liker 8

Jaja herregud, kjøpe nye brett er ikke noe problem. Har ikke fått sett ordentlig rundt i leiligheten da vi skal pusse opp badet før vi flytter inn (da dette ikke er i nærheten av vår standard). Men de har ikke vasket (ligger sokker og dritt under dusjen og under skapbenker), en av nøklene har de "rotet bort" fortalte de igår, det finnes bare én portåpner til garasje som ikke kan åpnes manuelt, og en del lys er tatt med. Alt dette ser vi på som saker som kan løses og vi var klare for å gjøre dette, men når man til og med tar med noe så lite som stekebrett skaper det en litt dårlig smak i munnen. Alt dette kommer i tillegg til utsatt overleveringsdato da de ikke hadde hatt tid til å vaske... 

men men, det er lett å bli voksen :P 

• Liker 9

Annonse

Det er ikke OK å ta med seg stekebrettene. De hører til ovnen. 

Men på den annen side, med tanke på hva du forteller om andre ting i huset: Har du egentlig lyst til å overta brukte stekebrett etter disse menneskene? :P Kanskje det er best som det er. 

Anonymkode: 478d5...0ab

• Liker 19

Da vi overtok leiligheten var det heller ikke stekebrett. Vi bestilte nye fra leverandør på nett, gikk kjempefort og var ikke spesielt dyrt. 

Jeg regner med at de ikke tok de med seg i flyttelasset, men at de bare kastet de, stekebrett blir fort ekle. 

Er det ikke vasket som det skulle etter avtale får dere jo klage da

Anonymkode: 93c69...24a

• Liker 5
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi overtok leiligheten var det heller ikke stekebrett. Vi bestilte nye fra leverandør på nett, gikk kjempefort og var ikke spesielt dyrt. 

Jeg regner med at de ikke tok de med seg i flyttelasset, men at de bare kastet de, stekebrett blir fort ekle. 

Er det ikke vasket som det skulle etter avtale får dere jo klage da

Anonymkode: 93c69...24a

Feil, stekebrett blir ikke ekle om man tar vare på de og vasker de iblandt.

Enig i at det finnes nye hos leverandør, men de er en del av en integrert hvitevare og skal følge med boligen.

Anonymkode: fd910...a14

• Liker 7
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg og samboer har kjøpt vår første leilighet, tok over nøkler i går. Men til vår store overraskelse har de gamle eierene tatt med seg ALLE stekebrettene til den integrerte ovnen. Vet ikke om dette er normalt, men synes det er noe rart å ta med seg dette. Er det vanlig? Vurderer å sende melding og spørre pent om de har lagt de noe lurt sted, som et lite hint, men vil først høre her om dette er helt vanlig. Grunne til at vi synes det er så rart er fordi dette er på toppen av mange andre ting de har glemt å nevne, så dette virker veldig gjerrig i våre øyne.

Noen her inne som har noen erfaringer med boligkjøp med integrert ovn?

På forhånd, takk :)

Kontakt megler. Dette er ting som skal følge hvitevarene når hvitevarene er integrert og med i handelen. Aldri hørt på makan. :raven:

Anonymkode: 0d205...9ff

• Liker 5

Det burde nok vært igjen, kjipt å ta det med. Du får nok bare kjøpe nye.

Da vi overtok huset vårt, hadde forrige eier tatt med seg postkassen! Vi satte det på kontoen for gjerrig og kjip oppførsel og kjøpte ny. Man trenger ikke lage en sak av alt.

• Liker 1

Annonse

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det burde nok vært igjen, kjipt å ta det med. Du får nok bare kjøpe nye.

Da vi overtok huset vårt, hadde forrige eier tatt med seg postkassen! Vi satte det på kontoen for gjerrig og kjip oppførsel og kjøpte ny. Man trenger ikke lage en sak av alt.

Det er betydelig billigere og enklere å kjøpe en ny postkasse enn å kjøpe nye stekeplater til en komfyr. 

Anonymkode: 0d205...9ff

• Liker 5
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke OK å ta med seg stekebrettene. De hører til ovnen. 

Men på den annen side, med tanke på hva du forteller om andre ting i huset: Har du egentlig lyst til å overta brukte stekebrett etter disse menneskene? :P Kanskje det er best som det er. 

Anonymkode: 478d5...0ab

Dette. Du vil ikke ha de brettene.

• Liker 2
Annonse

Husker at da foreldrene mine kjøpte en større leilighet (fra vennene sine foresten) og flyttet in, det magnlet alt i leiligheten, til og med stikkekontakter og lysbrytere og den første kvelden satt vi med lommelykter og levende lys, for butikker var allrede stengte og vi kunne ikke kjøpe nye kontakter :D

2 minutter siden, evelynn skrev:

Husker at da foreldrene mine kjøpte en større leilighet (fra vennene sine foresten) og flyttet in, det magnlet alt i leiligheten, til og med stikkekontakter og lysbrytere og den første kvelden satt vi med lommelykter og levende lys, for butikker var allrede stengte og vi kunne ikke kjøpe nye kontakter :D

Tok de med seg innmaten i stikkontaktene og lysbryterne også, eller kun dekslene?

Anonymkode: eb35e...982

7 minutter siden, evelynn skrev:

Haha herregud er det mulig! Folk altså, lurer på hva de tenker...

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...