Gjest carmabell Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Hei! Jeg bor sammen med min kjære som er 25 år. Han er heldigvis flink og vasker alltid hender etter toalettbesøk og legger ned dolokket etter seg. Flere av kompisene hans derimot... En ting er at de ikke legger ned lokket etter seg (det kan jeg leve med), men når jeg hører de gå på do, dra opp og så gå rett inn i stuen uten å ha vasket hendene blir jeg irritert og sier da alltid noe som "du glemte å vaske hendene", "du vil ikke vaske hendene, heheh?" eller rett og slett "vask hendene dine!". Synes dere det er for drøyt/frekt av meg å si fra slik? Synes det er så utrolig kvalmt at de kanskje drar urin/drittrester rundt i huset som på fjernkontrollen, playstationkontrollen, bordet eller kanskje tar chips fra en skål på bordet etterpå. Når du er rundt 25 år burde man uansett klare å vaske hendene etter dobesøk..
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Skriv tydelig på et ark, heng i en ramme med glass lett synlig fra doen? Vinkles pent og som en "har du husket..."? Anonymkode: 366cc...43c 11
Maleficenta Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 5 minutter siden, carmabell skrev: Hei! Jeg bor sammen med min kjære som er 25 år. Han er heldigvis flink og vasker alltid hender etter toalettbesøk og legger ned dolokket etter seg. Flere av kompisene hans derimot... En ting er at de ikke legger ned lokket etter seg (det kan jeg leve med), men når jeg hører de gå på do, dra opp og så gå rett inn i stuen uten å ha vasket hendene blir jeg irritert og sier da alltid noe som "du glemte å vaske hendene", "du vil ikke vaske hendene, heheh?" eller rett og slett "vask hendene dine!". Synes dere det er for drøyt/frekt av meg å si fra slik? Synes det er så utrolig kvalmt at de kanskje drar urin/drittrester rundt i huset som på fjernkontrollen, playstationkontrollen, bordet eller kanskje tar chips fra en skål på bordet etterpå. Når du er rundt 25 år burde man uansett klare å vaske hendene etter dobesøk.. Kvalmt av voksne mennesker å ikke vaske henda etter dobesøk. Det der er barnelærdom. Jeg slutter aldri å forbause meg når jeg ser eller hører om folk som ikke vasker henda etter toalettbesøk. 9
Gjest chisandra Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 Haha, minner meg om han som ble spurt om han ikke hadde lært hjemme å vaske hendene etter dobesøk? «Nei, men de lærte meg å ikke pisse på hendene!» 😂
Gjest carmabell Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv tydelig på et ark, heng i en ramme med glass lett synlig fra doen? Vinkles pent og som en "har du husket..."? Anonymkode: 366cc...43c Det var lurt! Det skal jeg faktisk teste ut om funker, så krysser jeg fingrene!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 For det første: Dette burde jo samboeren din reagere på. Det er jo hans venner?! Ellers skjønner jeg godt at du reagerer... De syns kanskje du er spesiell som står og hører hva de gjør etter de har vært på do, men jeg ville nok sagt noe sånn som "når dere er her, så vasker dere hender etter dobesøk ellers får dere være et annet sted" og isåfall sanere hele typen om han har vært hos de Anonymkode: 4988f...345 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #7 Skrevet 7. november 2017 Hehe, nei jeg synes det er bra du tørr si det rett ut. Så lenge du er chill på andre områder, så er tror jeg ikke de vil bli for triggered av at du sier fra om å vaske hendene. Jeg tenker at så lenge du er ærlig og ikke en drama queen, så blir du respektert på det Anonymkode: 8fe08...9dd 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 Bra du sier ifra. Anonymkode: d5782...c8e 3
Gjest carmabell Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første: Dette burde jo samboeren din reagere på. Det er jo hans venner?! Ellers skjønner jeg godt at du reagerer... De syns kanskje du er spesiell som står og hører hva de gjør etter de har vært på do, men jeg ville nok sagt noe sånn som "når dere er her, så vasker dere hender etter dobesøk ellers får dere være et annet sted" og isåfall sanere hele typen om han har vært hos de Anonymkode: 4988f...345 Han gjør det, men tør ikke si fra fordi han mener det er frekt å påpeke det. Hehe står så absolutt ikke å hører, men toalettet er ved siden av stua og det er ekstremt lytt i huset, så det er ikke til å unngå å høre det. Hahah, nesten så det frister!
ekkoet Skrevet 8. november 2017 #10 Skrevet 8. november 2017 Fullt på sin plass å påpeke. Jeg kan forresten ikke skjønne at noen vil bli "tatt" i det mer enn en gang, må være såpass pinlig å bli irettesatt første gangen at neste gang hadde jeg garantert gjort det (jeg gjør det uansett alltid, godt opplært av min mor). 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #11 Skrevet 8. november 2017 8 timer siden, carmabell skrev: Han gjør det, men tør ikke si fra fordi han mener det er frekt å påpeke det. Hehe står så absolutt ikke å hører, men toalettet er ved siden av stua og det er ekstremt lytt i huset, så det er ikke til å unngå å høre det. Hahah, nesten så det frister! Det er jo ikke frekt! Mye frekkere å ikke vaske hendene!!! SPESIELT hjemme hos andre! Anonymkode: 4988f...345 2
Miah Skrevet 8. november 2017 #12 Skrevet 8. november 2017 Selv hadde jeg også reagert på at de ikke legger ned dolokket etter seg, men det har å gjøre med alle bakteriene som blir skutt rundt i rommet når en spyler ned. 2
Gjest Gregor Clegane Skrevet 8. november 2017 #13 Skrevet 8. november 2017 Helt enig med deg, TS. Noe av det styggeste jeg ser er voksne mennesker som ikke vasker seg på hendene, i situasjoner hvor dette er helt på sin plass. Handler rett og slett om folkeskikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå