Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #141 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ekte menn, bestemmer ting SAMMEN med bestevennen/livspartneren/elskern/kjærnefamilien sin. Man overkjører hverandre ikke, og man samarbeider mot felles mål. Å kjøpe en ansvarsløs, farlig, upraktisk, unødvendig dyr ting, pga mindreverdighetskomplekser/usikkerhet ang egen manndom/midtlivskrise, gjør man bare ikke, dersom man har noe mellom øra. Hilsen lykkelig mann som faktisk har noe i hue (du virer kortttenkt og lite elskbar, du må jobbe med deg selv, dersom du skal finne en du elsker som vil leve med deg til du dør ass. Anonymkode: d2adb...a15 Nå er det mest normalt å kjøpe noe man brenner for/liker. Ei kjerring kan aldri nekte det. Hvem i helvete er så tøffel og lar dama bestemme hva han skal kjøpe og ikke kjøpe? Jo usikre og uselvstendig mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #142 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Arabella skrev: Hvis dere synes det er så skremmende, så la være å ha sex da! Eller pakk inn den oh så sarte p***** deres med kondom. Kom ikke med denne forslitte "spiser ikke karameller md papiret på"! Det er for faen mange kvinner som synes det er skremmende også når de skal ha barn for første gang. Normal reaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 10. november 2017 #143 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) 4 minutter siden, Axl Rose skrev: Det er for faen mange kvinner som synes det er skremmende også når de skal ha barn for første gang. Normal reaksjon. Men hvem er skyld i at kvinner blir gravide? Jo, det skal jeg si deg. I mange tilfeller er det mannen som nekter å bruke kondom eller er så ubehjelpelig at han ikke setter det på ordentlig. Du forstår vel selv at konsekvensene er størst for kvinnene. Endret 10. november 2017 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #144 Del Skrevet 10. november 2017 12 minutter siden, Axl Rose skrev: Nå er det mest normalt å kjøpe noe man brenner for/liker. Ei kjerring kan aldri nekte det. Hvem i helvete er så tøffel og lar dama bestemme hva han skal kjøpe og ikke kjøpe? Jo usikre og uselvstendig mannfolk. Haha nei. Er akkurat som om du eier en bolig med bestekompissen din, så bestemmer du deg plutselig for å selge huset deres/leie det ut, uten å avtale det først. Har man respekt for andre (noe man bør ha for kjærnefamilien sin), så avtaler man pengebruk såklart. Man er relativt dårlig oppdratt, og burde ta seg en tur til legen, dersom man er så mentalt skrudd. Anonymkode: d2adb...a15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #145 Del Skrevet 10. november 2017 6 timer siden, Axl Rose skrev: Nå er det mest normalt å kjøpe noe man brenner for/liker. Ei kjerring kan aldri nekte det. Hvem i helvete er så tøffel og lar dama bestemme hva han skal kjøpe og ikke kjøpe? Jo usikre og uselvstendig mannfolk. Nå trodde jeg at mannen min ønsket å kjøpe seg bolig da og det sier han jo at han vil også. Og det er ikke forenlig med motorsykkel akkurat nå. Om han vil kjøpe seg det senere er det opp til han. Anonymkode: 779c5...e47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #146 Del Skrevet 10. november 2017 7 timer siden, Axl Rose skrev: Det er for faen mange kvinner som synes det er skremmende også når de skal ha barn for første gang. Normal reaksjon. Klart det er skremmende! De aller fleste blir redde når de vet de står foran store livsendrende erfaringer, til og med når det er noe de ønsker seg sterkt som plutselig blir virkelighet. Og jeg kan forstå lysten til å distansere seg fra alle forventningene, og alle forpliktelsene man vet kommer, men jeg forstår ikke de som setter tankene over i handling. Anonymkode: f36e9...1ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #147 Del Skrevet 10. november 2017 10 timer siden, Arabella skrev: Men hvem er skyld i at kvinner blir gravide? Jo, det skal jeg si deg. I mange tilfeller er det mannen som nekter å bruke kondom eller er så ubehjelpelig at han ikke setter det på ordentlig. Du forstår vel selv at konsekvensene er størst for kvinnene. Hvem som er skyld kan være kvinnen, begge eller uhell. Mannen hvis det er voldtekt eller trusler som gjør at kvinnen ikke kan passe på seg selv. Ellers er ikke kvinner små barn som ikke kan passe på at de selv ikke skal bli gravid. Slutt å gjør kvinner om til hjelpesløse små uselvstendige barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #148 Del Skrevet 10. