Gå til innhold

Mannen har kjøpt seg motorsykkel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig her. Damer bruker vanvittige summer på shopping, klær, sminke, smykker, kremer og vesker m.m. Og ikke minst mye penger på interiør i hus. Dette er de fleste menn rause med, og lar dama få dette. Men hvis en mann vil realisere noe blir det ramaskrik. Er det rart forhold går dunken med så trangsynte kvinnfolk. Dama mi unner meg motorsykkel, og hun er gladelig med å kjøre. På samme måte som jeg unner henne en fin veske eller litt dyre klær og ting til huset. Ting må gå begge veier i et forhold. Med den lønnen som ts beskriver så kan de realisere det meste. Men klart, hvis dama skal ha hus til 10 mill og designermøbler, så blir det ikke mye igjen. Hadde aldri orket å bo meg i hjel å aldri kan realisere drømmer og reising og fritid. 

Anonymkode: be35a...e2c

Det er slett ikke alle kvinner som bruker "vannvittige summer" på de tingene du nevner. TS forteller jo derimot at hun har levd sparsomt for å bygge opp egenkapitalen og spart mot denne drømmen om huset. Deres felles plan. Hva andre kvinner gjør er jo ikke spesielt interessant i den sammenhengen, for TS har ikke brukt vanvittige summer på gøy. Hun har spart. 

"Ting må gå begge veier", sier du. Ja nettopp! Det er ingenting som tyder på at dette går begge veger. Mannen har brukt 230.000 på noe gøy, mens TS har spart.

Det er forøvrig helt greit å bruke penger på både klær og motorsykkel når man har pengene til det. Men ikke når man bruker flere hundre tusen som er øremerket til noe annet gjennom en avtale man har blitt enige om. 

Anonymkode: 60c2a...f31

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gledet seg i starten, men er nå veldig skremt på tanken å oppdra et barn og det er jo jeg også! Men jeg gledermegskremt. Han er mer eller mindre redd for at livet forandrer seg og  usikker på forholdet med meg. Han hadde tenkt at jeg var rett for han, men så plutselig skjer alt på en gang. 

Og vi har vært dårlige på å ta vare på hverandre i det siste. Jeg har vært sliten , på jobb og i min babyboble. Og han har drevet med sitt. 

Anonymkode: 779c5...e47

Hele denne motorsykkelfadesen lyser jo av panikk, men nå har han avbestilt den og dere må prøve å finne tilbake til hverandre. Det er helt normalt å få kalde føtter ved store forpliktelser, og han reagerte ulikt deg. Ikke straff ham for det med å gnage på denne impulshandlingen nå når dere har fått løst det.

Hvis dere nå skal sitte på hver deres side og være usikker på hverandre, er forholdet dømt før barnet dere ønsket dere i det hele tatt er født. Nå er tiden for å sette av tid til hverandre og ta vare på hverandre. Småbarnstiden er utfordrende for mange forhold, så vær litt ekstra rause med hverandre nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei nå har vi det jeg har spart igjen til huset, nesten 300 000 så da kan du jo regne på hvor mye det blir selv 

Dere har ca 55- 60 000 når han får den nye jobben? Selv har jeg et lån på 2,2 mill. I dette lånet har vi en bil og hus innbaket. Mc kjøpte jeg kontant. Har i tillegg en leasingbil som egentlig koster 800 000. Vi har ca like mye som dere utbetalt. Likevel har vi klart å spare opp 350 000 i egenkapital. Spiser dere mye ute? Kjøper dere mat på tilbud og klær på tilbud? Har 17 000 i lån på hus og leasing. Likevel har vi råd til å reise flere langhelger og 2 utenlandsferier i året. Man må bare prioritere riktig og ikke sløse penger på unødvendige ting så går det som regel bra. Økonomien velter ikke pga en motorsykkel. Er dere unge og i etableringsfasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ca 55- 60 000 når han får den nye jobben? Selv har jeg et lån på 2,2 mill. I dette lånet har vi en bil og hus innbaket. Mc kjøpte jeg kontant. Har i tillegg en leasingbil som egentlig koster 800 000. Vi har ca like mye som dere utbetalt. Likevel har vi klart å spare opp 350 000 i egenkapital. Spiser dere mye ute? Kjøper dere mat på tilbud og klær på tilbud? Har 17 000 i lån på hus og leasing. Likevel har vi råd til å reise flere langhelger og 2 utenlandsferier i året. Man må bare prioritere riktig og ikke sløse penger på unødvendige ting så går det som regel bra. Økonomien velter ikke pga en motorsykkel. Er dere unge og i etableringsfasen?

Men har du lest innlegget mitt eller?????? Han hadde 250 000 i EK dette har han brukt på mc! Så nå har han 0 og jeg har det jeg har spart. Lurt å lese hovedinnlegget. 

Han er student så har ikke spart i den tiden. Jeg har spart i tiden han har vært student slik at vi kunne kjøpe hus sammen. Nå har han brukt sin husdel på motorsykkel! Han begynner i ny jobb nå etter jul. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør meg enda sintere er at jeg har betalt mer i felleskassa ( husleie, strøm osv ) enn han.. fordi at han skulle klare å ikke bruke av de i studietoda si. Så mye fikk jeg igjen for det! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Men ikke til hus sammen med meg. Nå har han null igjen til EK men vil låne det av faren sin!! Jeg syns det er en så dårlig prioritering at jeg vurderer å flytte for meg selv og dumpe han. Jeg og babyen betyr tydeligvis ingenting lenger. 

Det kan du jo ikke gjøre. Det er jo hans unge. Skal du flytte så må du begynne å betale bidrag og ha ungen på besøk annenhver helg når han skal ha det litt gøy på byen med noen kammerater.

Anonymkode: 070f7...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan du jo ikke gjøre. Det er jo hans unge. Skal du flytte så må du begynne å betale bidrag og ha ungen på besøk annenhver helg når han skal ha det litt gøy på byen med noen kammerater.

Vel da kan jeg også dra på byen og ha det gøy når han har ungene ;) Det er begges unge. Hverken min eller hans men VÅR! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel da kan jeg også dra på byen og ha det gøy når han har ungene ;) Det er begges unge. Hverken min eller hans men VÅR! 

Nei når du flytter så er det hans unge. Da har du bare samvær en gang i blant når han vil ha det litt gøy. Begynn å planlegge for bidraget du må betale han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei når du flytter så er det hans unge. Da har du bare samvær en gang i blant når han vil ha det litt gøy. Begynn å planlegge for bidraget du må betale han.

Dette må du vise til solid dokumentasjon på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja deg om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS! 

skal du snart ned til jordmor, kunne det vært lurt at både du og samboeren din er der og snakker med jordmor, eller en annen fagperson som kan gi råd og forståelse for dere begge. Lufte usikkerheten og sjokket. 

Anonymkode: ebda3...3da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS! 

skal du snart ned til jordmor, kunne det vært lurt at både du og samboeren din er der og snakker med jordmor, eller en annen fagperson som kan gi råd og forståelse for dere begge. Lufte usikkerheten og sjokket. 

Ja, det var lurt. Skal høre om han vil være med . Takk for råd :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var lurt. Skal høre om han vil være med . Takk for råd :-) 

Det er ingen skam å prate om det til jordmor.

Samboeren min åpnet seg for meg etter vi fikk barn. Det var en tøff periode for ham, og han ble enda mer usikker da hovedfokuset var på den lille og meg (som mamma), og han opplevde  det kaotisk og var panikkslagen bare han holdt babyen. Jeg tror både han og jeg opplevde tiden på lik linje, tøft og nytt og det var ingen fasit på alt (noen pekepinner på hva man kan gjøre, men det er mest prøv og feil, prøv på nytt - repeat):fnise:

Og jeg må tilføre at vi bodde i en liten leiligheten i starten, og med en liten en kommer det masse tilbehør og utstyr at vi følte oss innestengte og klaustrofobiske at vi tullet med å flytte ut i skogen. Eller kanskje han ikke tullet :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket sammen. Og han hadde tydeligvis tenkt på det en stund og så bare bestilt den. Jeg har påpekt alle argumenter for at denne sykkelen ikke passer inn akkurat nå og ikke noe å farte en baby rundt på. Og han har nå bestemt seg for å avbestille den. 

Jeg er likevel usikker når han bare kan gjøre noe slikt uten å tenke på konsekvenser eller ansvar. Han sa at han hadde snakket med kompisen sin som ville de skulle på sykkeltur og blitt revet med. Men jeg skjønner likevel ikke. 

Det som fikk han til å innse ulempene var da jeg sa at jeg vurderte flytte, at så alvorlig er dette i mine øyne. Og lurte på hvordan han skulle greie seg med motorsykkel og null sparepenger da når babyen kommer. 

Det største sjokket var at han sa at han hadde vært usikker på forholdet og at å få baby skremmer han. Dette har ikke jeg ant noe om. Usikker nå på veien videre. 