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå trodde jeg at mannen min ønsket å kjøpe seg bolig da og det sier han jo at han vil også. Og det er ikke forenlig med motorsykkel akkurat nå. Om han vil kjøpe seg det senere er det opp til han. Anonymkode: 779c5...e47 Det må han gjøre. Så mye bedre enn en jævla kjedelig bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #149 Del Skrevet 10. november 2017 På 07.11.2017 den 21.25, Axl Rose skrev: Ro ned hormonene dine nå. Vil han ha motorsykkel så kjøper han. Kjøper da faen hva han vil selv. Spør ikke ei kvinne om lov. Jeg solgte bilen tidligere i år og kjøpte meg motorsykkel. Beste jeg har gjort Er i slutten av 20 åra. Skal de bo i motorsykkelen? Anonymkode: ce4ba...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #150 Del Skrevet 10. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal de bo i motorsykkelen? Anonymkode: ce4ba...027 Finnes en mellomting. Ikke bare motorsykkelen eller et stort eget hus de må bo, men noen skal ha det mest perfekte stedet å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #151 Del Skrevet 10. november 2017 Bra han har "avlyst" motorsykkelen. Den kan han begynne å spare til når dere har kjøpt huset dere avtalte. Kanskje du kan foreslå at han oppretter en egen motorsykkel-sparekonto etter at huset er kjøpt, der han kan sette av penger etter at han bruker å jobbe. Han må så klart ta sine forpliktende utgifter først - så kan han begynne med drømmene! Anonymkode: 60c2a...f31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #152 Del Skrevet 10. november 2017 19 minutter siden, Axl Rose skrev: Finnes en mellomting. Ikke bare motorsykkelen eller et stort eget hus de må bo, men noen skal ha det mest perfekte stedet å bo. Hvor mye kan de kjøpe for med en egenkapital på 300 000,- kontra 530 000,-? Jo, det betyr at de må gå ned fra en bolig til 3,5 millioner til en bolig til 2 millioner. Avhengig av hvor i landet de bor, betyr det at de må gå ned fra leilighet med to soverom til leilighet med ett soverom, eventuelt fra ett soverom til hybelleilighet. Det er ikke kult å være en familie med barn som bor i hybelleilighet fordi pappa prioriterte motorsykkel. Anonymkode: ce4ba...027 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #153 Del Skrevet 10. november 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei når du flytter så er det hans unge. Da har du bare samvær en gang i blant når han vil ha det litt gøy. Begynn å planlegge for bidraget du må betale han. Anonymkode: 070f7...e1a Hun skal ha samvær med barnet i magen en gang i blant når han vil ha det litt gøy? Anonymkode: ce4ba...027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 10. november 2017 #154 Del Skrevet 10. november 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye kan de kjøpe for med en egenkapital på 300 000,- kontra 530 000,-? Jo, det betyr at de må gå ned fra en bolig til 3,5 millioner til en bolig til 2 millioner. Avhengig av hvor i landet de bor, betyr det at de må gå ned fra leilighet med to soverom til leilighet med ett soverom, eventuelt fra ett soverom til hybelleilighet. Det er ikke kult å være en familie med barn som bor i hybelleilighet fordi pappa prioriterte motorsykkel. Anonymkode: ce4ba...027 Trist. Føler meg plutselig rik. Så hadde jeg en rik pappa og familie. Så da er det vel litt vanskelig å tenke på dere "fattige" må beklage der ass. Et stort hus er viktig. Sorry for at jeg ikke tenkte på hvor viktig det er med hus. Hybelleilighet er fortsatt bedre enn å bo på motorsykkelen? Så det finnes en mellomting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 10. november 2017 #155 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du jo ikke gjøre. Det er jo hans unge. Skal du flytte så må du begynne å betale bidrag og ha ungen på besøk annenhver helg når han skal ha det litt gøy på byen med noen kammerater. Anonymkode: 070f7...e1a Enn så lenge befinner barnet seg i TS sin mage, og jeg tviler sterkt på at hun må sette igjen magen sin hos far, og bare får helgesamvær med den. Ellers TS: Det at mannen din er litt redd og usikker nå er nok desverre overaskende normalt, og i de fleste tilfeller går det over. Jeg og samboeren min (han 11år eldre enn meg) måtte gå i terapi fordi han fikk så sterk panikk, virket som det kom helt uten forvarsel ett par mnd etter vi fant ut om graviditeten. Fram til da virket det som han tok det helt med ro, vi skulle få det såå fint som en liten familie osv osv. Plutselig så begynte han å hulke, vilke ikke bli pappa, verden hans raste rett og slett sammen, han var redd han skulle bli en dårlig far, han gråt til og med over at han var redd vi ikke skulle ha råd til å kjøpe barnet vårt mopedlappen når barnet ble 16.. Altså da var jeg gravid, at ungen vår kanskje ville kjøre moped 17år fram i tid var ikke helt det jeg følte var mest relevant, og