Jeg har fått stor respekt for deg etter hvert i tråden, både etter hvert som bildet har blitt mer komplekst, og for hvordan du har parert og svart på til dels veldig ufine tilbakemeldinger. Siden dette tydeligvis ikke er det eneste ufornuftige men dog etterlengtede han har gjort, så ER det ikke den ene store drømmen, men et mønster hver gang han blir begeistret. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at det ikke blir sykkel, snart er den glemt og han er i hundre over noe annet. Det du forteller som sjokkerer deg, er frykten hans for å bli far, men jeg tror at du kan ta det også med ro. Impulsive guttunger, forkledd som voksne menn, FÅR angst av forpliktelser, men forhåpentligvis så vil det roe seg ned når han oppdager at det ikke er så farlig likevel. Jeg vet ikke om det er mange i vennekretsen som har fått familie enda, men disse problemstillingene kjenner vi godt til;-) Det er HELT vanlig i den fasen som dere er i nå. Fra tosomhet til tresomhet - og fra Young`n Wild til bleieskift og Skavland er det et stykke, og det er skummelt. Det beste du kan gjøre er å snakke med ham, fortelle at du ikke skal gå fra ham, men også forklare at det er skremmende og vanskelig for deg også dette her. Og det er faktisk litt romantisk og deilig å lage en liten pakt på det også. Bli enige om at det er Vi to - oss tre. Og dette fixer vi. Uansett(Og så er du gudskjelov kvitt den helvetes motorsykkelen.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket sammen. Og han hadde tydeligvis tenkt på det en stund og så bare bestilt den. Jeg har påpekt alle argumenter for at denne sykkelen ikke passer inn akkurat nå og ikke noe å farte en baby rundt på. Og han har nå bestemt seg for å avbestille den. 

Jeg er likevel usikker når han bare kan gjøre noe slikt uten å tenke på konsekvenser eller ansvar. Han sa at han hadde snakket med kompisen sin som ville de skulle på sykkeltur og blitt revet med. Men jeg skjønner likevel ikke. 

Det som fikk han til å innse ulempene var da jeg sa at jeg vurderte flytte, at så alvorlig er dette i mine øyne. Og lurte på hvordan han skulle greie seg med motorsykkel og null sparepenger da når babyen kommer. 

Det største sjokket var at han sa at han hadde vært usikker på forholdet og at å få baby skremmer han. Dette har ikke jeg ant noe om. Usikker nå på veien videre. 

Stakkars mann. Han kommer til å angre. Noen er bare tøffel menn dessverre. Lar ei kvinne styre livet hans og bestemme alt. 

Er det så rart at det er skremmende å få baby? 

Uansett håper jeg dere får det fint fremover og det mener jeg selv om jeg er forumets største drittsekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Stakkars mann. Han kommer til å angre. Noen er bare tøffel menn dessverre. Lar ei kvinne styre livet hans og bestemme alt. 

Uansett håper jeg dere får det fint fremover og det mener jeg selv om jeg er forumets største drittsekk. 

Jeg tror ikke han blir å angre. Den ungen kommer til å bli det største i hans liv og da har han glemt den sykkelen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korttenkt fyr.

Motorsykkelen får han bare brukt halve året. Dårlig investering når det gjelder transportmiddel.

Han får ikke babyen med seg på motorsykkel, ergo er han avhengig av å avtale at ts passer ungen hver gang han skal ut og kjøre en tur, eller skaffe barnevakt. Hvor mye av den barnefrie  tIda hans er det realistisk at han får brukt til å kjøre sykkel? Regner med at han også har noen andre aktiviteter han ikke tar med barnet på, f eks trening, lønningspils, besøke barnløse kamerater etc. Om han har en barnefri kveld i uka, er det sånn at han skal bruke den til å kjøre motorsykkel? 

Anonymkode: c22c1...c30

Tror neppe han skal på «lønningspils». Ts skriver at mannen er student og får utbetalt åttetusen i mnd... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Axl Rose skrev:

Ekte menn, bestemmer ting SAMMEN med bestevennen/livspartneren/elskern/kjærnefamilien sin. Man overkjører hverandre ikke, og man samarbeider mot felles mål. Å kjøpe en ansvarsløs, farlig, upraktisk, unødvendig dyr ting, pga mindreverdighetskomplekser/usikkerhet ang egen manndom/midtlivskrise, gjør man bare ikke, dersom man har noe mellom øra. Hilsen lykkelig mann som faktisk har noe i hue (du virer kortttenkt og lite elskbar, du må jobbe med deg selv, dersom du skal finne en du elsker som vil leve med deg til du dør ass.

Anonymkode: d2adb...a15

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 22.13, Axl Rose skrev:

Har et barn. Ingen dame akkurat nå, takk og lov for det. Trenger pause fra forhold. 

Alt må ikke være perfekt til barnet kommer. Viktigste er at dere har et sted å bo, men nå når du er gravid er det lett å gjøre små problemer om til store problemer:P 

Ai, ai, barn bør ikke få barn :ohmy:

Du virker svært umoden :glare:

Anonymkode: 41eb3...27a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Axl Rose skrev:

Hvis dere synes det er så skremmende, så la være å ha sex da! Eller pakk inn den oh så sarte p***** deres med kondom. Kom ikke med denne forslitte "spiser ikke karameller md papiret på"!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...