hva koster mopedlappen: ett par tusen?! Deet skulle vi klart altså 🙈 Men han hadde rett og slett panikk. Det gikk seg til, og han er en super pappa til snart 2åringen vår. Det å bli forelder er en brå overgang, men blir også overaskende fort en del av hverdagen. At mannen din kjøpte den motorsykkelen er i mine øyne totalt uansvarlig. I mitt forhold snakket vi til og med om det da jeg ville bruke 3 000 på et lerretsbilde av sønnen vår til å ha på veggen.. Eller når samboeren kjøpte pc til 8 000. For oss er dog dette mye penger da jeg er student og han ble ufør i sommer. Selvfølgelig skal man ikke detaljstyre hverandre, men i ett samboerskap, særlig med barn, er en parts økonomi noe som påvirker hele familien. Og store transaksjoner kan være verdt å nevne. Særlig de til flere hundre tusen 😅 Samtidig så tar han jo nå tak og avbestiller. Og det viser jo at han tar ansvar. Forstår godt om du fremdeles er sint på han, men forhåpentligvis får dere snakket ut og ordnet opp. Ikke vær redd for å stille krav til han. Dere har en spennende tid i vente framover. Lykke til! Endret 10. november 2017 av heipådegsann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #156 Del Skrevet 10. november 2017 Yolo. Anonymkode: d935f...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. november 2017 #157 Del Skrevet 10. november 2017 14 timer siden, Axl Rose skrev: Nå er det mest normalt å kjøpe noe man brenner for/liker. Ei kjerring kan aldri nekte det. Hvem i helvete er så tøffel og lar dama bestemme hva han skal kjøpe og ikke kjøpe? Jo usikre og uselvstendig mannfolk. Det går an å bruke huet. Man kan ikke prioritere alt som er mest gøy bestandig. Han har alltid mulighet for å kjøpe seg motorsykkel senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. november 2017 #158 Del Skrevet 10. november 2017 2 timer siden, Axl Rose skrev: Trist. Føler meg plutselig rik. Så hadde jeg en rik pappa og familie. Så da er det vel litt vanskelig å tenke på dere "fattige" må beklage der ass. Et stort hus er viktig. Sorry for at jeg ikke tenkte på hvor viktig det er med hus. Hybelleilighet er fortsatt bedre enn å bo på motorsykkelen? Så det finnes en mellomting. Så barnet skal sove på foreldrenes rom til h.n blir 18? Barn tar mye plass. De skal ha en masse greier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #159 Del Skrevet 10. november 2017 22 timer siden, Mousj skrev: Jeg har fått stor respekt for deg etter hvert i tråden, både etter hvert som bildet har blitt mer komplekst, og for hvordan du har parert og svart på til dels veldig ufine tilbakemeldinger. Siden dette tydeligvis ikke er det eneste ufornuftige men dog etterlengtede han har gjort, så ER det ikke den ene store drømmen, men et mønster hver gang han blir begeistret. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at det ikke blir sykkel, snart er den glemt og han er i hundre over noe annet. Det du forteller som sjokkerer deg, er frykten hans for å bli far, men jeg tror at du kan ta det også med ro. Impulsive guttunger, forkledd som voksne menn, FÅR angst av forpliktelser, men forhåpentligvis så vil det roe seg ned når han oppdager at det ikke er så farlig likevel. Jeg vet ikke om det er mange i vennekretsen som har fått familie enda, men disse problemstillingene kjenner vi godt til;-) Det er HELT vanlig i den fasen som dere er i nå. Fra tosomhet til tresomhet - og fra Young`n Wild til bleieskift og Skavland er det et stykke, og det er skummelt. Det beste du kan gjøre er å snakke med ham, fortelle at du ikke skal gå fra ham, men også forklare at det er skremmende og vanskelig for deg også dette her. Og det er faktisk litt romantisk og deilig å lage en liten pakt på det også. Bli enige om at det er Vi to - oss tre. Og dette fixer vi. Uansett(Og så er du gudskjelov kvitt den helvetes motorsykkelen.) Tusen takk for svar og gode ord. Det hjalp veldig. Anonymkode: 779c5...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #160 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Så barnet skal sove på foreldrenes rom til h.n blir 18? Barn tar mye plass. De skal ha en masse greier Jepp nettopp. Og alle har ikke rike foreldre. Vi har ikke det noen av oss. Og jeg setter høyt å få til noe eget. Jeg og mannen har ordnet opp på et vis. Jeg kommer nok til å slite med tillit en stund framover. Jeg foreslo at vi kanskje sier i fra før vi kjøper dyre ting, ikke for at jeg skal bestemme, men for at vi har litt kontroll begge to framover. Han sa han syns det var ok. Han ville også være med å snakke med jordmor så jeg er veldig fornøyd. Han var med på fastlegetimen også. Anonymkode: 779c5...e47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå